Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΛΟΥΜΥΛ: Ενισχύει την παρουσία της σε 4 ηπείρους

Με ένα δίκτυο 25 θυγατρικών και ολοκληρώνοντας το επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 90 εκατ. ευρώ για την τετραετία 2001-2004, η εταιρία Αλουμύλ προσδοκά ότι μέχρι το 2005 θα έχει διπλασιάσει τον τζίρο της, αλλά και θα καταστεί ως μια από τις πλέον ισχυρές εταιρίες διέλασης της Ευρώπης.

ΑΛΟΥΜΥΛ: Ενισχύει την παρουσία της σε 4 ηπείρους
Σε έναν από τους ισχυρότερους και πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδος και της Ευρώπης έχει αναδειχθεί η Αλουμύλ τα τελευταία χρόνια επεκτείνοντας την παρουσία της στις διεθνείς αγορές και ισχυροποιώντας την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά.

Με ένα δίκτυο 25 θυγατρικών, ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 90 εκατ. ευρώ και ισχυρά κέντρα πώλησης στα Βαλκάνια, στη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική, και -πρόσφατα- στις ΗΠΑ η εταιρία εκτιμά ότι μέχρι το 2005 θα έχει κατορθώσει να διπλασιάσει το τζίρο της.

Η Αλουμύλ δημιουργήθηκε το 1988 και εισήχθη στο ΧΑΑ το 1998, ενώ η οικογένεια Μυλωνά δραστηριοποιείται στο χώρο του αλουμινίου από το 1978. H εταιρία είναι σήμερα ο μεγαλύτερος Όμιλος παραγωγής προϊόντων διέλασης αλουμινίου στην Ελλάδα και ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, απασχολώντας πάνω από 1.000 άτομα, εκ των οποίων τα 500 ανήκουν στη μητρική εταιρία.

Η Αλουμύλ παράγει συστήματα αλουμινίου για όλες τις γνωστές αρχιτεκτονικές εφαρμογές (πόρτες, παράθυρα, προσόψεις, αίθρια, κ.λ.π.), καθώς επίσης και βιομηχανικά προφίλ ειδικών προδιαγραφών (για την αυτοκινητοβιομηχανία, τη ναυπηγική και άλλες χρήσεις) και προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις σε πολλούς τομείς. Η εταιρία διατηρεί και εγκαταστάσεις παραγωγής εσωτερικών θυρών, θυρών ασφαλείας και πυρασφάλειας καθώς και εξαρτημάτων για προφίλ αλουμινίου. Το 2003 αρχίζει επίσης η παραγωγή σύνθετων φύλλων αλουμινίου (composite panels), τα λεγόμενα j-bond και πολυκαρβονικών φύλλων.

Στόχοι και στρατηγική

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Γ. Μυλωνάς σε σχετική παρουσίαση, στόχος και, συγχρόνως, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Αλουμύλ, είναι η δυνατότητα της να παράγει ολοκληρωμένα συστήματα προφίλ αλουμινίου κορυφαίας ποιότητας, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες απαιτήσεις του πελάτη και με παράδοση στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

Η στρατηγική του ομίλου εστιάζεται τόσο στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς, όσο και στην ανάπτυξη και επέκταση των προϊόντων του στις διεθνείς αγορές.

Στην ελληνική αγορά, ο όμιλος αποσκοπεί στη διατήρηση της ηγετικής του θέσης, και στην επέκταση των δραστηριοτήτων προς νέους τομείς και συμπληρωματικά προϊόντα και εξαρτήματα συστημάτων αλουμινίου.

Στις διεθνείς αγορές αποσκοπεί στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων του με τη δημιουργία νέων προϊόντων (βιομηχανικές εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία και στη ναυπηγική), στην αύξηση της παραγωγής επώνυμου αρχιτεκτονικού προφίλ (μέσω συνεργασιών με μεγάλους οίκους του εξωτερικού όπως Design Porsche και Pininfarina) και στην ενίσχυση της εμπορικής παρουσίας στις χώρες της κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στις χώρες της Μέσης Ανατολής καθώς και στις ΗΠΑ.

Πέραν της παραγωγικής της διαδικασίας ο όμιλος προχώρησε σε μια σειρά εμπορικών συνεργασιών για ειδικά προϊόντα εκτός της διέλασης αλουμινίου. Στις συνεργασίες αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι συμφωνίες με τις GU (εξαρτήματα αλουμινίου), PHIFER Wire Products Ιnc., ASA Italia srl, GRETSCH-UNITAS Gmbh.(εξαρτήματα για αλουμίνιο) και SISCO Group (αμερικάνικη κατασκευαστική εταιρία)

Επενδυτικό Πρόγραμμα 2001 – 2004

Για την τετραετία 2001-2004 η εταιρία έχει εκπονήσει επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 90 εκατ. ευρώ περίπου. Κατά το 2002 η μητρική εταιρία πραγματοποίησε επενδύσεις άνω των 10 εκ. ευρώ, ενώ ο όμιλος ξεπέρασε τα 30 εκ. ευρώ. Οι επενδύσεις της μητρικής για το 2003 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 11 εκ ευρώ και του ομίλου τα 40 εκ ευρώ.

Στην Ελλάδα οι επενδύσεις της αφορούν την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας τόσο στο εργοστάσιο στο Κιλκίς (25 εκατ. ευρώ) όσο και ορισμένων θυγατρικών της όπως η ΑΛΟΥΦΥΛ (16 εκατ. ευρώ), ΑΛΟΥΝΕΦ (2,85 εκ. ευρώ) καθώς και άλλες μικρότερες επενδύσεις σε εταιρίες όπως η Galina και η ΜΕΤΡΟΝ.

Στις θυγατρικές του ομίλου στο εξωτερικό, η Αλουμύλ έχει εκπονήσει επενδύσεις ύψους 25,2 εκατ. ευρώ σε 8 χώρες, όπως Αίγυπτος, Σερβία, Σκόπια και Κωνσταντινούπολη (ευρωπαϊκή Τουρκία), ενώ πέρυσι ολοκληρώθηκαν επενδύσεις ύψους 15,6 εκατ. ευρώ στη Γερμανία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Αλβανία και τα Σκόπια.

Με το πέρας του επενδυτικού προγράμματος (2004) και την ένταξη των επενδύσεων σε πλήρη παραγωγική λειτουργία, η Αλουμύλ προσδοκά ότι θα βρεθεί στην κορυφή των βιομηχανιών διέλασης στην Ευρώπη, με μεγέθη διπλάσια των σημερινών, ως το 2005.

Οικονομικά Στοιχεία 2001-2002

Σε ότι αφορά τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του 2002, ο όμιλος εμφανίζει πωλήσεις ύψους 126,56 εκατ. ευρώ έναντι 108,57 εκ το 2001 σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 16,56%. Σημαντική άνοδος πωλήσεων του 2002 προήρθε από τις εξαγωγές οι οποίες παρουσίασαν αύξηση κατά 18,4%.

Η κερδοφορία του ομίλου, (κέρδη προ φόρων και προ δικαιωμάτων μειοψηφίας) ανήλθε σε 10,4 εκ ευρώ έναντι 9,15 εκ ευρώ το 2001, σημειώνοντας εξίσου εντυπωσιακή αύξηση 13,9% παρά τις αυξημένες αποσβέσεις, οι οποίες φθάνουν τα 9,8 εκ. ευρώ για το 2002. Κατά συνέπεια, τα κέρδη ανά μετοχή προ φόρων διαμορφώνονται σε 0,47 ευρώ και τα κέρδη ανά μετοχή μετά από φόρους σε 0,37 ευρώ για το 2002, ενώ σκοπεύει να διανείμει μέρισμα 0,05 ευρώ.

Οι πωλήσεις της μητρικής εταιρίας παρουσίασαν εξίσου σημαντική αύξηση 17,5% και ανήλθαν σε 118,5 εκατ. ευρώ έναντι 100,85 εκ. ευρώ το 2001, όταν ο κλάδος, (με συμμετοχή άνω του 80% περίπου των εταιριών) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 2% περίπου.

Σύμφωνα με την εταιρία η βελτίωση πωλήσεων και κερδοφορίας προέρχεται κυρίως από την ποσοτική αύξηση των πωλήσεων επεξεργασμένου προφίλ, όπου σημειώθηκε αύξηση των εξαγωγών έως και 80% και από την αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας ως αποτέλεσμα των σημαντικών εμπορικών συμφωνιών του 2002.

Τα καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,56 εκατ. ευρώ για το 2002, έναντι 6,98 εκατ. ευρώ το 2001, σημειώνοντας αύξηση 22,6%.

Επίσης, η ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα της μητρικής ακολουθεί αυξητικές τάσεις με το 47% των πωλήσεων προφίλ να κατευθύνεται σε αγορές του εξωτερικού, έναντι 44% για το 2001.

Πέτρος Μπάρκας

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v