Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο ΟΛΘ εν όψει των έργων της υποθαλάσσιας αρτηρίας

Περί τα τέλη του έτους υπολογίζεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Ήδη από το σύνολο των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ έχει γίνει προεπιλογή και έχει καταρτισθεί short list, από την οποία θα αναδειχθεί και ο τελικός ανάδοχος. Πόσο θα επηρρεάσουν τον ΟΛΘ τα έργα της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

Ο ΟΛΘ εν όψει των έργων της υποθαλάσσιας αρτηρίας
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Περί τα τέλη του έτους υπολογίζεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Ήδη από το σύνολο των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ έχει γίνει προεπιλογή και έχει καταρτισθεί short list, από την οποία θα αναδειχθεί και ο τελικός ανάδοχος.

Ένα σημαντικό μέρος της χερσαίας ζώνης του λιμένα Θεσσαλονίκης θα καλύψει το χερσαίο τμήμα της υποθαλάσσιας αρτηρίας και κατά τη διάρκεια των έργων κατασκευής αλλά και κατά τη λειτουργία της.

Εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής της εισόδου με τα διόδια, καθώς και της χοάνης μέσω της οποίας θα παρωθείται η υποθαλάσσια αρτηρία, θα τεθούν εκτός λειτουργίας περί τα 90 στρ. γης του ΟΛΘ, από τον πρώτο έως τον τέταρτο προβλήτα.

Μάλιστα το εργοτάξιο θα παραμείνει καλυμμένο έως ότου ολοκληρωθεί το έργο. Αλλά και στη συνέχεια, σε μόνιμη βάση ο ΟΛΘ θα απολέσει περί τα 25-30 στρ. έκτασης της χερσαίας ζώνης του, η οποία θα παραχωρηθεί για τη λειτουργία του έργου.

Ο ΟΛΘ από την κατασκευή, αλλά και τη λειτουργία της υποθαλάσσιας αρτηρίας θα αποκομίσει ορισμένα οφέλη, αλλά θα έχει και αρνητικές συνέπειες. Οι επιδράσεις που θα έχει το συγκεκριμένο έργο πνοής, όπως χαρακτηρίζεται, για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης θα παρουσιασθούν και θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΘ, που συγκαλείται σήμερα 18/2.

Οι μέτοχοι θα κληθούν να εγκρίνουν τις απαραίτητες ενέργειες από την πλευρά του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, ώστε να αποτιμηθούν με σαφήνεια οι επιπτώσεις και στη συνέχεια να επιδιωχθεί, ως αντάλλαγμα, από το Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο να γίνουν λιμενικές και άλλες υποδομές εντός του λιμένα.

Σε μια πρώτη αποτίμηση, κατά τη διάρκεια κατασκευής της υποθαλάσσιας θα τεθούν εκτός λειτουργίας ο βρεφονηπιακός σταθμός, αποθήκες, χώροι πάρκινγκ, ενώ θα χρειασθεί να γίνουν και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που πιθανόν να δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία του λιμένα.



Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, ο ΟΛΘ με την ολοκλήρωση του έργου θα αποκτήσει έτοιμη υποδομή στο κρηπίδωμα 24, στον έκτο προβλήτα, για τα χύδην φορτία. Σε ό,τι αφορά τα διόδια για την υποθαλάσσια αρτηρία, έγινε γνωστό από τη διοίκηση του ΟΛΘ ότι δεν θα διεκδικήσει μερίδιο, έστω και αν η είσοδος θα βρίσκεται επί του εδάφους του.

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα του ΟΛΘ, έγινε γνωστό ότι κατά την επόμενη τριετία προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν μια σειρά επενδύσεις, όπως η περιβόητη επέκταση του έκτου προβλήτα που θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, η ολοκλήρωση του κτιρίου της ΠΑΕΓΑ για τη στέγαση των τελωνείων και άλλων υπηρεσιών, καθώς και ένας δεύτερος επιβατικός σταθμός, στον δεύτερο προβλήτα, η έναρξη κατασκευής του οποίου τοποθετείται εντός του 2006.

Τα δύο τελευταία έργα χρηματοδοτούνται από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα ”Μέτοχος & Επενδύσεις” της 18ης Φεβρουαρίου 2005, αρ. φύλλου 361.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v