Motor Oil: Οι επενδύσεις των 4 δισ. και το road map ενεργειακής μετάβασης

Το πρόγραμμα ως το 2030. Νέα έργα ΑΠΕ, επέκταση δικτύου ηλεκτροκίνησης, κυκλική οικονομία, εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους.

Motor Oil: Οι επενδύσεις των 4 δισ. και το road map ενεργειακής μετάβασης

Ως ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ενεργειακής μετάβασης στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης χαρακτηρίζει η Motor Oil το επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης του ομίλου με ορίζοντα το 2030.

Οι στρατηγικές προτεραιότητες του προγράμματος αυτού, που βασίζονται σε τέσσερις πυλώνες, παρουσιάστηκαν κατά το χθεσινό conference call με τους αναλυτές από τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και οικονομικό διευθυντή Πέτρο Τζαννετάκη και τον γενικό διευθυντή στρατηγικής Γιώργο Τριανταφύλλου. Το σύνολο των επενδύσεων που προγραμματίζονται ως το 2030 ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ και αφορούν νέα έργα ΑΠΕ, επέκταση του δικτύου ηλεκτροκίνησης, την κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και νέες επενδύσεις στην παραδοσιακή δραστηριότητα του ομίλου, το διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους.

Το 2030 το εκτιμώμενο EBITDA από έργα ΑΠΕ προσδιορίζεται σε πλέον των 250 εκατ. ευρώ, από 44 εκατ. ευρώ του 2021. Τον επόμενο χρόνο, αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή των 84 MW, ενώ διατηρείται η δέσμευση της διοίκησης της Motor Oil για το κλείσιμο της συμφωνίας με την Ελλάκτωρ ως τα τέλη του έτους.

Μαζί με τις ΑΠΕ που εξαγοράσθηκαν από την τελευταία, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της More, θυγατρικής του ομίλου Motor Oil, θα φθάσει το 2022 στα 800 MW.

Η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου του ομίλου με ΑΠΕ ως το 2030 θα προέλθει με οργανική ανάπτυξη από το υφιστάμενο pipeline, αλλά και εξαγορές στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή. Στόχος είναι να ξεπεράσει τα 2 GW.

Εξάλλου, υπό κατασκευή βρίσκεται η νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, δυναμικότητας 877 MW και προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ, κόστος που θα καλυφθεί από κοινού (50-50) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η νέα μονάδα εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το 2024.

Σε ό,τι αφορά το FSRU, που προωθεί η Διώρυγα Gas, έγινε γνωστό ότι η τελική επενδυτική απόφαση θα ληφθεί ως τα τέλη του έτους, με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης ως τις αρχές του 2024.

Σε τροχιά υλοποίησης έχει εισέλθει και η στρατηγική συμφωνία με τη ΔΕΗ για την από κοινού ανάπτυξη έργων παραγωγής πράσινου υδρογόνου. Στην κοινή εταιρεία, Hellenic Hydrogen, το 51% κατέχει η Motor Oil και το υπόλοιπο 49% η ΔEΗ. Ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Ελλάδα που θα κατασκευάσει η εταιρεία προβλέπεται να είναι έτοιμος το 2024, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει πέντε πρατήρια.

Οι συνολικές επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ.

Με τη νέα μονάδα πολυπροπυλενίου ο όμιλος στοχεύει στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων του και στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού προφίλ του διυλιστηρίου του. Εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη το 2026, με ετήσια παραγωγή περί τις 100.000 τόνους.

Υπό ανάπτυξη είναι, επίσης, στις εγκαταστάσεις στους Αγίους Θεοδώρους, Logistics, για την εξυπηρέτηση της αποθήκευσης και μεταφοράς καυσίμων, μονάδα σταθεροποίησης της ιλύος και χώροι υγειονομικής ταφής, καθώς και ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Υπό αξιολόγηση είναι, τέλος, επένδυση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CSS), ενώ υπό ανάπτυξη είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών 10 MW στο διυλιστήριο, καθώς και έργο αποθήκευσης ενέργειας δυναμικότητας 6 MW.

* Αναλυτικά η παρουσίαση στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v