Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βαρβιτσιώτης: Σε αναμονή για τον ΟΛΘ

Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε για δημοσιονομικό στόχο εσόδων της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμενικών υποδομών.

Βαρβιτσιώτης: Σε αναμονή για τον ΟΛΘ

Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη σημερινή του ομιλία στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταλήξει σε μια συγκεκριμένη πρόταση για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μοντέλο από εκείνο το οποίο υιοθετήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, «όμως αυτό είναι στο χέρι των μετόχων». Επισήμανε δε ως στόχο την επίτευξη λύσης εντός του 2014.

Παράλληλα, χαρακτήρισε κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ – COSCO από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για (α) την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.

Μεταξύ άλλων, παρατήρησε ότι «ο Πειραιάς από ένα περιφερειακό λιμάνι έχει γίνει κεντρικό λιμάνι της Ένωσης (6ος πλέον σε κατάταξη)». Διαπίστωσε δε πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη δραστηριοποίηση της Cosco.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε για δημοσιονομικό στόχο εσόδων της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμενικών υποδομών. Ευρύτερα, εξέφρασε την άποψη ότι «το πρωτογενές πλεόνασμα μας επιτρέπει να μιλάμε με αισιοδοξία για το μέλλον».

Ο υπουργός Ναυτιλίας χαρακτήρισε τις ναυτιλιακές μεταφορές υψηλή προτεραιότητα στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας. Όπως είπε, η άτυπη υπουργική σύνοδος για τη ναυτιλία τον Μάιο στην Αθήνα, θα αποτελέσει την ενδιάμεση αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής των θαλάσσιων μεταφορών με χρονικό ορίζοντα το 2018. «Οι στόχοι της ενίσχυσης της τεχνογνωσίας και της αύξησης της απασχόλησης παραμένουν επίκαιροι», σημείωσε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v