Αν και η απόφαση έχει ληφθεί για την πώληση των πλειοψηφικών πακέτων μετοχών της εμπορίας και του δικτύου διανομής φυσικού αερίου, εντούτοις η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αναζητούν το καλύτερο δυνατό μοντέλο ιδιωτικοποίησης για τη ΔΕΠΑ. Και η τελική λύση, όπως αναφέρουν πληροφορίες, δεν αναμένεται πριν το τέλος του καλοκαιριού, αλλά κατά πάσα πιθανότητα εντός του Σεπτεμβρίου, ίσως και αρχές Οκτωβρίου. Τότε θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης.
Στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εργάζονται ώστε μέσα στον επόμενο μήνα να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα αλλάζει το εταιρικό σχήμα της ΔΕΠΑ για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης.
Ως γνωστόν η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ψηφίσει την απόσχιση του κλάδου υποδομών από την επιχείρηση με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν οι ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών. Στη συνέχεια και αφού «κρεμάστηκαν» σε κάθε μία από τις προαναφερόμενες εταιρείες οι συναφείς θυγατρικές, είχε αποφασιστεί η πώληση πλειοψηφικού πακέτου για την «Εμπορία» και μειοψηφικού για την «Υποδομών».
Το επικρατέστερο σενάριο, λένε οι πληροφορίες, είναι να επιλεχθεί ένα μοντέλο εν είδει εταιρείας συμμετοχών. Υπό τη σκέπη της θα μπουν τρεις θυγατρικές. Η εμπορίας με την Εταιρίας Παροχής Αερίου Αττικής και ενδεχομένως και τις διεθνείς συμβάσεις προμήθειας, η δεύτερη θα είναι οι Εταιρίες Διανομής Αερίου Αττικής, ΔΕΔΑ και το ποσοστό συμμετοχής της ΔΕΠΑ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ 51% και η τρίτη θα είναι οι εταιρείες με τα διεθνή projects. Οι δύο πρώτες, θα ιδιωτικοποιηθούν κατά πλειοψηφικό ποσοστό, ενώ η τρίτη δεν αποκλείεται να μείνει υπό τον πλήρη έλεγχο της ΔΕΠΑ.
Στην εταιρεία συμμετοχών θα μείνουν δραστηριότητες όπως, για παράδειγμα, η αεριοκίνηση και η ανάπτυξη έργων μικρής κλίμακας LNG. Αυτή δεν αποκλείεται να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.
Πάντως, για την ώρα οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, ενώ δεν πρέπει να λησμονείται, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, και η στάση των ΕΛ.ΠΕ απέναντι στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ δεδομένου ότι η πετρελαϊκή εταιρία ελέγχει το 35%.