Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δύο ελληνικά αεροδρόμια «σαρώνουν» στην Ευρώπη

Κατάφεραν να πλασαριστούν στις πρώτες θέσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σε ότι αφορά τις επιδόσεις Οκτωβρίου. Οι επιδόσεις των μεγάλων αεροδρομίων και η ευρύτερη εικόνα στην Ευρώπη.

Δύο ελληνικά αεροδρόμια «σαρώνουν» στην Ευρώπη

Δύο ελληνικά αεροδρόμια,  της Αθήνας και της Σκιάθου, συμπεριλαμβάνονται στη λίστα με τους αερολιμένες που κατέγραψαν τον Οκτώβριο τις καλύτερες επιδόσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» με αύξηση 10,1% σε ετήσια βάση κατέλαβε μία θέση μεταξύ των πέντε κορυφαίων αεροδρομίων που υποδέχονται κάθε χρόνο από 25 έως 40 εκατ. επιβάτες. Στην κορυφή της σχετικής κατηγορίας βρέθηκε η Βουδαπέστη (+19,8%) και ακολούθησαν η Πράγα (+14,7%), το Αλικάντε (+13,3%) και το Μιλάνο-Μαλπένσα (+13,3%).

Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe), το αεροδρόμιο της ελληνικής πρωτεύουσας κατέγραψε τον Οκτώβριο τις υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, πετυχαίνοντας υπέρβαση κατά 30,9%.

Στην κατηγορία των αεροδρομίων που υποδέχονται μεταξύ κάθε χρόνο από 1 έως 10 εκατ. επιβάτες ξεχώρισε εκείνο της Σκιάθου, με αύξηση 162,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Σε γενικές γραμμές, ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια αυξήθηκε κατά 5,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και κατά 3,3% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η άνοδος αυτή οφείλεται στον ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης της διεθνούς επιβατικής κίνησης, η οποία αυξήθηκε σε ποσοστό 7,1% σε ετήσια βάση, δεδομένου ότι η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατέγραψε οριακή υστέρηση 0,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Τα αεροδρόμια της «ΕΕ+» (σ.σ.: εκείνα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συν τα αεροδρόμια χωρών εκτός ΕΕ, όπως του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας, της Ελβετίας και βαλκανικών κρατών) σημείωσαν άνοδο 5,7% ως προς την επιβατική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, υπερβαίνοντας, παράλληλα, τα προ πανδημικά επίπεδα κατά 3,9%.

Τις καλύτερες επιδόσεις, σημειώνοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης, κατέγραψαν Εσθονία (+19,2%), Ουγγαρία (+18,8%), Κροατία (+18,6%), Τσεχία (+15%) , Κύπρος (+11%) και Φινλανδία (+10,7%).

Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ+, η Ιταλία στο συν 9,1% και η Ισπανία στο συν 6,2% σημείωσαν τις υψηλότερα μεγέθη, με τη Γερμανία (+4,1%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+2,7%) και τη Γαλλία (+2,1%) να ακολουθούν. Παρ’ όλα αυτά, η Γερμανία απέχει αρκετά από την ολική επαναφορά στα προ πανδημίας επίπεδα, παρουσιάζοντας υστέρηση 12,1% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.

Σε ό,τι αφορά τους αερολιμένες στην υπόλοιπη Ευρώπη (σ.σ.: εκτός ΕΕ), καταγράφηκε αύξηση ως προς την επιβατική κίνηση κατά +4,5% σε ετήσια βάση, δηλαδή πλήρης ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019, με οριακή άνοδο 0,2%.

Στη συγκεκριμένη αγορά παρατηρήθηκε πιο έντονη ανομοιογένεια σε επίπεδο ανάπτυξης λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων, με τα αεροδρόμια της Ουκρανίας και της Τουρκίας να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό. Στον αντίποδα, αυξημένη ήταν η κίνηση στην Αλβανία (+47,5%), στο Ουζμπεκιστάν (+22,2%), στο Κοσσυφοπέδιο (+21,5%) και στη Γεωργία (+21,8%) σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023.

Οι επιδόσεις των «μεγάλων»

Ως προς την εικόνα των μεγαλύτερων αεροδρομίων της Ευρώπης, εκείνων που υποδέχονται πάνω 40 εκατ. ταξιδιώτες ετησίως, η επιβατική κίνησή τους αυξήθηκε κατά 4,9% τον Οκτώβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φέρνοντάς τα μόλις 0,7% πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Η Ρώμη και το αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο (+15,1%), η Βαρκελώνη (+8,2%) και η Μαδρίτη (+5,5%) σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι. Το Χίθροου του Λονδίνου (+3,7%) διατήρησε τη θέση του, ακολουθούμενο από την Κωνσταντινούπολη (+3,6%) και το Παρίσι με το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ (+3,9%).

Η Φρανκφούρτη σημείωσε ελάχιστη ανάπτυξη (+0,3%), αντανακλώντας την αδυναμία της γερμανικής αγοράς αερομεταφορών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v