Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Αύξηση 28,2% στα κέρδη του ομίλου

Αύξηση 12% στον κύκλο εργασιών και 28,2% στα κέρδη μετά φόρων παρουσίασε ο όμιλος Γρ. Σαράντη για το πρώτο τρίμηνο του 2005 (με βάση τα ΔΛΠ). Σε επίπεδο μητρικής οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 29,6%, με τα κέρδη να υποχωρούν, όμως, κατά 12%. Πώς σχολιάζουν Π&Κ, HSBC, Proton, Marfin.

Σαράντης: Αύξηση 28,2% στα κέρδη του ομίλου
Αύξηση των πωλήσεων και των κερδών εμφάνισε ο όμιλος της Γρ. Σαράντης στο πρώτο τρίμηνο του 2005, ενώ σε επίπεδο μητρικής, παρά την ενίσχυση των πωλήσεων, τα κέρδη υποχώρησαν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη δημοσιευμένη λογιστική κατάσταση (καταρτισμένη με βάση τα ΔΛΠ), ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Γρ. Σαράντης παρουσιάζει στο πρώτο τρίμηνο του 2005 αύξηση 12%, διαμορφούμενος στα 44,82 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με 40,03 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Τα κέρδη μετά φόρων του ομίλου ενισχύθηκαν την ίδια στιγμή κατά 28,2%, καθώς έφτασαν στα 3,58 εκατ. ευρώ, έναντι 2,8 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνου της απελθούσας χρήσης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Γρ. Σαράντης, εξετάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου σε επίπεδο κλάδων δραστηριότητας, προκύπτει ότι οι βασικοί τομείς δραστηριοποίησής του, τα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής, τα καλλυντικά ευρείας διανομής και τα προϊόντα οικιακής χρήσης αναπτύχθηκαν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς +16,03%, +15,47% και +17,59%, αντιστοίχως.

Επίσης, σημειώνεται πως σημαντική ήταν και η ανάπτυξη που σημειώθηκε στις πωλήσεις των αξεσουάρ αυτοκινήτων (+16,6%).

Εξετάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου σε επίπεδο γεωγραφικής διάρθρωσης, στην ανακοίνωση σημειώνεται πως οι πωλήσεις του ομίλου κατανέμονται κατά 59,83% στην Ελλάδα και 40,17% στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, όταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο τα ποσοστά ήταν 65,46% για την Ελλάδα και 34,54% για την Αν. Ευρώπη.

Επιπρόσθετα, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του ομίλου για την εξεταζόμενη περίοδο στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης σημειώνει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+30,20%), με σημαντικότερες επιδόσεις αυτές της Πολωνίας (+38,7%), της Βουλγαρίας (+54,26%) και των Σκοπίων (+138,2%).

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση της Γρ. Σαράντης, εξετάζοντας τα κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών εσόδων σε επίπεδο κλάδων δραστηριότητας προκύπτει ότι οι τομείς των καλλυντικών ευρείας (+21,20%), καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης (+27,45%) παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Εξάλλου, εξετάζοντας τα κέρδη του ομίλου σε επίπεδο γεωγραφικής διάρθρωσης, παρατηρούμε ότι αυτά κατανέμονται σε 94,91% για την Ελλάδα και 5,09% για τις αγορές του εξωτερικού, αντιστοίχως, συμπληρώνει η ίδια ανακοίνωση.

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά αποτελέσματα παρουσίασε η Ανατολική Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση κερδών κατά 114%.

Σε επίπεδο μητρικής, παρά την κατά 29,6% αύξηση των πωλήσεων (έφτασαν στα 25,72 εκατ. ευρώ από 19,84 εκατ. ευρώ πέρυσι), τα κέρδη μετά φόρων υποχώρησαν κατά 12%, και συγκεκριμένα στα 2,65 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 3,01 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2004.

- Πώς σχολιάζουν τα μεγέθη οι αναλυτές

Ανάλογα των προβλέψεών τους εκτιμούν οι αναλυτές πως κινήθηκαν τα μεγέθη της Γρ. Σαράντης στο πρώτο τρίμηνο του 2005.

Αναλυτικότερα και σχολιάζοντας τα μεγέθη της Σαράντης, η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ σημειώνει πως ο όμιλος είχε ταµειακές εκροές από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, έναντι εισροών 1,2 εκατ. ευρώ το περσινό τρίµηνο, συμπληρώνοντας πως οι επενδύσεις παγίων ανήλθαν σε 0,51 εκατ. ευρώ συγκριτικά με 0,14 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2004.

Επίσης, η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ υπενθυμίζει ότι από το φετινό πρώτο τρίμηνο η Γρ. Σαράντης ενοποιεί την κοινοπραξία µε την Estée Lauder µέσω της µεθόδου της καθαρής θέσης, έναντι της ολικής ενοποίησης που πραγµατοποιούσε µέχρι και τα αποτελέσµατα του 2004.

Εξάλλου, η HSBC αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως τα καθαρά κέρδη του ομίλου ενισχύθηκαν σημαντικά λόγω του χαμηλότερου συντελεστή φορολόγησης.

Η Proton Securities, αναφερομένη στο περιθώριο EBITDA, σημειώνει πως κινήθηκε πτωτικά κατά μία ποσοστιαία μονάδα, και συγκεκριμένα στο 14,6%, επιβαρημένο κατά πάσα πιθανότατα αφενός από υψηλότερα έξοδα διαφήμισης και αφετέρου από την ενίσχυση της δραστηριότητας στις ξένες αγορές όπου το περιθώριο κέρδους είναι χαμηλότερο.

Ωστόσο, το μεικτό περιθώριο, όπως αναφέρει η Marfin Analysis, διευρύνθηκε στο 44,7% από 44,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2004.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v