Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΠΕ: Μηχανή παραγωγής ρευστού το νέο διυλιστήριο

Ως «μηχανή ρευστού» θα λειτουργήσει για τον όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια, το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας, στο οποίο ολοκληρώνονται σύντομα επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ.

  • του Μιχάλη Καιταντζίδη
ΕΛΠΕ: Μηχανή παραγωγής ρευστού το νέο διυλιστήριο
Ως «μηχανή ρευστού» θα λειτουργήσει για τον όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια, το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας, στο οποίο ολοκληρώνονται σύντομα επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ.

Τα νέα δεδομένα που διαγράφονται για τον όμιλο με την αναβάθμιση του διυλιστηρίου Ελευσίνας, την επίδρασή του στις ταμειακές ροές και τον εξαγωγικό προσανατολισμό του ομίλου, παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα σε εκπροσώπους Ελλήνων θεσμικών επενδυτών, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τη Eurobank EFG Equities.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής οικονομικών του ομίλου, Ανδρέας Σιάμισης, έναντι αρνητικών ταμειακών ροών ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, κατά τη διάρκεια της επένδυσης, οι ταμειακές ροές μετατρέπονται σε θετικές 650 εκατομμυρίων. Αντιστοίχως, το ΕΒITDA, από 450 εκατομμύρια εκτινάσσεται στα 800 εκατομμύρια.

Ωστόσο, η σημαντικότερη συμβολή της νέας μονάδας, είναι ότι μειώνει την έκθεση του ομίλου στις διακυμάνσεις της ελληνικής αγοράς, αφού θα παράγει αμέσως εξαγώγιμα προϊόντα, όπως είναι το ντίζελ. Ειδικότερα, μετά την αναβάθμιση του διυλιστηρίου Ελευσίνας, μηδενίζεται η παραγωγή μαζούτ, η οποία αντιπροσώπευε το 47% της παραγωγής.

Στο νέο μίγμα παραγόμενων προϊόντων, το 64% θα είναι ντίζελ (κίνησης, θέρμανσης, ναυτιλιακό) από 24% πριν την αναβάθμιση, το 11% jet (παραμένει στα ίδια επίπεδα) και το 25% (από 17%) άλλα προϊόντα (από 17%), όπως προπάνιο, νάφθα, LPG (υγραέριο), πέτκοκ, φλέξιγκαζ και θείο. Τα τρία τελευταία αποτελούν εμπορεύσιμα παραπροϊόντα της διύλισης.

Σε επίπεδο διυλιστικών μονάδων του ομίλου, με την αναβάθμιση της Ελευσίνας, η παραγωγή μαζούτ περιορίζεται στο 15% από 26% σήμερα, η παραγωγή ντίζελ καταλαμβάνει το 45% από 32% σήμερα, η παραγωγή jet στο 8% από 9%, η παραγωγή βενζίνης στο 21% από 23% και η παραγωγή διαφόρων στο 11% από 10%.

Θετικές επιπτώσεις θα υπάρξουν και στο μίγμα των τύπων αργού. Συγκεκριμένα, μετά την αναβάθμισή του το διυλιστήριο Ελευσίνας θα τροφοδοτείται και θα επεξεργάζεται αποκλειστικά τύπους αργού με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο (οι τιμές των οποίων είναι χαμηλότερες), ενώ σε επίπεδο ομίλου η δυνατότητα επεξεργασίας παρόμοιων τύπων αργού αυξάνεται από 61% σε 67%.

Σε ότι αφορά στην εξέλιξη των εργασιών, σύμφωνα με τον κ. Σιάμιση, αυτή τη στιγμή η κατασκευή των επιμέρους νέων μονάδων του διυλιστηρίου Ελευσίνας ολοκληρώθηκε και δοκιμάστηκε. Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία εκκίνησης, ενώ όλο το αναγκαίο προσωπικό έχει αναλάβει υπηρεσία. Έτσι, όπως αναφέρουν πηγές του ομίλου η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας αναμένεται μέσα στο Μάιο και τα επίσημα εγκαίνια τον Ιούνιο.

Όσο για τις θετικές επιπτώσεις στα οικονομικά του ομίλου, αυτές θα γίνει εμφανείς στις ταμειακές ροές από το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, στην οποία εντάσσεται και ο όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια, τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2020 αναμένεται μεγάλο έλλειμμα σε προϊόντα όπως το ντίζελ. Σύμφωνα με τις αναλύσεις, το έλλειμμα σε ντίζελ και γκαζόιλ, από 30 εκατομμύρια τόνοι το 2010, μέχρι το 2025 θα αυξηθεί σε 40 εκατομμύρια τόνους, ενώ στα επίπεδα του 1 εκατομμυρίου τόνων θα είναι το έλλειμμα σε LPG.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v