Βουλή: Της Άννας Καραβοκύρη
Με ευρύτατη πλειοψηφία και με «φόντο» την έντονη πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης - αντιπολίτευσης υπερψηφίστηκε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Με τις ψήφους της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ αλλά και της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, του Ποταμιού και της Ένωσης Κεντρώων, το επίμαχο νομοσχέδιο αποτελεί «νόμο του κράτους». Υπέρ ψήφισαν 223 βουλευτές και κατά ψήφισαν 25 βουλευτές της Χρυσής Αυγή και του ΚΚΕ.
Ο κυρωτικός νόμος για την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά υπερψηφίστηκε με κατεπείγουσες διαδικασίες υπό την πίεση του σημαντικού ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, των απαιτήσεων της Cosco για βελτιωτικές αλλαγές την τελευταία στιγμή αλλά και τις έντονες πιέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, που έκαναν λόγο για κυβερνητικό και κοινοβουλευτικό εξευτελισμό.
Το ζήτημα της σύμβασης αναδείχθηκε σε μείζον ενδοκυβερνητικό θέμα, με Μέγαρο Μαξίμου και υπ. Ναυτιλίας να επιρρίπτουν ευθύνες ο ένας στον άλλον για την εμπλοκή που λίγο έλειψε να τινάξει στον αέρα την συμφωνία της χώρας με την κινεζική εταιρεία μια ημέρα πριν την αναχώρηση του Αλέξη Τσίπρα για το Πεκίνο.
«Κλείνοντας» την συνεδρίαση ο κ. Δρίτσας έκανε λόγο «νομική υπερβολή» της Cosco τονίζοντας πως «το περιεχόμενο, η ατζέντα, οι προοπτικές, οι δυνατότητες, το επίπεδο στρατηγικής κατεύθυνσης, θα αποτυπωθεί από το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα». Επίσης, πρόσθεσε ότι «η αξιοπιστία της χώρας υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο από την κυβέρνηση, η οποία έχει σχεδιασμούς προοπτικής και όχι σχεδιασμούς κατανάλωσης».
Η διακοπή
Από την έναρξη της συνεδρίασης φάνηκαν οι «διαθέσεις» των κομμάτων της αντιπολίτευσης, που ζητούσαν επίμονα την διακοπή της συνεδρίασης καλώντας την κυβέρνηση να καταθέσει τις νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο. Ο αρμόδιος υπουργός, Θ. Δρίτσας «συναίνεσε» στο αίτημα της αντιπολίτευσης για διακοπή της συνεδρίασης και ύστερα από σχεδόν 2 ώρες διακοπή της συνεδρίασης κατέθεσε τις νομοτεχνικές βελτιώσεις στα επίμαχα άρθρα στο πλαίσιο του χθεσινού υπομνήματος της Cosco.
Μεταξύ αυτών προβλέπεται ταχεία έγκριση των μελετών για τις επενδύσεις στο λιμάνι (αν μια μελέτη δεν έχει εγκριθεί από τις αρχές εντός 90 ημερών θα θεωρείται εγκεκριμένη), ενώ παρέχεται ευελιξία στον ΟΛΠ ώστε να προκηρύσσει διαγωνισμούς ως ιδιωτική εταιρεία.
Επαναφέρονται επίσης, οι προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης για τα εργασιακά και την εν γένει αναδιοργάνωση- λειτουργία του ΟΛΠ. Με την κατάθεση των νομοτεχνικών βελτιώσεων ο κ. Δρίτσας είπε πως αποδεικνύει στην πράξη ως πρώτιστη υποχρέωση της κυβέρνησης το κλίμα εμπιστοσύνης προκειμένου να πάρει μπρος η ανάπτυξη.
«Με ευθύνη και με διάθεση καλής πίστης προχωρήσαμε στις νομοτεχνικές» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός τονίζοντας πως στόχος της κυβέρνησης ήταν η καλή νομοθέτηση και πως δεν παραβιάστηκαν τα συμφωνηθέντα αλλά πως στο πλαίσιο της ορθής νομοθέτησης η γενική γραμματεία της κυβέρνησης προχώρησε σε αλλαγές στην κύρωση της συμφωνίας παραχώρησης.
«Φέραμε τις νομοτεχνικές για να μην μείνει καμία υποψία ότι η κυβέρνηση είναι αναξιόπιστη και να οικοδομηθεί πλαίσιο εμπιστοσύνης επενδυτών» είπε ο υπουργός απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης.
Ο κ. Δρίτσας επεσήμανε ότι «η φασαρία, η αναταραχή που έγινε μετά την περίφημη επιστολή της COSCO οφείλω να σας βεβαιώσω ότι δεν είχε καμία ουσιώδη βάση. Δεν αποτελούν οι αλλαγές που έκανε η κυβέρνηση παραβίαση συμφωνημένων, της σύμβασης παραχώρησης ή κάτι άλλο. Ο παραχωρησιούχος ζητά εγγυήσεις υπερβολικής κάλυψης και γεννήθηκε μείζον ζήτημα χωρίς να χρειαζόταν να γεννηθεί».