Με ενδιαφέρον παρακολουθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες την κυβερνητική εξαγγελία για τοποθέτηση 1.388 καμερών σε κεντρικά σημεία των δρόμων στην Αττική, καθώς στον βαθμό που η συγκεκριμένη απόφαση θα υλοποιηθεί, τότε θα προκύψουν -μεταξύ άλλων- και οικονομικά οφέλη για τον κλάδο.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση εκτίμησε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουν τεθεί σε λειτουργία 388 ηλεκτρονικές κάμερες στους δρόμους της Αττικής και επιπλέον χίλιες μέχρι το τέλος του 2026.
Οι κάμερες αυτές θα ελέγχουν σειρά παραβάσεων, όπως για παράδειγμα η παραβίαση φωτεινού σηματοδότη και ορίων ταχύτητας, η μη χρήση ζώνης και κράνους, η συνομιλία με κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ο μη έλεγχος του οχήματος από ΚΤΕΟ, κ.λπ.
«Είναι προφανές ότι πρωταρχικό μέλημα και επιθυμία όλων μας είναι να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία δυστυχήματα, καθώς περίπου 700-800 συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους. Ο αριθμός αυτός κατά τη δεκαετία του 1990 ξεπερνούσε τις 2.000 άτομα!
Σε ό,τι αφορά τώρα τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, η λειτουργία των καμερών -στον βαθμό που θα βελτιώσει σε βάθος χρόνου την οδηγητική συμπεριφορά των Ελλήνων- θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, άρα και περιορισμό των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων.
Κάτι τέτοιο θα έχει αντανάκλαση τόσο στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών όσο και στα ασφάλιστρα που θα καλούνται να πληρώσουν οι κάτοχοι των οχημάτων. Επίσης, η τοποθέτηση καμερών θα αποτελέσει ενδεχομένως και όπλο των διωκτικών αρχών σε περιπτώσεις ληστειών και καταστροφών, που σε ορισμένες περιπτώσεις επιβαρύνουν και αυτές τις ασφαλιστικές εταιρείες», δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας από τον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Βέβαια, μέσα στη διετία 2025-2026 προβλέπεται η τοποθέτηση ηλεκτρονικών καμερών μόνο στην Αττική, ωστόσο ο συγκεκριμένος νομός είναι αυτός στον οποίο:
- Κυκλοφορούν τα περισσότερα οχήματα της χώρας σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον, αφού άλλωστε κατοικεί σε αυτόν σχεδόν ο μισός πληθυσμός της χώρας.
- Παρατηρείται η μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων. Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Επετηρίδας Ασφάλισης Αυτοκινήτων του 2023 (πηγή Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος), οι νομοί με τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων είναι η Αττική (8,95%), η Θεσσαλονίκη (7,06%), η Αχαΐα (7,42%), το Ηράκλειο (7,06%) και η Ζάκυνθος (6,1%).
- Η Αττική συγκαταλέγεται στους νομούς όπου το κόστος αποζημίωσης ανά ατύχημα είναι σαφώς υψηλότερο από τον μέσο όρο της χώρας. Έτσι, στη λίστα με το μεγαλύτερο μέσο κόστος αποζημίωσης προηγούνται οι νομοί Πρέβεζας (2.509 ευρώ), Αρκαδίας (2.436 ευρώ), Καρδίτσας (2.319 ευρώ), Λακωνίας (2.096 ευρώ) και ακολουθεί η Αττική με 1.710 ευρώ.
Προς αύξηση τιμολογίων
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τους πρώτους μήνες του 2025 οι ασφαλιστικές εταιρείες θα προχωρήσουν σε νέες αυξήσεις τιμολογίων, με δεδομένο ότι οι φετινοί δείκτες ζημιών (loss ratio) και συνολικών εξόδων (combined ratio) έχουν επιδεινωθεί τόσο, έτσι ώστε αρκετές εταιρείες να καταγράφουν αρνητικά ασφαλιστικά αποτελέσματα στον συγκεκριμένο κλάδο.
«Παρατηρείται ένας συνδυασμός αυξημένης συχνότητας ατυχημάτων και ανοδικού μέσου κόστους αποζημίωσης λόγω του πληθωρισμού», υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς και αυτό λογικά θα μεταφερθεί στον καταναλωτή μέσα στο 2025.
Παράλληλα, αυξήσεις τιμολογίων θα προκύψουν εξαιτίας και της υποχρεωτικής ασφάλισης όλων των οχημάτων έναντι φαινομένων φυσικών καταστροφών.