Olympic Air όπως Ολυμπιακές Αερογραμμές

Δυνατά στο μέλλον αλλά με σεβασμό στη βαριά κληρονομιά του παρελθόντος θέλουν να πετάξουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ή αλλιώς η Olympic Air όπως θα ονομάζεται η αεροπορική εταιρία από την 1η Οκτωβρίου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Olympic Air όπως Ολυμπιακές Αερογραμμές
Δυνατά στο μέλλον αλλά με σεβασμό στη βαριά κληρονομιά του παρελθόντος θέλουν να πετάξουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ή αλλιώς η Olympic Air όπως θα ονομάζεται η αεροπορική εταιρία από την 1η Οκτωβρίου, οπότε και θα περιέλθει στον πλήρη έλεγχο του ομίλου της Marfin Investment Group (MIG).

Το όνομα της νέας εταιρίας έχει ήδη αποφασιστεί, αλλά το πώς αυτό θα παρουσιαστεί εναπόκειται στην κρίση του κοινού που θα επιλέξει μεταξύ των προτάσεων των σχεδιαστών, αφού η ομάδα της MIG, συνεχίζοντας την ίδια έξυπνη τακτική που ακολούθησε και στην περίπτωση της επιλογής των νέων στολών, εμπλέκει το κοινό στη διαδικασία επιλογής δίνοντας μάλιστα και κίνητρο για τη μεγαλύτερη συμμετοχή την κλήρωση δωρεάν εισιτηρίων για το δίκτυο της εταιρίας.

Στο νέο λογότυπο, όπως ξεκάθαρα σημειώνεται στην ανακοίνωση της MIG, θα υπάρχουν οι κύκλοι της Ο.Α., το εμπορικό σήμα για το οποίο τόσο μεγάλη μάχη δόθηκε από την ελληνική πλευρά προκειμένου να μη χαθεί βυθιζόμενο στα ελλείμματα της παλιάς εταιρίας. Το λογότυπο θα πρέπει να ενσωματώνει και τα χαρακτηριστικά της εταιρίας, δηλαδή ελληνική, διεθνής, παγκόσμια, να τονίζεται η δυναμική της καινούργιας αλλά και η συνέχεια της παλιάς.

Ένα σήμα μία ιστορία

Το σήμα και το λογότυπο του μέλλοντος θα πρέπει να γίνουν μοντέρνα, όχι όμως ακραία αλλά και να μη φανερώνουν την ηλικία τους, καθώς τα 50 χρόνια, γιατί τόσα μετράει το σήμα, είναι σίγουρα πολλά. Δύσκολη αποστολή, όμως σίγουρα πιο εύκολη από εκείνη που χρειάστηκε να λύσει ο Αριστοτέλης Ωνάσης όταν το 1956 έκρινε ότι το τότε σήμα της εταιρίας Εθνικές Αεροπορικές Γραμμές - ΤΑΕ που θα εξαγόραζε δεν τον ικανοποιούσε.

Το σήμα της εποχής εκείνης ήταν το σκίτσο ενός αετού με ανοιχτά φτερά και πέντε κύκλους σε οριζόντια παράταξη. Στον Ωνάση άρεσαν οι κύκλοι, αλλά το σύνολο το έκρινε μάλλον ακαταλαβίστικο και γι' αυτό θέλησε να το αλλάξει. Η ιδέα που γεννήθηκε στο μυαλό του ήταν απλή, να μετατρέψει τους πέντε κύκλους σε παράταξη, που δεν σηματοδοτούσαν κάτι ιδιαίτερο, σε ένα πραγματικά δυνατό σύμβολο, στους πέντε κύκλους της Ολυμπιακών Αγώνων, συνδέοντας την εταιρία Ολυμπιακή που γεννιόταν με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μια τέτοια ιδέα σίγουρα έκρυβε θράσος, αφού ήταν βέβαιο ότι η Ολυμπιακή Επιτροπή ποτέ δεν θα επέτρεπε να χρησιμοποιηθεί το δυνατό εμπορικό σήμα που ήταν περιουσία της από μία νέα αεροπορική εταιρία. Τον γόρδιο δεσμό έλυσε ο ίδιος ο Αριστοτέλης Ωνάσης με την προσθήκη ενός ακόμη κύκλου στους πέντε, που έλυνε το πρόβλημα της ταύτισης, άφηνε όμως ταυτόχρονα ανέπαφη τη σύνδεση με το ισχυρό σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η ιδέα αυτή του 1956 δοκιμάστηκε έναν χρόνο μετά όταν τον Απρίλιο του 1957 πέταξε το πρώτο αεροπλάνο έχοντας το νέο σήμα στο κατακόρυφο τμήμα της ουράς του αεροσκάφους.

Χρειάστηκε όμως να περάσουν δύο χρόνια ακόμη πριν παρουσιαστεί και επισήμως το νέο σήμα με τους έξι κύκλους, εκ των οποίων οι πέντε συμβόλιζαν τις ισάριθμες ηπείρους και ο έκτος κύκλους που προστέθηκε συμβόλιζε την Ελλάδα.

Τα χρώματα κίτρινο, κόκκινο, γαλάζιο, άσπρο επιλέχτηκαν ως μέρος της ελληνικής κληρονομιάς. Το κίτρινο για να συμβολίσει τη φιλοξενία και τον ήλιο της Ελλάδας, το κόκκινο για το μεσογειακό πάθος, το γαλάζιο για τη θάλασσα και τον ουρανό και το λευκό για τα κύματα και τα σύννεφα.

Αυτό το σήμα επί πενήντα χρόνια ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο μεταφέροντας λίγο από την Ελλάδα. Σήμερα αλλάζει. Η Olympic Air περνάει σε μια νέα εποχή και στόχος είναι το πέρασμα αυτό να γίνει με σεβασμό στο παρελθόν, αποτυπώνοντας παράλληλα και την εξέλιξη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v