Motor Oil: Μειωμένα, αλλά ισχυρά τα φετινά αποτελέσματα

Τι δήλωσε η διοίκηση του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Οι προγραμματισμένες επενδύσεις, η δραστική μείωση του κόστους χρηματοδότησης και η πολιτική των χρηματικών διανομών. Αισιοδοξία για τις θυγατρικές του κλάδου εμπορίας.

Motor Oil: Μειωμένα, αλλά ισχυρά τα φετινά αποτελέσματα

Το 2018 μπορεί να μην είναι μια χρονιά με τόσο υψηλά αποτελέσματα όσο το 2017, ωστόσο οι εξελίξεις στο μέτωπο των πωλούμενων όγκων εξακολουθούν να είναι θετικές και τα μειωμένα περιθώρια διύλισης του πρώτου διμήνου έχουν ήδη ανακάμψει σημαντικά. Αυτά δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζανετάκης, στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Παράλληλα ο κ. Τζανετάκης αναφέρθηκε στην ανοδική πορεία και τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς που επιτυγχάνουν οι δύο θυγατρικές εταιρείες της Motor Οil στο χώρο της εμπορίας (Avin και Coral μέσω των πρατηρίων Avin, Cyclon και Shell).

Ειδικότερα, η AVIN (646 πρατήρια, με 110 ιδιόκτητα-ιδιολειτουργούμενα) προχωρά σε σταδιακή αναβάθμιση των πρατηρίων της, ανεβάζοντας μερίδια αγοράς και πωλήσεις, ενώ στο χώρο του marketing έχει εκδώσει και loyalty card.

Ανάλογη είναι και η πορεία της Coral (πρατήρια Shell, 730 σημεία πώλησης), η οποία από το 2010 που εντάχθηκε στον όμιλο της Motor Oil έχει διευρύνει το μερίδιο αγοράς της από το 15,9% στο 22,6%.

«Είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία των εταιρειών αυτών, που συνεχίζουν να υλοποιούν επενδύσεις και να αναβαθμίζονται. Η απόφαση για την επικείμενη έκδοση εταιρικού ομολόγου της Coral (αναμένεται περί τα τέλη Απριλίου) δεν αποσκοπεί στην άντληση φτηνού δανειακού χρήματος, αλλά γίνεται γιατί πιστεύουμε πως οι εταιρείες ενδυναμώνονται όταν γίνονται δημόσιες» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Μείωση κόστους δανεισμού

Η Motor Οil εκμεταλλευόμενη τα πολύ καλύτερα θεμελιώδη δεδομένα της, καθώς και τη μείωση του ελληνικού country risk, προχώρησε το 2017 σε μια σειρά αναχρηματοδοτήσεων του δανεισμού της με αποτέλεσμα από πέρυσι (θα φανεί ακόμη περισσότερο φέτος) να παρατηρείται μια σαφής υποχώρηση στο μέσο κόστος χρηματοδότησης.

Επιπλέον -επίσης λόγω της μείωσης του ελληνικού κινδύνου- προχώρησε σε σειρά κινήσεων (μερική εξόφληση δανεισμού με διαθέσιμα που «περίσσευαν» στο ταμείο, λήψη κάποιων δανείων σε αμερικανικό νόμισμα) προκειμένου τα αποτελέσματά της να έχουν μειωμένη εξάρτηση ως προς τις μεταβολές στη συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-δολαρίου (η εισηγμένη δεν ευνοείται από την άνοδο του ευρώ). Ωστόσο, ο συναλλαγματικός κίνδυνος που εξακολουθεί να επηρεάζει τις λογιστικές καταστάσεις είναι αυτός που μεταφράζει τα δολαριακά περιθώρια διύλισης σε όρους ευρώ.

Οι φετινές επενδύσεις της Motor Οil θα κυμανθούν γύρω στα 70 εκατ. ευρώ (περίπου 10-15 σε επενδύσεις διατήρησης και τα υπόλοιπα σε logistics, ενδυνάμωση δεξαμενών, αναβάθμιση διυλιστηρίων). Ενδεικτικό είναι το στοιχείο ότι η μέγιστη παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας της Κορίνθου διευρύνεται από χρόνο σε χρόνο λόγω των υλοποιούμενων επενδύσεων.

Τέλος, η διοίκηση της Motor Oil απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις θεσμικών επενδυτών σημείωσε:

• Δεν είναι στη φιλοσοφία της να διανέμει πολύ μεγάλα ποσά στους μετόχους της σε μια χρονιά, αλλά αντίθετα να διατηρεί σε βάθος χρόνου μια ελκυστική μερισματική πολιτική (σε μακροπρόθεσμη βάση διανέμεται το 68% των κερδών και η μέση μερισματική απόδοση διαμορφώνεται στο 6,5%).

• Από την αρχή του έτους έως σήμερα, ο όμιλος έχει αποπληρώσει δάνεια ύψους 103 εκατ. ευρώ. Η πιο κοντινή μεγάλη αποπληρωμή χρέους είναι προγραμματισμένη για το έτος 2022 (415 εκατ., κυρίως λόγω της λήξης του ομολογιακού δανείου).

• Θα συνεχιστεί η πολιτική αύξησης των ιδιόκτητων-ιδιοχρησιμοποιούμενων πρατηρίων.

• Η εταιρεία δεν έχει βγει στην αγορά για να αποκτήσει πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους, πλην όμως αν δεχτεί σχετικές προτάσεις, θα τις εξετάσει.

• Τόσο η Μotor Oil, όσο και η θυγατρική Coral θα ενεργοποιηθούν και στο χώρο της εμπορίας φυσικού αερίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v