Τη στιγμή που το λιανικό εμπόριο στη Ρουμανία κερδίζει έδαφος, μετά από μία τετραετία ύφεσης, ο ελληνικός όμιλος Jumbo σπεύδει να εκμεταλλευτεί τις ανακατατάξεις στην τοπική αγορά και να επεκτείνει άμεσα την παρουσία του.
Μετά την παρθενική του είσοδο στη Ρουμανία το περασμένο φθινόπωρο με δύο καταστήματα στο Βουκουρέστι και την Τιμισοάρα, ο όμιλος φέρεται να έχει συμφωνήσει ήδη για τη μίσθωση νέων καταστημάτων μεγάλου εμβαδού, αναλαμβάνοντας μέρος του δικτύου που εγκαταλείπει η εξειδικευμένη γερμανική αλυσίδα OBI.
Ειδικότερα, η OBI, μέλος του ομίλου Tengelman (γνωστή στην ελληνική αγορά από την αρχική συμφωνία που είχε συνάψει με τη Sato, για από κοινού ανάπτυξη στην Ελλάδα, η οποία δεν ευοδώθηκε ποτέ), πρόκειται να εξέλθει της ρουμανικής αγοράς έως το τέλος του μήνα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στο πλαίσιο της απόσυρσής της έχει ήδη συμφωνήσει με τον όμιλο Jumbo, να μισθώσει δύο καταστήματά της στην Οράντεα και το Βουκουρέστι, ενώ ανοικτή παραμένει η διαπραγμάτευση για τη μίσθωση τριών ακόμη καταστημάτων (από τα επτά που συνολικά ήλεγχε η OBI στη Ρουμανία) στις πόλεις Pitesti, Ploiesti και Arad.
Σύμφωνα, πάντως, με τον επίσημο προγραμματισμό του ομίλου Jumbo, ο στόχος είναι το άνοιγμα 3 νέων καταστημάτων στη Ρουμανία στην τρέχουσα οικονομική χρήση 2014-2015.
Υπενθυμίζεται ότι η ρουμανική αγορά αποτελούσε μακροπρόθεσμο στόχο της Jumbo, η οποία, αν και είχε πραγματοποιήσει αγορές οικοπέδων στην τοπική αγορά ήδη από το 2006, τελικώς δραστηριοποιήθηκε εμπορικά μόλις το 2013. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, η περαιτέρω ανάπτυξη, σε αντίθεση με την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βουλγαρία δεν θα γίνει μέσω ιδιόκτητων καταστημάτων, καθώς κρίνει ιδιαίτερα ρευστή την αγορά ακινήτων της Ρουμανίας.
Παρ' όλα αυτά, οι ενδείξεις από τη λειτουργία των πρώτων δύο σημείων της είναι θετικές και εντός των αρχικών εκτιμήσεών της. Παράλληλα, θετικά μηνύματα καταγράφονται για την καταναλωτική διάθεση στην τοπική αγορά, καθώς τον Μάιο ο δείκτης πωλήσεων λιανικού εμπορίου αυξήθηκε 10,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ποσοστό που σύμφωνα με τη Eurostat είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επίδοση που παρατηρήθηκε από ένα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το Λουξεμβούργο.
Στόχος της διοίκησης της αλυσίδας, η οποία έχει παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία και μέσω franchise σε Σκόπια και Αλβανία, είναι να λειτουργήσει στη Ρουμανία 12 έως 18 καταστήματα μέσα στην επόμενη πενταετία, ενώ στην πρώτη φάση ανάπτυξης έως το 2016 εκτιμά ότι θα μπορούσε να αποκομίσει τζίρο της τάξης των 37 εκατ. ευρώ.