Διαδρομή με αναταράξεις διανύει ο όμιλος Folli Follie όσον αφορά την εγχώρια αλλά και διεθνή του δραστηριοποίηση, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Τζ. Κουτσολιούτσος, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2017.
Ο κ. Κουτσολιούτσος αναφέρθηκε εκτενώς στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο όμιλος από το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο σύγχρονο λιανεμπόριο, στην ευελιξία που πρέπει να επιδεικνύει και στις διορθωτικές κινήσεις στις οποίες προχωρά.
Ειδικότερα, ο κ. Κουτσολιούτσος ανάφερε πως αποφασίστηκε η απόσυρση από την πανευρωπαϊκή ανάπτυξη της φίρμας Juicy Couture (κίνηση που είχε προαναγγελθεί σε προηγούμενη ενημέρωση). Ο όμιλος θα συνεχίσει προς το παρόν την αντιπροσώπευσή της σε Ελλάδα, Βαλκάνια και Κύπρο, αγορές στις οποίες «χτίσαμε τη φίρμα από το μηδέν», όπως χαρακτηριστικά ανάφερε. «Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από την επίδοσή της και από το γεγονός του ότι δεν λάβαμε την απαραίτητη υποστήριξη από τους συνεργάτες μας», συμπλήρωσε.
Αρνητική είναι επίσης η επίδοση της Links of London στη Μεγάλη Βρετανία, η οποία «δεν πουλάει εκτός Λονδίνου» όπως ανάφερε ο κ. Κουτσολιούτσος, αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή και στην επίπτωση του Brexit. Συμπλήρωσε ωστόσο ότι η φίρμα διατηρεί τη δυναμική της στις υπόλοιπες αγορές, λόγος για τον οποίο ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει, προκειμένου να διεθνοποιηθεί.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος προέβη σε λελογισμένη αναδιάρθρωση του δικτύου του κλείνοντας μέσα στο 2017 40 σημεία πώλησης διεθνώς.
Για την ελληνική αγορά, η οποία αντιπροσωπεύει το 22% των δραστηριοτήτων του ομίλου, ο κ. Κουτσολιούτσος εκτίμησε ότι έχει εισέλθει σε φάση σταθεροποίησης, χωρίς ωστόσο ενδείξεις σαφούς ανάκαμψης. Ο όμιλος αναμένει ωστόσο οφέλη και το 2018 από το αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα, που τονώνει την κατανάλωση. Επισήμανε όμως ότι στην εγχώρια αγορά παρατηρείται τάση αύξησης των μισθωμάτων για εμπορικά ακίνητα, αλλά και επανεμφάνιση του «αέρα».
Κατά τον ίδιο, οι σημαντικότερες προκλήσεις αφορούν στην προσαρμογή του ομίλου στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον και για αυτό τον λόγο επενδύει σε σύγχρονα εργαλεία όπως CRM, παρουσία στο e-commerce, αλλά και στα social media. «Πριν ένα χρόνο το εργαλείο του Instagram κατείχε τη 13η θέση ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την αναγνωρισιμότητα αλλά και τις πωλήσεις της Folli Follie, ενώ φέτος κατέχει την 1η θέση» σημείωσε.
Σε ό,τι αφορά τη χονδρεμπορική δραστηριότητα, είπε πως «μια φίρμα που σήμερα έχει ζήτηση, την επόμεη μέρα αντικαθίσταται από μια άλλη», για να περιγράψει το σκηνικό στο οποίο ο όμιλος κινείται.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα του 2017, ο κ. Κουτσολιούτσος εξήγησε πως επηρεάστηκαν σημαντικά από τις συναλλαγματικές διαφορές (μόνον στο δ’ τρίμηνο υπήρξε αρνητική επίπτωση κατά 22 εκατ. ευρώ) και από την εγγραφή έκτακτων και μη επαναλαμβανόμενων εξόδων.
Ο όμιλος εμφάνισε αρνητικές ταμειακές ροές της τάξης των 54 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδόθηκε σε αυξημένες ανάγκες για κεφάλαιο κίνησης. Όπως εξήγησε, το μοντέλο της Folli Follie απαιτεί αυτή την «ανισορροπία», καθώς πρόκειται για όμιλο που διαρκώς επενδύει και χρησιμοποιεί κεφάλαια ώστε να αναπτύσσεται και να υποστηρίζει τη διεθνοποίησή του. Ο κ. Κουτσολιούτσος ανάφερε επίσης πως προκειμένου η φίρμα να ενταχθεί σε μεγάλα ηλεκτρονικά κανάλια στην Ασία (π.χ. Alibaba) αλλά και να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά, μείωσε το 2017 τα περιθώρια κέρδους του.
Για το 2018, η διοίκηση του ομίλου διατηρεί θετικές εκτιμήσεις και σκοπεύει να προχωρήσει σε επενδύσεις της τάξης των 30-40 εκατ. ευρώ. Οι ενδείξεις των πρώτων μηνών του έτους κατά τον κ. Κουτσολιούτσο είναι θετικές, ωστόσο θεώρησε πρώιμη οποιαδήποτε πρόβλεψη για το σύνολο της χρήσης.