Sephora: Rebound στις πωλήσεις αλλά πονοκέφαλος τα κόστη

Αύξηση τζίρου 19% το 2021 και 55% το α' τετράμηνο του 2022. Η ώθηση στα περιθώρια κέρδους, η νέα εμπορική πολιτική και οι προκλήσεις.

Sephora: Rebound στις πωλήσεις αλλά πονοκέφαλος τα κόστη

Η καλή εκκίνηση το 2022 σε συνδυασμό με το θετικό αποτύπωμα του τουρισμού ευνοούν τη Sephora Greece προκειμένου να καλύψει το «κενό» τζίρου των lockdown, ενώ χάρη στη στήριξη των μετόχων της και των προσπαθειών της διοίκησης προσβλέπει σε βελτίωση της χρηματοοικονομικής της θέσης.

Με βάση επίσημα στοιχεία της εταιρείας, που είναι μέλος του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), το πρώτο τετράμηνο του 2022 ο κύκλος εργασιών εμφανίζεται ενισχυμένος κατά 55%. Συγκρίνεται ωστόσο με τη χαμηλή βάση του 2021, που για ένα διάστημα ήταν σε ισχύ περιοριστικά μέτρα στο λιανεμπόριο (το δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου και τον μισό Ιανουάριο).

Την ίδια περίοδο, το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 44% έναντι 38% το 2021, ενώ η εταιρεία είχε οφέλη και στο καθαρό περιθώριο κέρδους από την πολιτική μείωσης των εκπτώσεων. Χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά οι πωλήσεις της, το περιθώριο αυξήθηκε από 18% το 2021 σε 31% το 2022.

Παρά τα οφέλη που προκύπτουν και από την αύξηση της κατανάλωσης λόγω τουρισμού, το περιβάλλον το 2022 έχει διαφοροποιηθεί καθώς δεν υπάρχουν κυβερνητικά μέτρα κάλυψης ενοικίων και μισθών κι επιπλέον σημειώνονται αυξήσεις σε όλους τους τομείς κόστους, από τη μισθοδοσία μέχρι τα γενικά έξοδα. Οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και ο πληθωρισμός επηρεάζουν την κερδοφορία της Sephora, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η προσπάθεια από τη διοίκησή της για μείωση δαπανών και αναζήτηση άλλων λύσεων.

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει τη στήριξη των μετόχων της για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της και στο τέλος της χρήσης 2021 ήταν κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου της και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 119 του ν. 4548/2018.

Το 2021 εμφάνισε αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, ήτοι ζημιές 2,56 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα δεν είναι συγκρίσιμο με αυτό του 2020, που λόγω έκτακτων εσόδων διαμορφώθηκε σε κέρδη 33,96 εκατ. ευρώ.

Η δραστηριότητα της Sephora Greece, η οποία απασχολεί 353 εργαζόμενους, διαθέτει δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα και θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο, εμφάνισε κύκλο εργασιών 38,85 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 19,1% σε σχέση με το 2020. Οι πωλήσεις ανέκαμψαν μετά τη μεγάλη πτώση κατά τη διάρκεια της πανδημίας (-37,7% το 2020) αλλά απέχουν από τα προ Covid επίπεδα (52,4 εκατ. ευρώ το 2019).

Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας ενισχύθηκε πέρυσι σε 42,9% από 35,5% στην προηγούμενη χρήση και ωφελήθηκε από την ενίσχυση των πωλήσεων, το διαφορετικό μίγμα προϊόντων που πουλήθηκαν αλλά και από τις μειωμένες εκπτώσεις. Η αλλαγή πολιτικής των εκπτώσεων είχε ως αποτέλεσμα αύξηση καθαρού και μικτού περιθωρίου κέρδους.

Η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις πάνω από 1 εκατ. ευρώ για την ανανέωση κτιριακών εγκαταστάσεων και ανανέωση λογισμικού.

Μεταβιβάζει συμμετοχές η κυπριακή θυγατρική

Επίσης εμφανίζει μείωση βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων από συνδεδεμένες εταιρείες κατά 50,5 εκατ. ευρώ, κονδύλι που αφορά είσπραξη τιμήματος για μερίσματα εισπρακτέα από τη μητρική Sephora SAS μετά από διακανονισμό με τη θυγατρική Sephora Cyprus, από την πώληση των συμμετοχών της Sephora Romania το 2019 και της Sephora Serbia το 2018 στην Sephora SAS.

Η Sephora Cyprus, 100% θυγατρική της Sephora Greece, που ελέγχει το 100% της Sephora Bulgaria EOOD και της Sephora Marinopoulos d.o.o. στην Κροατία (αδρανής), στα τέλη του 2021 προχώρησε σε μεταβίβαση και των μετοχών της Sephora Bulgaria EOOD στην Sephora Societe Anonyme έναντι 8,7 εκατ. ευρώ.

Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε αισθητά πέρυσι (κατά 46,7 εκατ. ευρώ) λόγω κυρίως της αποπληρωμής ενδοομιλικού δανεισμού κατά 39,5 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2021 ενώ οι χρηματοροές από λειτουργικές δραστηριότητες είναι αρνητικές, ζημιές 95 χιλ. ευρώ (από ζημιές 10,8 εκατ. ευρώ το 2020).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v