Ο νέος όμιλος Ελλάκτωρ και το 1,3 δισ. ευρώ εσόδων από τις Παραχωρήσεις

Μικρότερο μέγεθος αλλά μεγαλύτερη απόδοση αναμένει ο όμιλος μετά τη συμφωνία πώλησης της Άκτωρ. Η αποτίμηση των υφιστάμενων συμβάσεων Παραχώρησης. Το εύλογο του τιμήματος της Άκτωρ και τα περιθώρια κέρδους.

Ο νέος όμιλος Ελλάκτωρ και το 1,3 δισ. ευρώ εσόδων από τις Παραχωρήσεις

Τη νέα εικόνα του ομίλου Ελλάκτωρ, μετά την ειλημμένη απόφαση πώλησης του κατασκευαστικού βραχίονα της Άκτωρ, παρουσίασε η διοίκηση προς τους αναλυτές, βασιζόμενη στις αποδόσεις του τομέα Παραχωρήσεων, Περιβάλλοντος (Ηλέκτωρ), Ενέργειας (με μειοψηφική συμμετοχή 25% πλέον μετά το deal με την Motor Oil) και των real estate developments μέσω της REDS.

Η διοίκηση του ομίλου με αναλυτική χρηματιστηριακή ανακοίνωση αλλά και μέσω δηλώσεων στην τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών παραδέχθηκε τη δραστική αλλαγή μεγέθους του ομίλου (μετά την πώληση της Άκτωρ στην Ιντρακάτ) αλλά αντιπαρέβαλε τη βελτίωση στα περιθώρια κέρδους και τις χρηματοροές του ομίλου μετά τη δραστική αναδιάρθρωση, καθώς και τη νέα κεφαλαιακή ενίσχυση που θα λάβει με την πώληση της Άκτωρ (214 εκατ. ευρώ άμεσα και έμμεσα μέσω μεταβίβασης δανειακών υποχρεώσεων). 

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ευθ. Μπουλούτας ανάφερε πως στη νέα Ελλάκτωρ, οι Παραχωρήσεις αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς από τις υφιστάμενες και μόνον συμβάσεις εκτιμάται ότι τα έσοδα για την προσεχή 20ετία (επιστροφές κεφαλαίου και μερίσματα) αγγίζουν το 1,3 δισ. ευρώ. Στο ποσό δεν συμπεριλαμβάνεται ευλόγως η απόδοση νέων τυχόν συμβάσεων έργων Παραχώρησης και ΣΔΙΤ (π.χ. ΒΟΑΚ, νέα σύμβαση Αττικής Οδού, κτιριακά ΣΔΙΤ, επεκτάσεις Αττικής Οδού κ.ο.κ). 

Ειδικότερα, για την Αττική Οδό και την ισχύουσα σύμβαση που λήγει το 2024 (και την οποία αναμένεται να διαδεχθεί το αποτέλεσμα της νέας σύμβασης παραχώρησης που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ), ο κ. Μπουλούτας υπενθύμισε ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν έσοδα από μερίσματα έως το 2025, ενώ για τη διετία 2026-2027 η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις - Άβαξ θα συνεχίσουν να έχουν εισροές από την επιστροφή κεφαλαίων της αρχικής επένδυσης.

Υπενθυμίζεται πάντως πως το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις - Άβαξ και Ardian (το γαλλικό infrastructure fund) αποτελούν σχήμα διεκδίκησης της νέας σύμβασης για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Κατά τον κ. Μπουλούτα, η κοινοπραξία εργάζεται με σκοπό την κατάθεση δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς στις 29 Μαΐου 2023 (όπως έχει μεταθέσει το χρονικό όριο του διαγωνισμού το ΤΑΙΠΕΔ), ωστόσο, θεωρεί πιθανή τη μετάθεση της ημερομηνίας λόγω εκλογών.

Η Άκτωρ, το τίμημα και τα περιθώρια 

Νωρίτερα χθες, ο όμιλος και ενόψει της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του στις 24 Απριλίου 2023 με αντικείμενο την έγκριση πώλησης της Άκτωρ, δημοσιοποίησε τη γνωμοδότηση για το εύλογο τίμημα πώλησης της Άκτωρ, η οποία διενεργήθηκε από την Εθνική Τράπεζα  («Fairness Opinion»), σύμφωνα με την οποία η η Αναπροσαρμοσμένη Αξία Ιδίων Κεφαλαίων της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ ανέρχεται μεταξύ 160 εκατ. ευρώ και 196 εκατ. ευρώ ενώ η Αναπροσαρμοσμένη Οικονομική Πρόταση (της Ιντρακάτ)  ανέρχεται συνολικά σε 210 εκατ. ευρώ  (εκ των οποίων 100 εκατ. ευρώ. αφορούν στα μετρητά για την απόκτηση του 100% των μετοχών της Άκτωρ και 110 εκατ. ευρώ  την καθαρά παρούσα αξία των τμηματικών αποπληρωμών μέρους του ενδοομιλικού δανεισμού με ορίζοντα αποπληρωμής 24 μηνών (αρχικώς η πρόβλεψη ήταν για 19 μήνες).

Η διοίκηση του ομίλου ερωτήθηκε για τις αποδόσεις του ανεκτέλεστου υπολοίπου ύψους 2,8 δισ. ευρώ, που αναμένεται να απορροφηθεί από την Ιντρακάτ, με τον κ. Μπουλούτα να εξηγεί πως οι συμβάσεις «χτίστηκαν» με στόχο το μικτό περιθώριο κέρδους να είναι στο 10% και το περιθώριο κέρδους EBITDA στο 5%. 

Ο ίδιος ωστόσο σημείωσε πως η τελική απόδοση κερδοφορίας του ανεκτέλεστου έγκειται στον χρόνο και στις συνθήκες εκτέλεσης των έργων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v