Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Λίστα αιτημάτων από Ryanair προς κυβέρνηση για να φέρει τουρίστες

Η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία ζητά την παροχή κινήτρων, με στόχο να διπλασιάσει τον αριθμό των τουριστών που μεταφέρει στην Ελλάδα σε βάθος 5ετίας.

Λίστα αιτημάτων από Ryanair προς κυβέρνηση για να φέρει τουρίστες

Την παροχή κινήτρων από την ελληνική κυβέρνηση, με αιχμή τη μείωση των φόρων στα ελληνικά αεροδρόμια, ζητάει η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryanair, προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη χώρα μας και να συμβάλει, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, στην ανάπτυξη του τουρισμού.

Στην κατεύθυνση αυτή, οι επικεφαλής της εταιρείας παρουσίασαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια μία πρόταση, βάσει της οποίας η Ryanair σκοπεύει να διπλασιάσει τον αριθμό των ταξιδιωτών που φέρνει στην Ελλάδα από 5 εκατ. σε 10 εκατ. ετησίως σε βάθος πενταετίας. Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι επιτελείς της Ryanair, δεν έχουν λάβει κάποια απάντηση, γι’ αυτό και φέρνουν εκ νέου στο προσκήνιο την πρότασή τους.

Το πλάνο της χαμηλού κόστους εταιρείας περιλαμβάνει, εκτός από διπλασιασμό τουριστών, τη δέσμευσή της για δημιουργία βάσεων στα ελληνικά αεροδρόμια, τη μείωση της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού, δεδομένου ότι θα μεταφέρει πάνω από 2 εκατ. τουρίστες τον χρόνο σε 12μηνη βάση, όχι μόνο σε περιόδους αιχμής, καθώς και την ενίσχυση του τουρισμού στις περιφέρειες, με προσθήκη πτήσεων σε περιοχές που επί του παρόντος δεν εξυπηρετούνται. Ως εκ τούτου, η Ryanair αναφέρει ότι θα δημιουργήσει 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία και 4.000 νέες θέσεις απασχόλησης.

Μάλιστα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, «αφού δεν έλαβε καμία απάντηση σχετικά με την πρότασή της», δρομολόγησε για πτήσεις τα 65 καινούργια αεροσκάφη της 737 «Gamechanger» για την ερχόμενη σεζόν σε 15 χώρες εντός της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας. Ανακοίνωσε, δε, ότι δεν πρόκειται να «επαναλειτουργήσει» τη βάση της στη Ρόδο, καλώντας τον υπουργό Τουρισμού «να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν υιοθετήσει κίνητρα για να τονώσουν τον τουρισμό τους».

Όπως επισημαίνει η αεροπορική, οι φόροι των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40% από το 2019, τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει 12 ευρώ ανά επιβάτη, που αντιστοιχεί στο τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε. «Απλώς δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τη Ryanair ή άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στα ελληνικά νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου. Αυτές οι αυξήσεις των τιμών των αεροδρομίων από τη Fraport βλάπτουν την ελληνική τουριστική βιομηχανία, αποθαρρύνοντας την πρόσβαση σε χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα. Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους, μειώνοντας το κόστος που επιβαρύνει τις εταιρείες για να προσελκύσουν τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, η Ελλάδα δεν παρέχει κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία να πετάξει στην Ελλάδα», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Eddie Wilson, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, η οποία κατά καιρούς έχει βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής, λόγω της πολιτικής της να αποχωρεί από αγορές ή αεροδρόμια όπου μέχρι πρότινος δραστηριοποιείτο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v