Επενδύσεις ύψους 315 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών και την προμήθεια εξοπλισμού στην πενταετία 2015-2019 προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο (business plan) του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Όπως επισήμανε στη διάρκεια σημερινής παρουσίασης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στέλιος Αγγελούδης, οι επενδύσεις αυτές επιβάλλεται να υλοποιηθούν με όποιον τρόπο και αν ολοκληρωθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησής της, αλλά "μπορούν να γίνουν και από το Λιμάνι, με τις δομές που σήμερα έχει".
Η φετινή χρήση εξελίσσεται ιδιαίτερα θετικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς -μεταξύ άλλων- στο 9μηνο του 2014 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 11,8%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Στο σύνολο της χρήσης, ο όγκος των διακινούμενων κοντέινερς αναμένεται να φτάσει στα 350.000 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), καταγράφοντας έτσι μία αύξηση της τάξης του 8% σε σχέση με το 2013.
Παράλληλα, το συμβατικό φορτίο υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 4,6 εκατ. τόνους. "Αυτή η εικόνα, σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα (υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, μηδενικός τραπεζικός δανεισμός κ.λπ.) σημαίνει ότι το 2014 εξελίσσεται σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών στην καλύτερη χρονιά από ιδρύσεως της ΟΛΘ ΑΕ", σημείωσε ο κ.Αγγελούδης.
Οπως μεταδίδει το ΑΠΕ, παρουσιάζοντας τις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την τετραετία 2010 -2014 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Στέλιος Αγγελούδης ανέφερε ως σημαντικότερα σημεία τα εξής: Πρώτον, την επαναπροσέλκυση του συνόλου των φορτίων που «χάθηκαν» το 2008, λόγω της υπολειτουργίας του λιμανιού. Δεύτερον, τη σημαντική ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού της ΟΛΘ ΑΕ. Τρίτον, τη διαμόρφωση νέου σταθμού στάθμευσης των αυτοκινήτων και πρατηρίου καυσίμων στην Αποθήκη 24. Τέταρτον, την απόκτηση όλων των περιβαλλοντικών αδειών στις λιμενικές λειτουργίες και τις εγκαταστάσεις, που ανέδειξαν τη Θεσσαλονίκη σε «πράσινο λιμάνι». Πέμπτον, την ανάπλαση της Α΄ προβλήτας και την απόδοση του χώρου στους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης και έκτον, τη δρομολόγηση των διαδικασιών για να κατακτήσει η Θεσσαλονίκη τη θέση που τις αξίζει στην αγορά της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα επισήμανε ότι χάρη στις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε η διοίκηση του ΟΛΘ, σε συνεργασία με φορείς της πόλης, αποδείχτηκε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να είναι και λιμάνι κρουαζιέρας. Φέτος, στις προβλήτες του ΟΛΘ θα πιάσουν συνολικά 30 κρουαζιερόπλοια, μεταφέροντας πάνω από 20.000 επιβάτες, όταν πέρυσι ήταν 18 με 14.500 επιβάτες.