Στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να γίνει η τελική επιλογή του συμβούλου που θα προσλάβει η ΔΕΗ για την πώληση της «μικρής ΔΕΗ».
Στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που προκήρυξε η επιχείρηση, κατέθεσαν προτάσεις εννέα εταιρείες συμβούλων, από τα μεγαλύτερα διεθνή ονόματα, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές της επιχείρησης.
Παράλληλα άρχισε να τρέχει νέος διαγωνισμός της ΔΕΗ, για την πρόσληψη εξειδικευμένου δικηγορικού γραφείου, το οποίο θα προσφέρει στη ΔΕΗ νομικές υπηρεσίες, κυρίως με βάση το Ελληνικό Δίκαιο, και πάλι για την υποστήριξη της μεταβίβασης της «μικρής ΔΕΗ».
Με τις κινήσεις της αυτές η διοίκηση της επιχείρησης επιδιώκει να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποστηρικτικές υποδομές για τη διεκπεραίωση της δημιουργίας και μεταβίβασης της «μικρής ΔΕΗ», έργο ιδιαίτερα πολύπλοκο και δύσκολο, καθώς η υλοποίησή του επηρεάζεται από πληθώρα νόμων και ρυθμίσεων εθνικών και κοινοτικών.
Αρκεί να σημειωθεί ότι ο νομικός σύμβουλος της ΔΕΗ για την πώληση της «μικρής ΔΕΗ» θα πρέπει να προσφέρει υποστήριξη στην επιχείρηση και στον ή στους συμβούλους της πώλησης, για θέματα που σχετίζονται με:
* Το ρυθμιστικό πλαίσιο και γενικότερα την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία (με έμφαση στα δικαιώματα ιδιοκτησίας) που συναρτώνται με το έργο, ιδίως σε σχέση με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. αναφορικά με την απελευθέρωση της αγοράς.
* Την από νομική άποψη αξιολόγηση και ανάλυση των εναλλακτικών προτάσεων, που ενδεχομένως θα υποβληθούν για την υλοποίηση της συναλλαγής. Στο πλαίσιο αυτής της ανάλυσης θα πρέπει να επισημανθούν οι νομικές παράμετροι που ενδέχεται να επηρεάσουν την εφαρμογή κάθε εναλλακτικής επιλογής, συμπεριλαμβανομένων και του εντοπισμού και της λεπτομερούς καταγραφής των απαραίτητων για την υλοποίηση ενεργειών.
* Τον εντοπισμό κρίσιμων θεμάτων και την υποβολή προτάσεων για πιθανές νομοθετικές και ρυθμιστικές αλλαγές ή προσαρμογές με στόχο τη βελτιστοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού και σύνταξη σχεδίων τροποποιήσεων της ισχύουσας νομοθεσίας, εφόσον απαιτηθεί η υποστήριξη της ΔΕΗ και των συμβούλων της στην προετοιμασία συσκέψεων και πιθανών διαπραγματεύσεων με αρμόδιους φορείς όπως υπουργεία, τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
* Τη σύνταξη των σχεδίων πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και υποβολής προσφορών για την απόκτηση μετοχών της «μικρής ΔΕΗ», τις συμβάσεις και τη νομική υποστήριξη σε θέματα Δικαίου της Κεφαλαιαγοράς όπως θέματα προστασίας επενδυτών και γνωστοποιήσεις προς το Χρηματιστήριο Αθηνών και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
* Τη σύνταξη των συμβατικών και άλλων εγγράφων όπως ανακοινώσεις, συμφωνητικά πώλησης κι αγοράς, συμφωνητικά μετόχων, επιστολές εμπιστευτικότητας κι έγγραφα προσφοράς τίτλων που μπορεί να είναι απαραίτητα για τις διαπραγματεύσεις με τους πιθανούς επενδυτές και τους συμβούλους τους.
* Τον προσδιορισμό των εγγράφων, στοιχείων και πληροφοριών, που θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην Αίθουσα Δεδομένων (Data Room), καθώς και τον τρόπο λειτουργίας της.
Από τον χρόνο ολοκλήρωσης της προσφοράς των υπηρεσιών συμβούλου πώλησης και νομικού συμβούλου για τη «μικρή ΔΕΗ», που είναι οκτώ και έξι μήνες αντιστοίχως, προκύπτει ότι η δημιουργία της νέας επιχείρησης που θα ελέγχει το 30% της σημερινής ΔΕΗ (παραγωγή και πελατολόγιο) και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2015.
Ωστόσο πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό που προβλέπεται και στο μνημόνιο είναι αρκετά αισιόδοξο, λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος, ενώ βασίμως εκτιμάται ότι θα επηρεαστεί και από τις πολιτικές εξελίξεις.
Τέλος, να σημειωθεί ότι με βάση τον νόμο που ψήφισε η Βουλή, στη «μικρή ΔΕΗ» θα περιέλθουν εκτός από το 30% του πελατολόγιου της ΔΕΗ (σε όλες τις κατηγορίες των καταναλωτών), μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, λιγνιτικές και υδροηλεκτρικές ισχύος 2.768 μεγαβάτ, μία άδεια παραγωγής για νέα λιγνιτική μονάδα στη Φλώρινα, η «Μελίτη ΙΙ», ισχύος 400 ΜW, έξι ορυχεία λιγνίτη, καθώς και η μονάδα φυσικού αερίου της Κομοτηνής, ισχύος 400 μεγαβάτ.