Φορτίζει… τις μπαταρίες της για τέσσερα νέα επενδυτικά σχέδια η Sunlight του ομίλου Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, και την ίδια στιγμή κρατά αποστάσεις από το φαινόμενο Tesla, το ενδεχόμενο συνεργασίας με την εταιρία του Έλον Μασκ, αλλά και συνολικά από την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
Η ελληνική επιχείρηση με το «νούμερο 1» στην Ευρώπη εργοστάσιο κατασκευής βιομηχανικών μπαταριών στην Ξάνθη και την 3η θέση παγκοσμίως στην κατασκευή των μπαταριών έλξης για τα περονοφόρα οχήματα (κλαρκ) επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό, αν και το 92% του τζίρου της προέρχεται από τις πωλήσεις σε 500 πελάτες της από 100 χώρες.
Όπως προέκυψε από την ενημέρωση Τύπου που έκανε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sunlight Βασίλης Μπίλλης για τα οικονομικά αποτελέσματα, η εταιρία επεξεργάζεται τέσσερα projects:
Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς
Το πρώτο έχει να κάνει με τον μεγάλο της στόχο, τη δυναμικότερη διείσδυση στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Το μερίδιο από τη Βόρεια Αμερική στις συνολικές πωλήσεις αντιστοιχεί στο 3%. Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλη, η κύρια επιδίωξη της Sunlight είναι οι μπαταρίες για περονοφόρα. Ο ίδιος, όταν ρωτήθηκε για το αν η ελληνική βιομηχανία σκοπεύει τη μεγαλύτερη είσοδό της μέσω της ίδρυσης θυγατρικής εταιρίας και την κατασκευή εργοστασίου στις ΗΠΑ, υπαινίχθηκε εμμέσως την εξέταση τέτοιων σεναρίων: «Σε λίγους μήνες θα είμαστε έτοιμοι να σας πούμε. Είμαστε σε φάση που θα κατασταλάξουμε στα σχέδιά μας…».
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ευρωπαϊκές εταιρίες δεν είναι εύκολο να μπουν στη συγκεκριμένη αγορά, ενώ «η Sunlight έχει αντιμετωπίσει τα τεχνικά θέματα που υπάρχουν με τις μπαταρίες έλξης που χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ σε σχέση με τις ευρωπαϊκές. Έχουμε ετοιμάσει προϊόντα συμβατά με την αμερικανική αγορά», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.
Περί χρηματιστηρίου
Το δεύτερο επενδυτικό σχέδιο της εταιρίας-μέλους της Olympia είναι η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο. Όταν ο κ. Μπίλλης ρωτήθηκε σχετικώς, απάντησε ότι «πιστεύουμε στην ελληνική αγορά. Όταν θα έρθει η ώρα μας, θα δούμε και το θέμα της εισαγωγής στο χρηματιστήριο», υποστήριξε συναρτώντας ουσιαστικά την απόφαση της εταιρίας με βάση τις χρηματοδοτικές της ανάγκες, αλλά και την κατάλληλη χρονική συγκυρία.
Η μονάδα στη Βερόνα
Το τρίτο project της Sunlight που της ανοίγει πόρτα… σε μεγάλες αγορές της Ε.Ε. είναι η ολοκλήρωση της μονάδας συναρμολόγησης στη Βερόνα της Ιταλίας. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας, που πετυχαίνει τα 2/3 των πωλήσεών της από τις αγορές της Ευρώπης, ανήγγειλε την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων τον Μάιο κι εξήγησε τους λόγους υλοποίησης της επενδυτικής απόφασης: «Παραγωγοί περονοφόρων από τη Γερμανία και τη Γαλλία δέχτηκαν τη συνεργασία με την εταιρία μας, ωστόσο λόγω της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας, δυσκολεύονται στη μεταφορά των προϊόντων μας από την Ξάνθη προς τις χώρες τους. Έτσι, προκειμένου να φτάσουμε αυτές τις αγορές πήραμε την απόφαση για την κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης». Κατά τον κ. Μπίλλη, από την επένδυση αυτή δεν χάνεται προστιθέμενη αξία από τη χώρα μας, καθώς η μονάδα στη Βερόνα θα απορροφά την παραγωγή του εργοστασίου της Ξάνθης».
Η πρόταση για Κίνα
Η τέταρτη επενδυτική πρόταση που εξετάζει η Sunlight είναι η πρόταση συνεργασίας που δέχτηκε από Ευρωπαίο παραγωγό περονοφόρων οχημάτων για την κοινή είσοδό τους στην κινεζική αγορά. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής βιομηχανίας επιφυλάχθηκε στο να δώσει αμέσως μία απάντηση. Αρκέστηκε να πει ότι «εξετάζουν αυτή την πρόταση».
Για Tesla και ηλεκτροκίνητα οχήματα
Το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων εστιάστηκε και στις εξελίξεις με την ηλεκτροκίνηση και ιδίως με την Tesla, που αποφάσισε να ιδρύσει εταιρία στον Δημόκριτο με ολιγομελή ερευνητική ομάδα.
Όταν ρωτήθηκε ο κ. Μπίλλης για το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Tesla, απέρριψε ένα τέτοιο σενάριο και έκανε γνωστή τη θέση του αναφορικά με την εταιρία του Έλον Μασκ και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης: «Η Tesla θεωρώ ότι θα πάρει ένα μικρό μέρος στην αγορά. Τα οχήματα αυτά χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου και το κόστος είναι ένα ζητούμενο. Επίσης η εφοδιαστική αλυσίδα λιθίου έχει πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Οι πρώτες ύλες για τις μπαταρίες, το κοβάλτιο και το νικέλιο, είναι δύσκολο να βρεθούν, καθώς το πρώτο για παράδειγμα παράγεται στο Κονγκό. Συνεπώς η ηλεκτροκίνηση αποκλειστικά με μπαταρίες είναι δύσκολο ακόμη να τρέξει… Αν δεν ήταν δύσκολο, θα είχαν μπει στο παιχνίδι και μαζικά μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες».