ΕΛ.ΠΕ: Πού βάζουν τον πήχη για τις ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας

Σήμερα η προθεσμία για την υποβολή μη δεσμευτικών προτάσεων για τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Στα 650 με 700 εκατ. ευρώ η ελάχιστη αποτίμηση των ΕΛ.ΠΕ. Στα 250 με 300 εκατ. το κατώφλι για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας. Εντονο ιταλικό ενδιαφέρον.

ΕΛ.ΠΕ: Πού βάζουν τον πήχη για τις ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας

Με υψηλές προσδοκίες για το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί σήμερα, τελευταία μέρα της προθεσμίας του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή μη δεσμευτικών προτάσεων στον διαγωνισμό πώλησης του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, τα ΕΛ.ΠΕ θέτουν το κατώφλι της αποτίμησης που έχουν για τη δημόσια επιχείρηση με τις συμμετοχές στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου.

Χθες, στη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων των Ελληνικών Πετρελαίων, η διοίκηση ρωτήθηκε για την αποτίμηση του μεριδίου τους (35%) αλλά και συνολικά της ΔΕΠΑ Υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η απάντηση που δόθηκε ήταν, με βάση τις επενδύσεις που έχουν γίνει καθώς και λογιστικά στοιχεία, πως η ελάχιστη αποτίμηση είναι σε ό,τι αφορά το μερίδιο των ΕΛ.ΠΕ στα 250 με 300 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και στα 50 με 100 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Τα στελέχη της διοίκησης έσπευσαν να αποσαφηνίσουν πως τα μεγέθη αυτά δεν προεξοφλούν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Συμπερασματικά, όμως, για τη ΔΕΠΑ Υποδομών η κατ’ ελάχιστον αξία της είναι τα 650 με 700 εκατ. ευρώ και για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας τα 250 με 300 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι έτερος μέτοχος και στις δύο εταιρείες με 65% είναι το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, τα ΕΛ.ΠΕ θα διεκδικήσουν το ποσοστό του δημοσίου.

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ μιλώντας χθες στους μετόχους σημείωσε τους λόγους της αποεπένδυσης από τα δίκτυα, εξηγώντας πως δεν ταιριάζει με τη δραστηριότητα της εμπορίας. Αναφορικά με την απόφαση να διεκδικήσει τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, τόνισε τη σπουδαιότητα της επένδυσης στην εμπορία φυσικού αερίου, λέγοντας μάλιστα πως αν τα ΕΛ.ΠΕ αποκτήσουν την επιχείρηση δεν θα στήσουν άλλη εταιρεία, ενώ στο αρνητικό αποτέλεσμα υπάρχει η συμμετοχή της στην Εlpedison.

Σε κάθε περίπτωση, τα νέα θα υπάρξουν από την πρώτη φάση του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πέραν του μεγάλου επενδυτικού ενδιαφέροντος, αυτό που θα κλέψει τις εντυπώσεις είναι τα ιταλικά χρώματα, που δεν αποκλείεται να κυριαρχήσουν στον διαγωνισμό.

Πηγές λοιπόν φέρουν ως ενδιαφερόμενες τόσο την Italgas (ιταλική εταιρεία διανομής αερίου) όσο και τη Snam (εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου). Οι δύο επιχειρήσεις, όμως, έχουν κοινό μέτοχο, τη CDP Reti, κάτι που δεν είναι συμβατό με τους όρους του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι δύο πλευρές αναζητούν φόρμουλα για να ξεπεράσουν τον σκόπελο. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται η Snam (μία εκ των μετόχων του ΔΕΣΦΑ) να κατέλθει στον διαγωνισμό μαζί και με τους άλλους μετόχους του Διαχειριστή, την Enagas (Ισπανία), τη Fluxys (Βέλγιο) και τον όμιλο Κοπελούζου, αλλά ενδεχομένως με άλλη μετοχική σύνθεση.

Αντίστοιχες κινήσεις γίνονται και με την Italgas.

Δεν αποκλείεται, βέβαια, να μην κατέβει στον διαγωνισμό κάποιος από τους δύο ιταλικούς ομίλους. Πάντως, πηγές θέλουν οι αποφάσεις να λαμβάνονται λίγες ώρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία του ΤΑΙΠΕΔ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v