Σε εξέλιξη τα σχέδια του ΟΛΠ

Στις προοπτικές του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, στις νέες διεθνείς πρωτοβουλίες αλλά και στη δυνατότητα συνεργασίας με ιδιώτες, επεσήμανε ο γενικός διευθυντής της ΟΛΠ, κ. Π. Πετρούλης στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics.

Σε εξέλιξη τα σχέδια του ΟΛΠ
Η στρατηγική ανάπτυξης των μεγαλύτερων επενδυτικών σχεδίων του κλάδου των Logistics στην Ελλάδα παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics, που πραγματοποιήθηκε στις 9-10 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν οι προοπτικές του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, ήτοι του Πειραιά, όπου ο γενικός διευθυντής της ΟΛΠ, κ. Π. Πετρούλης, αναφέρθηκε στις νέες διεθνείς πρωτοβουλίες του λιμένα, αλλά και στη δυνατότητα συνεργασίας με ιδιώτες.

Όπως τόνισε ο κ. Πετρούλης, ο Πειραιάς έχει ιδανική θέση ώστε να παίξει το ρόλο κύριου μεταφορτωτικού κέντρου για εμπορεύματα από τη Ν.Α. Ασία και ιδίως τη Κίνα προς τις αναδυόμενες αγορές της Μαύρης Θάλασσας. Οι χώρες της Μ. Θάλασσας διαθέτουν μια αγορά 300 εκατ. κατοίκων με το 59% του πληθυσμού οικονομικά ενεργό και μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ περίπου 2.600 δολάρια.

Η στρατηγική αυτή θέση του Πειραιά αναφορικά με τη Μαύρη Θάλασσα έγινε ήδη κατανοητή από τις εταιρίες μεταφοράς container.

Η COSCO και η ΖΙΜ σε συνεργασία με την COSCO έχουν ήδη δημιουργήσει εβδομαδιαίες συνδέσεις απευθείας με τη ΝΑ. Ασία και τις χώρες της M. Θάλασσας, μέσω του Πειραιά.

Ο ΟΛΠ με την υποστήριξη του ΥΕΝ έχει εξασφαλίσει μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κεφάλαια με ευνοϊκούς όρους για την επέκταση των υποδομών του.

Ήδη έχει ξεκινήσει την επέκταση της προβλήτας Ι που θα είναι λειτουργική στις αρχές του 2008 και θα αυξήσει την δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κατά 60% ή 1,0 εκατ. Teu.

Τα διαθέσιμα βάθη του τερματικού σταθμού του Ικονίου και της υπό επέκταση Προβλήτας Ι είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμη και τα μεγαλύτερα πλοία.

Στα επενδυτικά πλάνα είναι και η δημιουργία του Προβλήτα ΙΙΙ που θα αυξήσει ακόμη περαιτέρω τη δυναμικότητα του τερματικού φθάνοντας τα 4,5εκατ. teu. (από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη).

Έτσι ο ΟΛΠ, κατά τον κ. Πετρούλη, έγκαιρα ξεκίνησε ορισμένες από τις απαιτούμενες επενδύσεις, ώστε να εκμεταλλευτεί τις νέες ευκαιρίες που έχουν δημιουργηθεί από το διεθνές εμπόριο. Οι επενδύσεις όμως που απαιτούνται είναι πολύ μεγαλύτερες από τις δυνατότητες του ΟΛΠ.

Για το λόγο αυτό εξετάζεται και διερευνάται η αγορά για δυνατότητα επενδύσεων από ιδιώτες.

Παράλληλα, δρομολογείται άμεσα η σύνδεση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη στα τέλη του 2007.

Η σύνδεση περιλαμβάνει και τη σύνδεση με τον Εμπορευματικό σταθμό στο Θριάσιο Πεδίο και παρέχει τη δυνατότητα για σύνδεση με το διάδρομο Χ, τον οποίο προωθεί η Ε.Ε. και συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με τη Θεσσαλονίκη.

Ακόμη ο ΟΛΠ σε συνεργασία με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έχει πραγματοποιήσει συνδυασμένες θαλάσσιες – αεροπορικές μεταφορές.



Την ίδια στιγμή ωριμάζει το σχέδιο για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σύμφωνα με μελέτη, που παρουσίασε η εταιρία Tredit SA.

Ειδικότερα το στρατόπεδο Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το Εμπορευματικό Κέντρο, εντάσσεται πολεοδομικά στη Δυτική Θεσ/νίκη και πιο συγκεκριμένα στο Δήμο Εχεδώρου.

Οι υπηρεσίες, που προβλέπεται ότι μπορεί να προσφέρει είναι οι εξής:

* Υπηρεσίες οδικής μεταφοράς / διαμεταφοράς και εγκαταστάσεις μεταφόρτωσης, καθώς και υποστήριξης προς τα οχήματα και τους οδηγούς τους.



* Σταθμός συνδυασμένων μεταφορών, υπηρεσίες ομαδοποίησης και συλλογής/ διανομής των αντίστοιχων φορτίων, καθώς και υπηρεσίες υποστήριξης της μεταφόρτωσης (προσωρινή αποθήκευση μεταφορτωνόμενων φορτίων, υπηρεσίες εκτελωνισμού, κλπ.).

* Υπηρεσίες σιδηροδρομικής μεταφόρτωσης, ομαδοποίησης και συλλογής/ διανομής των αντίστοιχων φορτίων, καθώς και υποστήριξης της μεταφόρτωσης (προσωρινή αποθήκευση μεταφορτωνόμενων φορτίων, υπηρεσίες εκτελωνισμού, κλπ.).

* Σταθμός συντήρησης/ επισκευών για εμπορευματοκιβώτια, αλλά και σταθμός διαχείρισης κενών εμπορευματοκιβωτίων.

* Αποθήκευση και παροχή προηγμένων υπηρεσιών 3PL, συμπεριλαμβανόμενης και της τελικής συναρμολόγησης προϊόντων.

* Υπηρεσίες προηγμένων πληροφορικών συστημάτων και τηλεματικής.

Η μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών (Εθνικό Δίκτυο Εμπορευματικών Κέντρων) προβλέπει συνολική παραγωγή εμπορευματικού όγκου για το συγκεκριμένο κέντρο ύψους 2.800 τόνων/ ημέρα.

Στο παραπάνω ποσό δεν περιλαμβάνονται οι σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες υπολογίζονται σε TEU/ημέρα, επειδή αφορούν κυρίως σε συνδυασμένες μεταφορές (οδικώς – σιδηροδρομικώς) εμπορευματοκιβωτίων.

Η εμπορευματική ζήτηση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αφορά σε ποσοστό 22,7% σε γρήγορα κινούμενα καταναλωτικά αγαθά, 12% για βιομηχανικά τελικά προϊόντα, 7,5% για άλλα βιομηχανικά προϊόντα, 11,4% νωπά-κατεψυγμένα, 2,5% αγροτικά προϊόντα, 1,4% και 1,8% για ξυλεία και χημικά /καύσιμα αντίστοιχα, ενώ το μεγάλο ποσοστό της διακίνησης εντάσσεται στην κατηγορία ”άλλα” που περιλαμβάνει γενικό φορτίο και ανέρχεται σε ποσοστό 40,7%.

Το κόστος της επένδυσης φτάνει τα 65 εκατ. ευρώ με εκτιμώμενα ετήσια έσοδα πάνω από 13 εκατ. ευρώ.

Το αναγκαίο εμβαδόν χώρων για την πλήρη ανάπτυξη του Κέντρου είναι 650 περίπου στρέμματα (450 στρέμματα εγκαταστάσεις –λειτουργικοί χώροι και 200 στρέμματα οδικές υποδομές, πράσινο κλπ.).

Ακόμη είναι αναγκαίο να δημιουργηθεί σε άμεση συνέργια και επαφή με τον υπό κατασκευή 6ο προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.



Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σχέδιο για την ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Ειδικού Σκοπού για Διακίνηση Φρέσκων Τροφίμων στην Κεντρική Αγορά Αθηνών.

Όπως επισήμανε ο αναπληρωτής δ. σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών ΑΕ (ΟΚΑΑ) κ. Α. Γαβρίλης, έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2009.

Μεταξύ των δράσεων, που βρίσκονται υπό σχεδιασμό, περιλαμβάνεται ακόμη και η έκδοση ειδικού σήματος ποιότητας ΟΚΑΑ, που θα χαρακτηρίζει τα προϊόντα, που έχουν υποστεί ελέγχους στα πλαίσια της διακίνησης τους από τους χώρους της Κεντρικής Αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v