Πώς το e-fresh έχασε το «πάρτι» των online σούπερ μάρκετ

Τι δείχνει το «καλάθι» του e-fresh για το 2021. Η σημαντική απόκλιση από την τάση της αγοράς, οι συσσωρευμένες ζημιές και η συμμαχία με τα M&S.

Πώς το e-fresh έχασε το «πάρτι» των online σούπερ μάρκετ

Το πρώτο και μοναδικό μέχρι στιγμής καθαρόαιμο ελληνικό online super market, το e-fresh, για το οποίο έχουν ενδιαφερθεί αρκετοί παίκτες, μεταξύ αυτών και η ΑΒ Βασιλόπουλος, δεν κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει τη στροφή των καταναλωτών στις e-αγορές.

Από την έκθεση διαχείρισης για το 2021 που ανήρτησε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 -σ.σ. είναι η πρώτη που δημοσιεύει η εταιρεία από τον Ιούνιο του 2015, οπότε και ιδρύθηκε- προκύπτει ότι ο καθαρός κύκλος εργασιών της e-fresh διαμορφώθηκε στα 20,731 εκατ. ευρώ. Το 2020, πρώτη χρονιά της πανδημίας, ο κύκλος εργασιών της είχε αγγίξει τα 19,398 εκατ. ευρώ. Δηλαδή εμφάνισε αύξηση 6,87% μεταξύ 2021/2020.

Ανάπτυξη που υπολείπεται σημαντικά από την τάση που εμφάνισε το σύνολο του e-grocery την εξεταζόμενη περίοδο. Σύμφωνα με την Convert Group, ο κλάδος των online super markets κατέγραψε το 2021 ανάπτυξη 56% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2020. Αποτέλεσμα η συνολική αξία των αγορών από τα online super markets να αγγίξει τα 255 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Στο δείγμα της Convert Group, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, για το 2021 περιλαμβάνονταν οι 7, μαζί με την e-fresh, από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super markets, εκπροσωπώντας το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς. 

Δηλαδή το 2021 που συνεχίστηκε το «πάρτι» στις online αγορές βασικών καταναλωτικών προϊόντων, η e-fresh εμφάνισε πολύ χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, με αποτέλεσμα το μερίδιό της στη συνολική πίτα να διαμορφωθεί κάτω από 10%.

Από την έκθεση διαχείρισης προκύπτει επίσης ότι και το 2021 ήταν μια ακόμη ζημιογόνα χρήση για την εταιρεία -σ.σ. αποτελεί ένα από τα βασικά θέματα που αντιμετωπίζουν τα e-grocery ακόμη και σε ώριμες αγορές. Οι ζημιές το 2021 διαμορφώθηκαν στις 223.035 και οι υπόλοιπες ζημιές εις νέον στα 4,884 εκατ. ευρώ. Με το σύνολο των υποχρεώσεών της να έχει διαμορφωθεί στα 4,203 εκατ. ευρώ και το σύνολο της καθαρής θέσης, προβλέψεων και υποχρεώσεων στα 3,097 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν στα 4,669 εκατ. ευρώ από 3,85 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της μειώθηκε στα 27 άτομα από 29 άτομα το 2020.

Η εταιρεία δεν έχει ελεγχθεί από τις φορολογικές αρχές για χρήση 2015 έως 2021 (έγινε έλεγχος ως προς τον ΦΠΑ μέχρι και τη χρήση 2018) και κατά συνέπεια δεν έχουν καταστεί οριστικές οι φορολογικές της υποχρεώσεις για τις χρήσεις έως 2021 (έναρξη 06.06.2015).

Την περασμένη χρονιά, η e-fresh που συμμετέχει από την αρχή στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης το «καλάθι του νοικοκυριού» -σ.σ. στην πρώτη φάση εφαρμογής του μέτρου ήταν υποχρεωτική η συμμετοχή αλυσίδων με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ και αυτό δημιούργησε την εντύπωση στην αγορά ότι το e-fresh τζιράρει πάνω από το συγκεκριμένο όριο- έβαλε «πόδι» και στα είδη ένδυσης με μια διεθνή συνεργασία.

Από το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα ηλεκτρονικά του ράφια βρίσκει κανείς προϊόντα της Marks & Spencer, όπως είδη ένδυσης, κυρίως εσώρουχα, κάλτσες, παντόφλες κ.ά., αλλά και τρόφιμα. Το γνωστό βρετανικό brand δραστηριοποιείται και με φυσικό δίκτυο στη χώρα. Στη Marks & Spencer Μαρινόπουλος Ελλάδος μέτοχος με 80% είναι η Marks & Spencer Plc και με 20% η Marinopoulos Holding Sarl. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v