Σε σίριαλ μετατρέπεται η υπόθεση πώλησης του ΟΛΘ καθώς η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών πάει από μήνα σε μήνα.
Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, οι προσφορές θα υποβάλλονταν μέσα στον Σεπτέμβριο, ενώ τώρα στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) τις μεταθέτουν για τον Οκτώβριο και οι υποψήφιοι αγοραστές πιέζουν για μετάθεση της ημερομηνίας προς τα τέλη του έτους.
Την ίδια στιγμή, ενεργοποιείται εκ νέου η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), η οποία με χθεσινή ανακοίνωση προειδοποιεί πως «όσοι ευελπιστούν, ψεύτικοι φίλοι και φανεροί εχθροί, ότι το σχέδιο της αποεπένδυσης μέσω της πώλησης θα ευδοκιμήσει, απατώνται». Η κινητοποίηση της ΟΜΥΛΕ αποδίδεται και στο γεγονός πως έχουν καθυστερήσει οι μετατάξεις που προβλέπει πρόσφατος νόμος για τους λιμενικούς υπαλλήλους, επειδή δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις.
Αγκάθι στις συζητήσεις μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των υποψηφίων επενδυτών αποτελεί ο όρος για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που πρέπει να υλοποιήσει ο νέος αγοραστής του ΟΛΘ. Μέχρι σήμερα έχουν ακουστεί διάφορα νούμερα, τα οποία κινούνται από τα 120 εκατ. ευρώ μέχρι τα 300 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με διαρροές των τελευταίων μηνών, ουδείς υποψήφιος επενδυτής συμφωνούσε με την απαίτηση για επενδύσεις 300 εκατ., με αποτέλεσμα το ποσό να έχει περιοριστεί πλέον στα 180 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για αριθμό που αποκαλύφθηκε από την πρόσφατη ομιλία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ.
Ωστόσο ορισμένοι εκ των υποψηφίων πιέζουν για να περιοριστούν ακόμα περισσότερο οι υποχρεωτικές επενδύσεις και να μην ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το ύψος εκτιμάται πως κινείται και το κόστος των απαραίτητων δαπανών για την αναβάθμιση του προβλήτα 6 και την αγορά του απαιτούμενου εξοπλισμού για τη βελτίωση των υπηρεσιών του OΛΘ.
Στην περίπτωση του ΟΛΠ, η Cosco δεσμεύθηκε για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στη δεκαετία, ενώ η διοίκηση του κινεζικού ομίλου υποσχέθηκε πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατομμύρια.
Τον Ιούλιο του 2014 είχε ανακοινωθεί πως οκτώ σχήματα είχαν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ, αλλά σήμερα είναι άγνωστος ο αριθμός των επενδυτών που παραμένουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης.
Σίγουρος υποψήφιος θεωρείται, πάντως, ένα επενδυτικό σχήμα υπό τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη (Deutsche Invest Equity Partners), το οποίο, όμως, αναζητεί εταίρο με εμπειρία στη διαχείριση λιμανιών όπως απαιτεί η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Κινητικοί εμφανίζονται εσχάτως και οι Ρώσοι της RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι), οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η στάση των Ρώσων στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει, πάντως, πως τίποτα δεν είναι σίγουρο μέχρι την τελευταία στιγμή.
Από την οδό Κολοκοτρώνη έχουν περάσει και οι Φιλιππινέζοι της ICTS, οι οποίοι είχαν περάσει και στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ, χωρίς να καταθέσουν προσφορά, καθώς και οι APM Terminals (επίσης είχε περάσει στο τελικό στάδιο του ΟΛΠ χωρίς να εμφανιστεί), P&O Steam Navigation Company (του ομίλου DP World από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και η ιαπωνική Mitsui & Co.