Aegean: Στο Top 20 των αεροπορικών που φθάνουν «στην ώρα τους»

Ποιες είναι οι αεροπορικές εταιρείες που πετάνε προσέχοντας το... ρολόι τους. Άφησε πίσω της ηχηρά ονόματα της αγοράς η ελληνική εταιρεία. Η κυριαρχία των εταιρειών «κλασικού» τύπου αλλά και το άλμα των εταιρειών χαμηλού κόστους.

Aegean: Στο Top 20 των αεροπορικών που φθάνουν «στην ώρα τους»

Ελληνικό χρώμα, χάρη στην παρουσία της Aegean Airlines, έχει το Τοπ 20 των «κλασικού τύπου» (όχι χαμηλού κόστους) αεροπορικών εταιρειών απ' όλο τον κόσμο, των οποίων οι πτήσεις φθάνουν στον προορισμό τους στην ώρα τους.

Η ελληνική εταιρεία, μάλιστα, θα είχε καταφέρει να φιγουράρει στο Τοπ 20 ων αεροπορικών εταιρειών όλων των κατηγοριών (κλασικού τύπου και χαμηλού κόστους), αν δεν της έπαιρναν τη θέση δύο εταιρείες χαμηλού κόστους, η Azul και η Norwegian.

Την κατάταξη των εταιρειών έκανε η μεγαλύτερη, εξειδικευμένη σε θέμα ανάλυσης δεδομένων στον χώρο των αερομεταφορών, εταιρεία OAG. Η κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών έγινε με κριτήριο τη συνέπεια των εταιρειών στην προγραμματισμένη ώρα άφιξης των πτήσεών τους (On Time Performance-OTP) και βασίστηκε στην επεξεργασία των δεδομένων 50 εκατ. πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2015 σε όλο τον κόσμο.

Το 2014 αποδείχθηκε η ιστορικά καλύτερη χρονιά στον χώρο των διεθνών αερομεταφορών, με τις εταιρείες του κλάδου να εκτιμάται ότι κατέγραψαν «χρυσά» κέρδη της τάξης των 33 δισ. δολαρίων. Ο κλάδος διανύει περίοδο άνοιξης καθώς νέοι, σύγχρονοι τύποι αεροπλάνων μεσαίων (Boeing 737 Max, Airbus A320neo) και μακρινών αποστάσεων (Boeing 787, Airbus A350) αντικαθιστούν τους παλαιότερους και η ζήτηση για αεροπορικές μετακινήσεις σε όλο τον πλανήτη εκτινάσσεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα.

Τα νέα δεδομένα δημιουργούν «μποτιλιάρισμα» στους αιθέρες, με αποτέλεσμα ο δείκτης έγκαιρης άφιξης των πτήσεων στα αεροδρόμια (OTP) να αποκτά πλέον ιδιαίτερη βαρύτητα στους σχεδιασμούς των αεροπορικών εταιρειών.

Στο απόλυτο Τοπ 20 της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με την OAG, με βάση την ακρίβεια άφιξης των δρομολογίων τους, οι εταιρείες «κλασικού» τύπου κυριαρχούν καταλαμβάνοντας τις 18 από τις 20 θέσεις.

Ο μέσος όρος έγκαιρων αφίξεων (OTP) των πτήσεων των 20 κορυφαίων εταιρειών του κόσμου έφθασε το 2015 στο 88,9% έναντι 88,8% το 2014.

Στην κορυφή της κατάταξης, για δεύτερη συνεχή χρονιά, βρέθηκε η airBaltic, η οποία το 2015  κατέγραψε έγκαιρη άφιξη στο 94,4% των πτήσεών της (94,9% το 2014).

Όλες οι εταιρείες του Τοπ 20 πέτυχαν ποσοστά έγκαιρης άφιξης πάνω από 86% στο σύνολο των πτήσεών τους ενώ τέσσερις από αυτές σημείωσαν επιδόσεις πάνω από 90%.

Το γεγονός ότι στην κορυφαία 20άδα συμπεριλαμβάνονται μόλις δύο εταιρείες χαμηλού κόστους (LCCs) αποδίδεται στο γεγονός ότι πραγματοποιούν περισσότερα δρομολόγια από τις εταιρείες «κλασικού» τύπου, με προφανείς επιπτώσεις στην ακρίβεια προγραμματισμού των πτήσεων.

Η Aegean βρέθηκε στην 20ή θέση της κατάταξης παγκοσμίως μεταξύ των εταιρειών «κλασικού» τύπου (όχι χαμηλού κόστους) ξεπερνώντας μεγαθήρια της διεθνούς αγοράς όπως η γερμανική Lufthansa, η γαλλική Air France, η βρετανική British Airways, η τουρκική Turkish Airlines αλλά και τους αμερικανικούς «δεινόσαυρους» Delta, United.

Σύμφωνα με την OAG, η ελληνική αεροπορική εταιρεία πέτυχε το 2015 έγκαιρη άφιξη στο 86,20% των δρομολογίων της, καταλαμβάνοντας την 20ή θέση. Μαζί με την Alaska Airlines, μάλιστα, ήταν οι μόνες νέες «αφίξεις» στο κλαμπ των εταιρειών που πετούν προσέχοντας το... ρολόι τους.

Εντυπωσιακή στον σχετικό πίνακα είναι η παρουσία των δύο βασικών αεροπορικών εταιρειών της Ιαπωνίας, Japan Airlines και All Nippon Airlines, οι οποίες πέτυχαν να αναρριχηθούν από την 8η και 12η θέση που κατείχαν το 2014, στην 3η και 4η θέση τη χρονιά που πέρασε.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία, οι μισές εταιρείες του Τοπ 20 είναι ευρωπαϊκές.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (LCCs). Σύμφωνα με τα στοιχεία της OAG, οι εταιρείες του είδους πραγματοποίησαν εντυπωσιακή βελτίωση στις επιδόσεις τους κατά το 2015, αλλά υστερούν ακόμα σε σύγκριση με τις εταιρείες «κλασικού» τύπου.

Ενδεικτικό της βελτίωσης των εταιρειών χαμηλού κόστος στο θέμα της ακριβούς άφιξης των δρομολογίων τους, σύμφωνα με την OAG, είναι το γεγονός ότι το 2014, η 20ή εταιρεία της κατάταξης εμφάνισε επίδοση μόλις 58,3% ενώ η πρώτη 89,7%. Διαφορά μεγαλύτερη από 30 μονάδες, δηλαδή.

Το 2015, αντίθετα, φαίνεται πως έγινε «σφαγή» για μια θέση στην 20άδα, με την τελευταία από αυτές (Frontier Airlines) να χρειάζεται να επιτύχει επίδοση 74,6% για να εισέλθει στο «κλαμπ» ενώ η πρώτη (Azul) κατέγραψε ποσοστό έγκαιρων αφίξεων 91%. Η «ψαλίδα», δηλαδή, μεταξύ πρώτου και τελευταίου της κατηγορίας έκλεισε από τις 30 και πλέον μονάδες το 2014 σε 15,4% το 2015.

Στην πρώτη θέση της κατηγορίας εκτοξεύθηκε κυριολεκτικά από το πουθενά η Azul, η οποία δεν συμπεριλαμβανόταν στο Τοπ 20 του 2014.

Η βραζιλιάνικη αεροπορική εταιρεία κατάφερε να κατεβάσει από την πρώτη θέση τη Norwegian Airlines πετυχαίνοντας το 2015 ποσοστό έγκαιρης άφιξης των πτήσεών της 91%.
Στην τρίτη θέση, μετά τη Norwegian Airlines, βρέθηκε μια ακόμα «νεοσύλλεκτη», η GOL, με επίδοση 86,5% έγκαιρης άφιξης των δρομολογίων της.

Στον πίνακα συμπεριλαμβάνονται συνολικά εννέα νέες «είσοδοι» σε σύγκριση με το 2014, μεταξύ των οποίων η WestJet και η Southwest, οι οποίες κατέλαβαν την 4η και 11η θέση αντίστοιχα. Στον αντίποδα, η JetBlue υποχώρησε από την 14η στη 18η θέση της κατάταξης.

Από τον πίνακα των εταιρειών χαμηλού κόστους απουσιάζει η ισχυρότερη εταιρεία του είδους στην Ευρώπη, η ιρλανδική Ryanair. Όπως εξηγεί η OAG, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ποσοστό των στοιχεία πτήσεων (coverage) που ήταν διαθέσιμα υπολείπονταν οριακά από το «κατώφλι» που είχε θέσει η OAG.

Όπως επισημαίνει η OAG, με το 88,7% έγκαιρων αφίξεων που πέτυχε το 2015 η Ryanair θα κατελάμβανε τη 2η θέση στην κατηγορία των εταιρειών χαμηλού κόστους και την 11η στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v