Απρίλιο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για ΟΛΘ

Όπως και για τον ΟΛΠ, οι επενδυτές καταθέτουν προσφορά για το 67% του ΟΛΘ, αλλά αρχικά λαμβάνουν το 51%. Οι πλειοδότες θα αποκτήσουν σταδιακά το υπόλοιπο 16% αν πραγματοποιήσουν επενδύσεις συγκεκριμένου ύψους.

Απρίλιο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για ΟΛΘ

Μέσα στον Ιανουάριο θα έχει ολοκληρωθεί το στρατηγικό σχέδιο (Master Plan), το επιχειρησιακό σχέδιο και η έκθεση για την κατάσταση που βρίσκεται (due diligence report) του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές εντός του Απριλίου.

Μετά την ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδιασμού αναμένεται να αρχίσουν οι επισκέψεις των ομίλων που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, οπότε και θα διαπιστωθεί ποιος διατηρεί το ενδιαφέρον του και ποιος όχι.

Παράλληλα μέσα στον Φεβρουάριο ή το αργότερο τον Μάρτιο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης που θα υπογράψει ο ΟΛΘ με το ελληνικό δημόσιο (κατά το πρότυπο του ΟΛΠ).

Στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) θεωρούν πως η σύμβαση παραχώρησης δεν θα περάσει από τη ...μηχανή του κιμά, όπως συνέβη στην περίπτωση του ΟΛΠ. Συνεπώς τόσο η σύνταξή της, όσο και η διαβούλευση με τους υποψηφίους επενδυτές θα απαιτήσουν λιγότερο χρόνο και πιθανώς λιγότερη πολιτική συζήτηση.

Και στην περίπτωση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ, πάντως, ακολουθείται το μοντέλο που επέλεξε η παρούσα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ. Δηλαδή οι επενδυτές καταθέτουν προσφορά για το 67% των μετοχών, αλλά αρχικά λαμβάνουν το 51%. Το ποσό που καταβάλλουν για το υπόλοιπο 16% κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό. Οι πλειοδότες θα αποκτήσουν σταδιακά το επιπλέον ποσοστό μόνο στην περίπτωση που πραγματοποιήσουν επενδύσεις συγκεκριμένου ύψους.

Για το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ είχαν, πάντως, εκδηλώσει ενδιαφέρον πολλοί περισσότεροι όμιλοι σε σύγκριση με τον ΟΛΠ, πιθανώς επειδή θεωρούν πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να διαδραματίσει ευρύτερο ρόλο στην περιοχή ως διαμετακομιστικός κόμβος. Για παράδειγμα, η Σερβία ακόμα αναζητεί το λιμάνι με το οποίο θα συνεργαστεί και ήδη υπάρχουν άλλοι διεκδικητές όπως το Μπαρ στο Μαυροβούνιο, το Δυρράχιο στην Αλβανία, αλλά και η Κροατία.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει οκτώ όμιλοι και συγκεκριμένα η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O (ανήκει στον όμιλο της Dubai Ports), η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Το πραγματικό ενδιαφέρον θα διαπιστωθεί, όμως, με την έναρξη λειτουργίας του λεγόμενου data room στο οποίο θα βρίσκονται τα έγγραφα που σχετίζονται με το διαγωνισμό. Τότε αναμένεται να εμφανιστούν και οι όμιλοι που ενδιαφέρονται πραγματικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v