Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΚΑΕ: Κορυφαίες επιδόσεις για τη θυγατρική της Dufry στην Ελλάδα

Απόδοση ανά επιβάτη 27% πάνω από τα επίπεδα του 2019 και 161 εκατ. ευρώ πωλήσεις το 2021. Προσδοκίες από τις επενδύσεις επέκτασης των εμπορικών χώρων και την αύξηση του τουρισμού το 2022.

ΚΑΕ: Κορυφαίες επιδόσεις για τη θυγατρική της Dufry στην Ελλάδα

Κορυφαίες επιδόσεις έφερε το 2021 στον ελβετικό όμιλο Dufry η ελληνική θυγατρική, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (KAE), η οποία παρά τα lockdown και την κρίση στην ταξιδιωτική αγορά, που είχε αποτύπωμα στα έσοδά της, εμφάνισε ισχυρή απόδοση ανά επιβάτη, της τάξης του 27% συγκριτικά με το 2019.

Έχοντας μάλιστα ολοκληρώσει σειρά επενδύσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια προσβλέπει σε βελτιωμένη πορεία το 2022, χρονιά κατά την οποία αναμένεται ισχυρή αύξηση των τουριστικών ροών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το 2021 η ΚΑΕ έκλεισε με πωλήσεις 161 εκατ. ευρώ. Παρά την κρίση στον κλάδο ταξιδιωτικού εμπορίου, τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, τις μειωμένες πτήσεις και τις άλλες προκλήσεις που έφεραν τα αυστηρά μέτρα σε μια σειρά από χώρες, ειδικά στο α’ εξάμηνο, η εταιρεία δεν έκανε καμία απόλυση, όπως τονίζουν στο Euro2day στελέχη της και σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις της σε σχέση με το 2020 (86,7 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι το 2020 πραγματοποίησε μόλις το 30% των εσόδων του 2019 (298,2 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνισε κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων 3,5 εκατ. ευρώ).

Τα προσωρινά στοιχεία του 2021 φέρνουν τα ΚΑΕ στην κορυφή της κατάταξης των 67 χωρών στις οποίες αναπτύσσει δραστηριότητα η Dufry. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι σε εποχή κανονικότητας (με στοιχεία 2019) η Ελλάδα εισέφερε το 4% των πωλήσεων και το 14% των EBITDA της Dufry ενώ σε επίπεδο κερδών προ φόρων το αποτύπωμα της ελληνικής θυγατρικής φτάνει το 30-32%.

Για το 2021 ένα σημαντικό μέγεθος που έκρινε το αποτέλεσμα της εταιρείας ήταν η απόδοση ανά επιβάτη. Ξεπέρασε τα επίπεδα της εποχής της κανονικότητας, ήτοι αύξηση 27% σε σχέση με το 2019, γεγονός που αποδίδεται από στελέχη της εταιρείας στην εκτόνωση των ταξιδιωτών, που "ήθελαν να βγουν και να ξοδέψουν, μετά τα περιοριστικά μέτρα". Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αναπτύχθηκαν μεγαλύτερα καταστήματα, ειδικά την περίοδο 2020-2021, οπότε και ολοκληρώθηκαν οι επενδύσεις που δρομολογήθηκαν στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπέγραψε η ΚΑΕ με τη Fraport το 2017 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Μόνο την τελευταία τριετία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης στην περιοχή Extra Schengen του αεροδρομίου της Αθήνας, υλοποιήθηκαν επενδύσεις πάνω από 42 εκατ. ευρώ σε αναβάθμιση και επέκταση των εμπορικών χώρων. Συνολικά, οι χώροι επεκτάθηκαν από 5.000 σε 14.000 τ.μ. στα περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Ακτίου, Καβάλας, Σάμου, Μυτιλήνης, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς).

Aλλαγή σκυτάλης

Εν τω μεταξύ, ο Γιώργος Βελέντζας, ιστορικό στέλεχος της εταιρείας, μετά από 41 χρόνια στο τιμόνι της, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, παραιτήθηκε πέρυσι τον Δεκέμβριο, αφήνοντας χώρο στη επόμενη γενιά, όπως λέει και ο ίδιος, που θα παραμείνει ως ειδικός σύμβουλος της εταιρείας για άλλα τέσσερα χρόνια. Εξάλλου, ο γιός του, Παντελής Βελέντζας, έχει αναλάβει τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου στην εταιρεία.

Στο Δ.Σ. συμμετέχουν οι κ.κ. Julian Diaz Gonzalez (πρόεδρος), Alberto Luciano Iglesias Pastoriza (αντιπρόεδρος) και Andrea Belardini (μέλος).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v