Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Γιατί δεν την τρομάζει η συγκυρία

Δεν βρίσκουν ιδιαίτερο λόγο ανησυχίας, κύκλοι προσκείμενοι στη Motor Oil, απέναντι στα σενάρια μείωσης των περιθωρίων διύλισης, στενότητας κεφαλαίων, ανόδου των επιτοκίων και μεταβολής συναλλαγματικών ισοτιμιών.

  • του Στέφανου Κοτζαμάνη
Motor Oil: Γιατί δεν την τρομάζει η συγκυρία
Οι «γραμμές άμυνας» της εισηγμένης απέναντι σε σενάρια μείωσης των περιθωρίων διύλισης, στενότητας κεφαλαίων, ανόδου των επιτοκίων και μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

«Παρακολουθούμε την κατάσταση, αντιλαμβανόμαστε ότι λόγω μιας ύφεσης ενδεχομένως τα περιθώρια διύλισης να υποχωρούν, αλλά δεν έχουμε κανένα λόγο να είμαστε ιδιαίτερα ανήσυχοι», δηλώνουν κύκλοι προσκείμενοι στη Motor Oil, απαντώντας σε όσους συνδυάζουν τα τρέχοντα επίπεδα ρεκόρ των περιθωρίων διύλισης και τη γενικότερη οικονομική συγκυρία.

«Η ύφεση θα μπορούσε να επηρεάσει πτωτικά τη ζήτηση και αυτό να επηρεάσει τα περιθώρια. Ωστόσο, ας μην ξεχνούμε και τη διάρθρωση της προσφοράς.

Πρώτα απ’ όλα, λόγω της πιστωτικής κρίσης, κάποιες επενδύσεις που ήταν δρομολογημένες για νέα διυλιστήρια, δείχνουν να έχουν αναβληθεί μέχρι νεωτέρας.

Και δεύτερον, γιατί σήμερα, το ? περίπου των διυλιστηρίων είναι παλαιάς τεχνολογίας και παράγει τέτοιο μείγμα προϊόντων, που δεν θα μπορούσε να είναι κερδοφόρο, αν είχαμε μια σημαντική συρρίκνωση περιθωρίων.

Άρα, λοιπόν, τα πρώτα θύματα μιας μειωμένης ζήτησης θα ήταν τα παλαιάς τεχνολογίας διυλιστήρια, με αποτέλεσμα μια υποχώρηση της ζήτησης να συνοδευτεί και από μια αντίστοιχη πτώση στην προσφορά», υποστηρίζουν.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους επίσης, ανεξάρτητα από το πώς θα εξελιχθεί το 2009 (ακόμη και αν δούμε συρρίκνωση περιθωρίων, υπάρχουν περιθώρια ενδεχόμενων κερδών από αποθέματα, καθώς η τρέχουσα τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει σε χαμηλά επίπεδα), από το 2010 η Motor Oil θα είναι σε θέση να προσφέρει -σε δωδεκάμηνη βάση- αυξημένο όγκο προϊόντων κατά 25%, μετά και τη νέα επένδυση που υλοποιεί. Συγκεκριμένα, ο εισηγμένος Όμιλος θα παράγει προϊόντα που μέχρι σήμερα εμπορεύεται.

Αντιμετώπιση κινδύνων

Στη Motor Oil επίσης δεν φαίνεται να ανησυχούν και για τις υπόλοιπες πιθανές παρενέργειες που θα μπορούσαν να προκύψουν από την τρέχουσα συγκυρία.

Οι επενδύσεις της περιόδου 2008 - 2010 υπολογίζονται γύρω στα 250 εκατ. ευρώ, όταν μόνο οι αποσβέσεις της περιόδου προσεγγίζουν τα 150 εκατ. ευρώ.

Η άντληση των επιπλέον 100 εκατ. ευρώ μέσω δανεισμού θεωρείται εύκολη υπόθεση, λόγω του χαμηλού συντελεστή μόχλευσης του εισηγμένου Ομίλου (δείκτης καθαρού χρέους προς EBITDA στο 2, όταν στον κλάδο το 3 θεωρείται ικανοποιητικό), αλλά και εξ' αιτίας των μακρόχρονων σχέσεων με τις τράπεζες.
Σε ό,τι αφορά τέλος το κόστος του χρήματος, εκτιμάται ότι μετά τις τελευταίες παρεμβάσεις της ΕΚΤ, το μέσο επιτόκιο επιβάρυνσης για το 2009 θα είναι περίπου παρόμοιο με αυτό του 2007.

Τέλος, συναλλαγματικός κίνδυνος δεν φαίνεται να υπάρχει, καθώς μια μεταβολή της ιστοτιμίας του δολαρίου σε σχέση με το ευρώ επηρεάζει -προς την αντίθετη κατεύθυνση και μάλιστα ποερίπου ισόποσα- το μικτό περιθώριο κέρδους και τα έκτακτα αποτελέσματα (συναλλαγματικές διαφορές).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v