Στο ΠΕΠ τρία έργα του ΟΛΠ, ύψους 1, 1 δισ. δρχ.

Στο ΠΕΠ Αττικής εντάχθηκαν και τυπικά τρία εκτελούμενα έργα του ΟΛΠ, συνολικού προϋπολογισμού 1,1 δισ. δρχ., ενώ σε σύσκεψη Βερελή - Ανωμερίτη αποφασίστηκε και η σύνδεση του Λιμένα Πειραιώς με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Αεροδρόμιο.

Στο ΠΕΠ τρία έργα του ΟΛΠ, ύψους 1, 1 δισ. δρχ.
Εντάχθηκαν και τυπικά στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Αττικής 2000-2006, τα τρία εκτελούμενα έργα του ΟΛΠ, των οποίων ο χρόνος ολοκλήρωσης λήγει στις 15 Ιουλίου 2002.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας Γιώργου Ανωμερίτη για τις προβλήτες του Λιμένος Πειραιά στο ΠΕΠ Αττικής εντάχθηκαν τελικώς τα εξής έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,1 δισ. δρχ.:

α) Εργο ανακατασκευής περιοχής Αγίου Σπυρίδωνα, νέος κρηπιδότοιχος 95 μέτρων προϋπολογισμού 1.004.255 ευρώ,

β) το έργο ανακατασκευής περιοχής πλοίων Αργοσαρωνικού, μήκους 182 μέτρων, προϋπολογισμού 1.038.884 ευρώ και

γ) το έργο επισκευής προβλήτα σταθμού εμπορευματοκιβωτίων 40μ. και επιπέδου 40.000 τ.μ. προϋπολογισμού 1.212.032 ευρώ.

Σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις και μετά από επιτόπια επίσκεψη του Υπουργού, του Προέδρου και των στελεχών του ΟΛΠ, η Ακτή Βασιλειάδη, ως νέος προβλήτας επιβατηγών πλοίων, θα παραδοθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου 2002, οπότε και θα ενταχθεί και η περιοχή αυτή στο γενικό σχεδιασμό δρομολόγησης πλοίων. Για τα πιο πάνω 3 κύρια έργα, φορέας χρηματοδότησης είναι το ΥΕΝ με κοινοτική συμμετοχή 80% και κρατική συμμετοχή 20%, χωρίς επιβάρυνση του ΟΛΠ.

Επίσης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, μετά από συνεργασία των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστου Βερελή και Γιώργου Ανωμερίτη, σε συνεργασία με τον ΟΡΣΑ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΟΛΠ αποφασίσθηκαν σειρά συγκεκριμένων παρεμβάσεων για τον Πειραιά, από τις οποίες την πλέον σημαντική αποτελεί η σύνδεση του Λιμένα του Πειραιά με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο και το Αεροδρόμιο ”Ελευθέριος Βενιζέλος”.

Η σύνδεση αυτή είχε ενταχθεί στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας με αναβάθμιση της γραμμής Πειραιάς (Αγ. Διονύσιος) - Αγ. Ι. Ρέντης - ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών) με ολοκλήρωση το 2007.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, με βάση τις νέες αποφάσεις, ως terminal του Προαστιακού στον Πειραιά ορίζεται ο σταθμός ΣΠΑΠ στην Ακτή Καλαμισιώτη, δίπλα στον ηλεκτρικό σταθμό του ΗΣΑΠ, επίσης θα αναβαθμισθεί ο υπάρχων σταθμός ΣΠΑΠ (παλαιό νεοκλασικό και νέες αποβάθρες), θα συνδεθούν με εναέρια γέφυρα (passage) οι δύο σταθμοί και θα αναβαθμισθεί ο σιδηροδρομικός διάδρομος Αγ. Ι. Ρέντη - ΣΠΑΠ Πειραιά με κανονική διπλή γραμμή.

Επίσης, ο σταθμός αυτός θα χρησιμοποιείται για τον Προαστιακό προς ΣΚΑ, Αεροδρόμιο και τα τρένα προς Β. Ελλάδα και Πελοπόννησο, ο ΟΡΣΑ προτείνει όπως η διαδρομή της γραμμής προς Αγ. Διονύσιο, η οποία δεν θα λειτουργεί, να μετατραπεί σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, το νεοκλασικό κτίριο του ΟΣΕ Αγ. Διονυσίου θα διατηρηθεί με ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και ενοποίησής του με το αρχαιολογικό πάρκο της Ηετιώνειας ακτής. Ηδη άρχισαν να εκπονούνται οι σχετικές μελέτες τεχνικών και περιβαλλοντικών όρων με στόχο τη δημοπράτηση των απαιτούμενων έργων στο τέλος του 2002 και η ολοκλήρωση του έργου την άνοιξη του 2004.

Οπως δήλωσε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ”το έργο αυτό το οποίο εντάσσεται στις συνολικές προτάσεις του masterplan του Πειραιά, το οποίο θα παρουσιασθεί τον Ιούνιο 2002, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα για τον Πειραιά, τον Τουρισμό και την Ακτοπλοΐα, αφού θα συνδέσει (α) τον Πειραιά με το Αεροδρόμιο, (β) τον Πειραιά με τον Ολυμπιακό Προαστιακό Σιδηρόδρομο και (γ) τον Πειραιά με το σύγχρονο δίκτυο του ΟΣΕ. Φυσικά και ο ΟΣΕ με την απόφαση αυτή, αποκτά σύγχρονη πύλη στο Λιμάνι και 25 εκατ. (δυνητικά) πελάτες (αφιξοαναχωρήσεις 2001)”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v