Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΤΑ: Στόχος «να γεμίσει η τσάντα του ταχυδρόμου» με νέα προϊόντα

Με νέες υπηρεσίες, όπως επέκταση στη λιανική αγορά ενέργειας, τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και αναδιάρθωση, επιχειρεί να ανατρέψει την αρνητική πορεία των ΕΛΤΑ η νέα διοίκηση του οργανισμού. Τι είπε για νέο επιχειρησιακό σχέδιο και υπερταμείο.

ΕΛΤΑ: Στόχος «να γεμίσει η τσάντα του ταχυδρόμου» με νέα προϊόντα

Να «γεμίσει την τσάντα του ταχυδρόμου» με πρόσθετα προϊόντα ή υπηρεσίες, με αρχή από την επέκταση στη λιανική αγορά ενέργειας, επιχειρεί η νέα διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ).

Μέσω της ανάπτυξης των εσόδων θεωρεί πως μπορεί, σε βάθος χρόνου, να εξυγιάνει την ιστορική κρατική εταιρεία (ιδρύθηκε το 1828), χωρίς να προχωρήσει σε αιματηρές περικοπές. 

Στην πρώτη συνάντηση με τους δημοσιογράφους η πρόεδρος των ΕΛΤΑ Ευφροσύνη Σταυράκη και ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Ζαρολιάγκης υποστήριξαν πως τον Οκτώβριο θα υπάρχουν νεότερα για το επιχειρησιακό σχέδιο που οφείλει να καταρτίσει η διοίκηση με βάση το τρίτο μνημόνιο.

Στο μνημόνιο προβλέπεται πως τα ΕΛΤΑ θα μεταφερθούν στο νέο υπερταμείο κρατικών εγγυήσεων, εξέλιξη που κατά τη διοίκηση μεταφράζεται σε διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των ΕΛΤΑ και περιθώριο χρόνου ώστε να εξυγιανθούν.

Ο κ. Ζαρολιάγκης ξεκαθάρισε, όμως, πως το επιχειρησιακό σχέδιο δεν πρέπει να είναι άλλος ένας τόμος που θα μείνει στα συρτάρια, αλλά πως πρέπει να συνοδεύεται από συμφωνία χρηματοδότησης του επενδυτικού πλάνου. Γι’ αυτό και η διοίκηση επιχειρεί να εξασφαλίσει κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) κ.λπ.

Το εγχείρημα, πάντως, δεν θα είναι εύκολο, με δεδομένη τη μεγάλη συρρίκνωση εσόδων που καταγράφουν τα ΕΛΤΑ τα τελευταία χρόνια (από τα 600.000.000 ευρώ ετησίως προ της κρίσης περιορίστηκαν στα 290.000.000 ευρώ και συνεχίζουν πτωτικά…), αλλά και τις αντιστάσεις που συναντά η διοίκηση στο εσωτερικό του ομίλου. Στους συνδικαλιστές αποδίδεται και η ατυχής κατάληξη (πριν ακόμα ξεκινήσει) σχεδίου αναδιοργάνωσης των ταχυδρόμων στην Αττική…

Μάλιστα, οι ισχυροί συνδικαλιστικοί παράγοντες (κυρίως η ΠΑΣΚΕ) αντιδρούν στις αλλαγές, μολονότι το 72% του κόστους των ΕΛΤΑ είναι μισθολογικό! Σήμερα ο αριθμός εργαζομένων στα ΕΛΤΑ έχει περιοριστεί στις 6.100 από περίπου 11.000 το 2010, ενώ ο οργανισμός διατηρεί 700 καταστήματα και 700 πρακτορεία ανά την Ελλάδα.

Η νέα διοίκηση εμφανίστηκε χθες με διάθεση συνεργασίας με το προσωπικό και υποστήριξε πως φέτος προσελήφθησαν 532 εποχικοί υπάλληλοι που ήδη δουλεύουν, για άλλους 512 εποχικούς αναμένονται τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ, 36 εποχικοί θα έχουν επιλεγεί μέχρι τέλος της εβδομάδας για να καλύψουν ανάγκες των νησιών. Όπως είπε, για πρώτη φορά από το 2016, του χρόνου θα προσληφθούν στα ΕΛΤΑ 510 μόνιμοι υπάλληλοι, με τον κ. Ζαρολιάγκη να επισημαίνει πως ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού είναι τα 52 χρόνια!

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ επέμεινε στην ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδίου αναδιάταξης με στόχο την αντιστροφή της αρνητικής πορείας ετών. Μίλησε, όμως, και για βραχυπρόθεσμο σχέδιο μείωσης του κόστους για το οποίο απαιτείται η συνεργασία των συνδικαλιστικών παρατάξεων («κάποιοι ταχυδρόμοι μπορεί και να περισσεύουν», είπε χαρακτηριστικά).

Η ενέργεια

Εντός του προσεχούς διμήνου τα ΕΛΤΑ θα είναι έτοιμα για την επέκταση στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα να καταλαμβάνει και το μεγαλύτερο τμήμα του περιπτέρου του ομίλου στη φετινή ΔΕΘ. Όπως είπε ο κ. Ζαρολιάγκης, 650 καταστήματα του ομίλου προμηθεύονται ήδη ρεύμα από τα ΕΛΤΑ (με εξοικονόμηση περί τις 400.000 ευρώ ετησίως). Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για το πληροφοριακό σύστημα που θα υποστηρίξει τη δραστηριότητα στη λιανική αγορά ενέργειας, ώστε σύντομα να λειτουργήσει.

«Δεν έχουμε σκοπό να είμαστε δεύτεροι, θέλουμε να είμαστε ο μεγαλύτερος παίκτης» στη λιανική αγορά ενέργειας μετά τη ΔΕΗ, υποστήριξε χθες η διοίκηση. Αναφέρθηκε, επίσης, πως συζητάει και με τη ΔΕH, η οποία έχει εξαγγείλει διάφορες πρωτοβουλίες μείωσης του μεριδίου της στη λιανική αγορά ενέργειας, με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές και την Ε.Ε. 

Τα σχέδια για επέκταση σε άλλες δραστηριότητες ενισχύονται και από την ολοκλήρωση της μηχανογράφησης 190 καταστημάτων, τα οποία εδώ και χρόνια λειτουργούσαν χειρόγραφα! Με την ολοκλήρωση του έργου όλα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ θα είναι online και αυτοματοποιημένα. 

«Στόχος είναι να λειτουργήσουν τα ΕΛΤΑ ως ενιαίος όμιλος», υποστήριξε η διοίκηση. Ετσι έχουν τεθεί φιλόδοξοι στόχοι εσόδων για τη θυγατρική Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ («δεν υπάρχει λόγος απορρόφησης, εκτός και αν προκύψει κάτι τέτοιο από το επιχειρησιακό σχέδιο», είπε ο κ. Ζαρολιάγκης), αλλά και προσπάθεια αναβάθμισης του Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) που λειτουργεί με τη μορφή της Α.Ε. και στην ουσία απευθύνεται μόνο στο προσωπικό. «Αν δεν μπορεί να σταθεί αυτόνομα στα πόδια της, τότε δεν χρειάζεται να είναι Ανώνυμη Εταιρεία», αναφέρθηκε.

Οσο για τις άλλες δραστηριότητες, η κα Σταυράκη και ο Γ. Ζαρολιάγκης υποστήριξαν πως τα ΕΛΤΑ δέχθηκαν πλήγμα από την πώληση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Σκοπεύουν, όμως, να επιστρέψουν στη δραστηριότητα των χρηματοοικονομικών προϊόντων π.χ. μέσω της παροχής ασφαλιστικών προϊόντων (ήδη έχουν πιστοποιηθεί 200 υπάλληλοι ως ασφαλιστικοί σύμβουλοι), ή άλλων αντίστοιχων υπηρεσιών.

Στόχος της διοίκησης είναι να αξιοποιηθεί στο έπακρο το δίκτυο των ΕΛΤΑ ανά την Ελλάδα και η σχέση του ταχυδρόμου με τους πολίτες, όπως τονίστηκε. Ετσι εξετάζονται και σειρά άλλων υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και η εξυπηρέτηση πολιτών στο σπίτι για σειρά δικαιολογητικών για τα οποία πρέπει σήμερα να πάνε στα ΚΕΠ κ.λπ.

Για την Καθολική Υπηρεσία, η διοίκηση του οργανισμού είπε πως της οφείλονται 200.000.000 ευρώ, «τα οποία θα διεκδικήσουμε γιατί τα έχουμε δουλέψει». Τα ΕΛΤΑ είναι πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας μέχρι το 2028.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v