Με στόχο την απεξάρτηση από την παραδοσιακή πηγή εσόδων, όπως τα καθαρά έσοδα από τόκους, και τη διαφοροποίηση των ροών της κερδοφορίας, η Τράπεζα Πειραιώς στοχεύει στον διπλασιασμό των κεφαλαίων υπό διαχείριση (Asset under Management) ενώ την ίδια στιγμή σχεδιάζει με λελογισμένο κόστος την επέκτασή της εκτός συνόρων, μέσω της νέας digital bank που δημιουργεί.
Η νέα αυτόνομη μονάδα asset management που δημιουργείται, μετρά 7 δισ. ευρώ κεφάλαια υπό διαχείριση και στόχος είναι να ανέλθουν σε 12 δισ. ευρώ το 2025, ενώ η ανάπτυξή της στηρίζεται στο μοντέλο που ακολουθεί η μεγαλύτερη ιταλική τράπεζα Intesa Sanpaolo.
«Η αύξηση των υπό διαχείριση κεφαλαίων είναι τάση σε παγκόσμιο επίπεδο και υπαγορεύεται από τα χαμηλά επιτόκια», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Tράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, δίνοντας το στίγμα της προσπάθειας που θα κάνει η τράπεζα στο συγκεκριμένο κομμάτι εργασιών. «Είναι η ώρα η Ελλάδα να φθάσει τα νούμερα στο asset management product των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης», ανέφερε και πρόσθεσε: «Γίνεται όχι μόνο από την Πειραιώς αλλά και από τις άλλες τράπεζες μια προσπάθεια να μεγαλώσει η πίτα στις εν λόγω εργασίες, να μετατρέψουμε με σύνεση καταθέσεις σε asset management προϊόν. Πρόκειται για κεφάλαια που είναι επενδυμένα στην Ελλάδα, σε ελληνικά assets και αυτό θα βοηθήσει σημαντικά την ελληνική αγορά».
Την μερίδα του λέοντος στα 7 δισ. ευρώ υπό διαχείριση κεφάλαια της Tράπεζας Πειραιώς κατέχουν οι τοποθετήσεις ύψους 3,4 δισ. ευρώ στα αμοιβαία κεφάλαια και η υπόλοιπη διάρθρωση έχει ως εξής: 1,5 δισ. ευρώ είναι υπό την διαχείριση του private banking, 1 δισ. ευρώ στη χρηματιστηριακή εταιρεία και 1 δισ. ευρώ πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο η εξαγορά της Iolcus. Σύμφωνα με τη διοίκηση της τράπεζας, μόλις 300 εκατ. ευρώ στο κομμάτι των αμοιβαίων κεφαλαίων είναι σε assets εξωτερικού, όλα τα υπόλοιπα κεφάλαια είναι επενδυμένα στην Ελλάδα (Α/Κ, ομόλογα, μετοχές).
Η προίκα στην digital bank
Κι ενώ οι εργασίες του Αsset under Μanagement κερδίζουν έδαφος και δυναμική στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, η Tράπεζα Πειραιώς, διαβλέποντας τη διείσδυση του digital banking στις γενιές των millennials και των Generation Z, δημιουργεί μια ξεχωριστή digital bank, πλήρως αδειοδοτημένη από την Τράπεζα της Ελλάδος. Ως προίκα τής δίνει 1-1,5 εκατ. πελάτες (σ.σ. που ανήκουν στις σύγχρονες αυτές γενιές) που δεν έχουν μπει ποτέ σε κατάστημα, καθώς κάνουν όλες τις συναλλαγές τους ηλεκτρονικά και 500 εκατ. ευρώ καταθέσεις της εν λόγω πελατείας, τα οποία θα εξυπηρετήσουν το funding για την ανάπτυξη της digital bank.
«Στόχος μας είναι μέσα από την πλατφόρμα της digital bank να εξυπηρετούνται και πελάτες εκτός Ελλάδος. Είναι ένας έξυπνος και σύγχρονος τρόπος να επεκταθούμε εκτός συνόρων», ανέφερε ο CEO της Πειραιώς. Η νέα ψηφιακή τράπεζα προσθέτει, όμως, και στον στόχο περιορισμού των δαπανών: θα ελαφρύνει τα καταστήματα κατά 25%, θα προσθέσει με βάση τους υπολογισμούς έσοδα 50-70 εκατ. ευρώ έως το 2025 και η συνολική απαιτούμενη επένδυση της Πειραιώς για τη δημιουργία της σε συνεργασία με τον ψηφιακό πάροχο Natech ανέρχεται σε περίπου 40 ευρώ.