Μ. Βαρβιτσιώτης: Χρειάζεται σταθερό φιλοεπενδυτικό και οικονομικό περιβάλλον

Ο υπουργός Ναυτιλίας υποψήφιος της ΝΔ στη Β΄Αθηνών τονίζει πως για να μπορέσουν να έρθουν πλέον στη χώρα νέες επενδύσεις και θέσεις εργασίας, χρειάζεται σταθερό φιλοεπενδυτικό και οικονομικό περιβάλλον...

Μ. Βαρβιτσιώτης: Χρειάζεται σταθερό φιλοεπενδυτικό και οικονομικό περιβάλλον
Για να μπορέσουν να έρθουν πλέον στη χώρα νέες επενδύσεις και θέσεις εργασίας, χρειάζεται σταθερό φιλοεπενδυτικό και οικονομικό περιβάλλον, αλλά και ελάφρυνση της γραφειοκρατικής διαδικασίας, τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υποψήφιος της ΝΔ στη Β΄Αθηνών, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δύο μόλις ημέρες πριν από το άνοιγμα της κάλπης.

Για τα φορολογικά βάρη που επιβαρύνουν σήμερα τους Έλληνες πολίτες, παραδέχεται ότι είναι ποσοστιαία τα μεγαλύτερα στην Ευρωζώνη και ότι οποιαδήποτε κίνηση ελάφρυνσής τους, θα πρέπει να είναι λογισμένη.
 
«Ηδη, η ΝΔ έχει προχωρήσει σε κάποιες στοχευμένες φοροελεφρύνσεις» λέει ο υπουργός και επισημαίνει: «Μην ξεχνάτε ότι η χώρα χρεοκόπησε, αλλά το ότι δεν έσκασε με πάταγο είναι γιατί έγιναν συγκεκριμένες πολιτικές. Αυτό το κατάφεραν τα μνημόνια. Να μην μπερδευόμαστε. Πήραμε λεφτά εκεί που δεν μπορούσαμε να δανειστούμε. Χρεοκοπείς όταν χρωστάς και πρέπει να πληρώσεις και δεν έχεις να τα ξεπληρώσεις».

Για τη συνταγματική αναθεώρηση, δηλώνει ότι μπορεί να γίνει πριν από τις επόμενες εθνικές εκλογές όποτε αυτές γίνουν, τονίζοντας παράλληλα, ότι το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι συνταγματικό αλλά πολιτικό, καθώς, όπως αναφέρει, δεν υπάρχει συνταγματική διάταξη που προβλέπει ότι πρέπει να σταματήσει ο λαϊκισμός.

Σχολιάζοντας τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, εκτιμά ότι ο αριθμός των αναποφάσιστων παραμένει ακόμη υψηλός, ενώ αναφερόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι δεν μπορεί να είναι συνομιλητής, καθώς το συγκεκριμένο κόμμα μιλά μόνο με το ΚΚΕ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ που κάνουν λόγο για Ελλάδα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωζώνης.

Για το πρόσφατο ναυτικό ατύχημα με το πλοίο «Νorman Αtlantic» επισημαίνει την ανάγκη για την από κοινού με την Ιταλία οργάνωση και συντονισμό στην Αδριατική θάλασσα, για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων, καθώς, όπως αναφέρει, είναι ένα τεράστιο κομμάτι της εμπορικής και επιβατικής κίνησης.
Για το ναυτικό επάγγελμα υποστηρίζει ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι κλειστό. «Ανοίξαμε τη διαδικασία για απορρόφηση σε πλοία μετά από εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία ηλεκτρονικών και ηλεκτρολόγων αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ για τους οποίους είχαμε την έντονη αντίδραση των συνδικάτων που ήθελαν να τους ελέγχουν και να τους εξετάζουν. Αυτούς τους παραλογισμούς εγώ δεν τους δέχομαι στο υπουργείο» προσθέτει.


Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Ναυτιλίας:


Πώς θα μπορέσουν να έρθουν επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας;

Το πρώτο που χρειάζεται, είναι ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον που να ευνοεί την επιχειρηματική δράση. Ο μεγαλύτερος ανασχετικός παράγοντας για τις νέες επενδύσεις, δεν είναι ούτε η φορολογία ούτε το εργασιακό κόστος, για να μη γελιόμαστε. Επί κυβέρνησης ΝΔ, υπήρξε φιλοεπενδυτικό περιβάλλον που κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον, χωρίς να ολοκληρώσει όμως την όλη προσπάθεια.

Γιατί, μην ξεχνάτε, μέχρι τα μέσα του 2013, δεν υπήρχε κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Το ζήσαμε εδώ στον τομέα της κρουαζιέρας, όταν καλέσαμε τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, να μας πούνε αν θέλουνε να επενδύσουμε στον Φαληρικό όρμο και αυτές αρνήθηκαν.

Ωστόσο, μέσα σε έναν χρόνο, όταν προκηρύξαμε το διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση και την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, εμφανίστηκαν όλες οι μεγάλες εταιρείες διαχείρισης λιμένων απο τον πλανήτη, αποφασισμένες να επενδύσουν όχι 100 εκατ.ευρώ, όσο ήτανε η επένδυση του νέου σταθμού κρουαζιερόπλοιων στο Φάληρο, αλλά δισεκατομμύρια. Αυτό δείχνει αναστροφή του κλίματος. Το δεύτερο που θα πρέπει να υπάρξει είναι σταθερό οικονομικό περιβάλλον και το τρίτο ελάφρυνση της γραφειοκρατικής διαδικασίας. Μετά έρχεται το εργασιακό, ασφαλιστικό και φορολογικό κόστος.

Στον πρώτο και τρίτο πυλώνα κάναμε πολλά βήματα ως κυβέρνηση, κάτι το οποίο είναι στη σωστή κατεύθυνση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την πλευρά του, λέει ότι θα καταργήσει το σύνολο των μνημονιακών νόμων στους οποίους περιλαμβάνονται πολλές από αυτές τις μεταρρυθμίσεις και θα τις αντικαταστήσει με έναν νόμο και άρθρο, της επόμενης της εκλογής του.


Για τα φορολογικά βάρη των πολιτών;

Το φορολογικό βάρος που επιβαρύνει σήμερα τους Έλληνες πολίτες είναι παρά πολύ μεγάλο και ποσοστιαία το μεγαλύτερο στην Ευρωζώνη.
Οποιαδήποτε φοροελάφρυνση, όμως, θα πρέπει να γίνει λογισμένα και όχι να πας αύριο το πρωί σε κάτι μεγάλο, καθώς έτσι θα κινδυνέψεις το βασικό σου επίτευγμα, που είναι ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός.

Μειώσαμε τα έξοδα του κράτους. Μόνο το συγκεκριμένο υπουργείο, τρέχει με έξοδα 240 εκατ.ευρώ το χρόνο, όταν το 2009 οι δαπάνες του ήταν 460 εκατ. ευρώ.

Μόνο με πολιτική που θα βασίζεται στην ανάπτυξη, θα μπορεί να μειωθεί το φορολογικό βάρος των Ελλήνων.

Προχωρήσαμε σε κάποιες φορολοελεφρύνσεις στοχευμένες. Όπως η μείωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις, του ειδικού φόρου στα καύσιμα, του ΦΠΑ στην εστίαση, στα εισοδήματα από ενοίκια στα ακίνητα (φορολογούνται πλέον αυτοτελώς αντί να μπαίνουν στο συνολικό εισόδημα) στη μεταβίβαση ακινήτων.

Επίσης, εξαγγείλαμε ότι μπορούμε μέσα στο επόμενο διάστημα να μειώσουμε μεσοσταθμικά τον ΕΝΦΙΑ κατά 7%, όταν ήδη είχαμε μειώσει και από την προηγούμενη χρονιά άλλο ένα 15%.

Μπορεί να μην ακούγονται όλα αυτά τόσο ελκυστικά -όσο ακούγονται οι προτάσεις του "καταργώ τον ΕΝΦΙΑ αύριο το πρωί, αλλά δεν ξέρω με τι θα τον αντικαταστήσω"- ωστόσο είναι μια απόλυτη ρεαλιστική προσέγγιση μέσα στα πλαίσια της οικονομικής πραγματικότητας.

Μην ξεχνάτε ότι η χώρα χρεοκόπησε. Το ότι δεν έσκασε με πάταγο είναι γιατί έγιναν συγκεκριμένες πολιτικές. Αυτό το κατάφεραν τα μνημόνια. Να μην μπερδευόμαστε. Πήραμε λεφτά εκεί που δεν μπορούσαμε να δανειστούμε. Γιατί πότε χρεοκοπεί μια χώρα; Δεν χρεοκοπείς όταν χρωστάς πολλά. Χρεοκοπείς όταν χρωστάς και πρέπει να πληρώσεις και δεν έχεις να τα ξεπληρώσεις. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μας έχει πει πως θα διαχειριστεί τη δόση των 7 δισ. ευρώ και των 17 δισ. ευρώ.

Μπορεί να ακούγονται λίγα αυτά τα λεφτά σε σχέση με αυτά που έχουμε δανειστεί, αλλά αυτά μπορούν να σε κάνουν να χρεοκοπήσεις και να σκάσεις με πάταγο, αν δεν έχεις εκείνη τη στιγμή το ισόποσο να δώσεις.

Οι ΗΠΑ χρωστάνε απίστευτα χρήματα, αλλά κανείς δεν τολμάει να την πει χρεοκοπημένη χώρα, γιατί πληρώνουνε τη στιγμή που πρέπει, αυτά που πρέπει.


Πώς μπορεί να προχωρήσει η Συνταγματική Αναθεώρηση;

Η συνταγματική αναθεώρηση μπορεί να γίνει πριν από τις επόμενες εθνικές εκλογές, όποτε αυτές γίνουν. Έχει παρέλθει η πενταετία που έληξε από την προηγούμενη πρόταση για αναθεώρηση το 2014 και στη σχετική επιτροπή ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συμμετείχε καν.

Νομίζω ότι αν στην επόμενη Βουλή συγκροτηθεί η επιτροπή ανασυγκρότησης του συντάγματος στις επόμενες εκλογές, θα μπορέσει να προχωρήσει η αναθεώρηση.

Το πρόβλημα της Ελλάδας πάντως δεν είναι συνταγματικό, είναι πολιτικό. Το Σύνταγμα είναι ένα εργαλείο, αλλά το βασικό πρόβλημα της Ελλάδας είναι πολιτικό και δεν υπάρχει καμία συνταγματική διάταξη που προβλέπει ότι θα πρέπει να σταματήσει ο λαϊκισμός.

Το πολιτικό πρόβλημά μας είναι ότι χρόνια καλλιεργείται μία λαϊκίστικη αντιπολίτευση, όχι σήμερα αλλά σε όλο τον ιστορικό μας βίο από την αρχαία Αθήνα μέχρι σήμερα.

Μην ξεχνάτε ότι τους δημοκράτες την εποχή της δημοκρατίας του Περικλέους τη διαδέχθηκε η περίοδος της δημαγωγίας και ότι η μάχη μεταξύ μεταρρυθμιστών και λαϊκιστών στην Ελλάδα είναι μια μάχη που διαρκεί εδώ και διακόσια χρόνια, σχεδόν στο σύνολο του ελληνικού κράτους και αυτή η μάχη θα συνεχίσει να υπάρχει.


Πώς σχολιάζετε τις τελευταίες δημοσκοπήσεις;

Στις δημοσκοπήσεις παραμένει ψηλά ακόμα ο αριθμός και το ποσοστό των αναποφάσιστων. Διαβάζω ότι υπάρχει χαμηλή σιγουριά των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ και τρίτων κομμάτων για την ψήφο τους την Κυριακή.

Νομίζω ότι, επειδή πάμε σε μια εκλογική μάχη διπολική μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για το ποιος θα κατακτήσει την πρώτη θέση ώστε να μπορέσει να σχηματίσει κυβέρνηση, αυτό θα επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ψηφοφόρους των υπόλοιπων κομμάτων, όπως του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού που θέλουν την Ελλάδα να συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις και να είναι στην Ευρώπη με ασφάλεια και σιγουριά.


Στην περίπτωση που δεν υπάρξει αυτοδυναμία της ΝΔ, το κόμμα σας θα μπορούσε να ζητήσει ψήφο ανοχής από βουλευτές της Αριστεράς;

Εμείς, θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε κυβέρνηση ευρύτατου συνασπισμού όπως κάναμε και το 2012, με όλες τις δυνάμεις που θέλουν να υπηρετήσουν και τις μεταρρυθμίσεις και την επιτυχή παραμονή της χώρας μέσα στο ευρώ.

Δεν συνομιλούμε με τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συνομιλεί με κανέναν, πλην των δύο κομμάτων που σήμερα μιλάνε για Ελλάδα εκτός ευρωπαϊκής ένωσης και εκτός ευρωζώνης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει μόνο με το ΚΚΕ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Δεν έχει καταφέρει να επικοινωνήσει ούτε με τη ΔΗΜΑΡ. Τα δε υπόλοιπα κόμματα τα χαρακτηρίζει άκρως μνημονιακά και δεν θέλει να μιλήσει μαζί τους.

Με το μοναδικό κόμμα που ενδεχομένως να μπορούσε να μιλήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά είναι τέτοιο βαθύ το πολιτικό χάσμα, είναι το κόμμα του κυρίου Καμένου ο οποίος παρότι δηλώνει δεξιός, από την άλλη βιάζεται να φέρει έναν μαρξιστή στην εξουσία για τον οποίον είναι βέβαιος, όπως μας δείχνει και από το διαφημιστικό σποτάκι του, ότι θα εκτροχιάσει τη χώρα.


Για τις πληροφορίες περί επανεξέτασης της συμφωνίας της COSCO από τον ΣΥΡΙΖΑ;

Δεν καταλαβαίνω τι θα επανεξετάσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχει κάποιος που αμφισβητεί τη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και COSCO; Εδώ δεν την αμφισβητεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ελεγκτικό Συνέδριο, το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Εκτός, αν θέλουμε να καλλιεργούμε ένα κλίμα με ανασφάλειες για αυτούς που θα επιθυμούσαν να επενδύσουν στη χώρα, ότι μπορεί μια κυβερνητική αλλαγή να του αλλάζει τα δεδομένα του παιχνιδιού και να του ανατρέπει τον επιχειρηματικό σχεδιασμό.

Αν νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν ανάπτυξη με αυτή τη λογική, φοβάμαι ότι θα διαψευστούν από την πραγματικότητα πολύ γρήγορα.

Εποπτεύετε ένα νευραλγικό υπουργείο, που πέρα απο τον τομέα της ναυτιλίας έχει και τη διαχείριση και αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών στα θαλάσσια σύνορα. Πρόσφατα είχαμε μια τρομοκρατική επίθεση στη Γαλλία με θρηκευτικά κίνητρα. Εκτιμάτε ότι υπάρχει κίνδυνος επέκτασης τέτοιου είδους επιθέσεων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες; Τι μέτρα έχουν ληφθεί από το υπ.Ναυτιλίας για τη χώρα μας ενόψει και της τουριστικής περιόδου;

Είμαστε σε συναγερμό από πέρυσι τον Ιούνιο και γίνονται πολύ πιο αυστηρότεροι έλεγχοι, αλλά και ταυτοποιήσεις προσώπων που μπαίνουν παρανόμως στη χώρα. Γιατί υπάρχει, από πέρυσι τον Ιούνιο, μια παγκόσμια εκστρατεία των αρχών ασφαλείας για τον έλεγχο των προσώπων τρίτων χωρών αλλά και των δικών μας υπηκόων που φέρονται ως φανατικοί υποστηρικτές των ισλαμιστικών κινημάτων.

Από τους ελέγχους που κάνουμε, εστιάζουμε κυρίως στην πλήρη ταυτοποίηση και στην ενδεχόμενη ανακάλυψη πολεμιστών θρησκευτικού μίσους ανάμεσα στους μετανάστες. Ευτυχώς, μέχρι σήμερα, δεν έχουμε αντιμετωπίσει τέτοια φαινόμενα.


Yπάρχουν ακόμα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την τραγωδία του πλοίου "Norman Atlantic". Σε ποιο στάδιο είναι αυτή τη στιγμή οι έρευνες; Υπάρχουν ευθύνες σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης του περιστατικού;

Είναι σε εξέλιξη έρευνα, που γίνεται από την ελληνική υπηρεσία διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων σε συνδυασμό με τις ιταλικές Αρχές που έχουν το κύριο βάρος της ευθύνης για το τι έφταιξε για το τραγικό περιστατικό.

Νομίζω ότι πηγαίνοντας πίσω θα πρέπει να καθίσουμε και να δούμε με τους Ιταλούς, πως θα πρέπει να βελτιώσουμε τον συντονισμό και την οργάνωσή μας στην Αδριατική για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων και έκτακτων περιστατικών. Και αυτό θα είναι και η πρώτη μου προτεραιότητα αν παραμείνω στις 26 του μηνός σε αυτό το πόστο. Να ξεκινήσω αυτή τη συζήτηση με τις ιταλικές Αρχές για τον καλύτερο συντονισμό επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης στη θαλάσσια περιοχή της Αδριατικής. Για εμάς, είναι ένα τεράστιο κομμάτι της εμπορικής και επιβατικής κίνησης και οφείλουμε να είμαστε ακόμα καλύτερα προετοιμασμένοι. Οι έρευνες για τον εντοπισμό των εννέα αγνοουμένων στο πλοίο συνεχίζονται, αλλά και στο θαλάσσιο πεδίο.


Κάποια ναυτεργατικά σωματεία ανέφεραν ότι το τραγικό αυτό ατύχημα θέτει για άλλη μια φορά στην επικαιρότητα το ερώτημα, εάν η πολιτική επιλογή οι ίδιες οι ναυτιλιακές εταιρίες να αποφασίζουν την εκτέλεση ή όχι των δρομολογίων, λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών, ή η απαγόρευση του απόπλου να είναι στην αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα των κρατικών αρχών και υπηρεσιών;

Το πλοίο αυτό δεν κινδύνεψε λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, αλλά από το γεγονός ότι έπιασε φωτιά. Εμείς έχουμε βάλει ένα εσωτερικό απαγορευτικό στην ακτοπλοΐα που δεν μπορεί να επιμηκυνθεί και στους θαλάσσιους πλόες και δεν θεωρώ ότι μπορείς να βάζεις τέτοιου είδους απαγορευτικά.

Η ευθύνη παραμένει πάντα του πλοιάρχου για την εκτέλεση ή όχι ενός δρομολογίου, ανάλογα με το πως κρίνει αυτός τις καιρικές συνθήκες. Και αυτή η ευθύνη του πλοιάρχου, ξέρετε πολύ καλά είναι πολύ σοβαρή καθώς ο καπετάνιος παίρνει ένα πλοίο από την Κίνα και το φέρνει στην Ευρώπη και δεν μπορεί να προγραμματίσει τους διαφορετικούς καιρούς που θα αντιμετωπίσει στην πορεία του.


Για το ναυτικό επάγγελμα;

Το ναυτικό επάγγελμα σήμερα σε πολλές περιπτώσεις είναι κλειστό. Δεν μπορείς να φέρεις έναν σεφ διακεκριμένο και να τον βάλεις μάγειρα σε ένα καράβι, γιατί για να γίνει μάγειρας στο καράβι θα πρέπει να έχει γίνει πρώτα χυτροκαθαριστής. Ανοίξαμε τη διαδικασία για απορρόφηση σε πλοία, έπειτα από εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία ηλεκτρονικών και ηλεκτρολόγων αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ, για τους οποίους είχαμε την έντονη αντίδραση των συνδικάτων που ήθελαν να τους ελέγχουν και να τους εξετάζουν. Αυτούς τους παραλογισμούς εγώ δεν τους δέχομαι στο Υπουργείο.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v