ΟΛΘ: Υπεγράφη η σύμβαση για την 6η προβλήτα

Υπεγράφη σήμερα 31/08/2006, η Χρηματοδοτική Σύμβαση μεταξύ του ΟΛΘ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (Ε.Τ.Επ.) που αφορά στη χρηματοδότηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα. Το έργο, μαζί με τον απαραίτητο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό είναι προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ.

ΟΛΘ: Υπεγράφη η σύμβαση για την 6η προβλήτα
Υπεγράφη σήμερα 31/08/2006 στα κεντρικά κτίρια Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, παρουσία του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, του Γενικού Γραμματέα Λιμ. και Λιμ. Πολιτικής κ. Γ. Βλάχου και του αντιπροέδρου της Ε.Τ.Επ. κ. G. Genuardi, επικεφαλής της αντιπροσωπείας, Χρηματοδοτική Σύμβαση μεταξύ του ΟΛΘ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (Ε.Τ.Επ.) που αφορά στη χρηματοδότηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα, από τους Πρόεδρο ΔΣ, κ. Λάζαρο Καναβούρα και το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Ιωάννη Τσάρα.

Η χρηματοδότηση του έργου εντάσσεται στο σύνολο των έργων που περιλαμβάνει το Χρηματοδοτικό Πρωτόκολλο που υπέγραψε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης με την Ε.Τ.Επ. με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, για την υλοποίηση έργων σε όλο το φάσμα της λιμενικής δραστηριότητας.

Το έργο, μαζί με τον απαραίτητο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό είναι προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ και με την ολοκλήρωσή του (εντός περίπου 3 ετών) εκτιμάται ότι θα δοθεί η δυνατότητα στον ΟΛΘ να αυξήσει σημαντικά την ικανότητα εξυπηρέτησης (χειρισμού-μεταφοράς) εμπορευματοκιβωτίων και θα ολοκληρωθεί σε 3 περίπου χρόνια.

Η χρηματοδότηση καλύπτει το 50% του προϋπολογισμού του έργου, ενώ το υπόλοιπο 50% θα καλύψει ο ΟΛΘ ΑΕ με δικά του κεφάλαια. Ειδικότερα το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης ανέρχεται σε 50 εκατ. Ευρώ, με χρόνο αποπληρωμής 20 έτη και περίοδο χάριτος 5 έτη.

Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα επέκτασης του container terminal περιλαμβάνει:

Επέκταση του Κρηπιδώματος Νο 26 κατά 500 μ. μήκος και 300 μ. πλάτος, Επιχωμάτωση, Επίστρωση και Εκβαθύνσεις αυτού και παράλληλα εξοπλισμό με 4 Γερανογέφυρες, εξοπλισμό χειρισμού Εμπορευματοκιβωτίων, Υποσταθμούς, Ιστούς φωτισμού – δίκτυα, υποδομή Εμπορευματοκιβωτίων-Ψυγείων και Συνεργεία, καθώς και τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη λειτουργία του τέρμιναλ.

Ήδη την 01/08/2006 υπεγράφη μεταξύ του ΟΛΘ ΑΕ και Κοινοπραξίας με διακριτικό τίτλο ”ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ Ο.Λ.Θ.”, η 1η συμπληρωματική σύμβαση έργου επέκτασης, συμβατικού ποσού 7.049.861,88 Ευρώ.

Στις άμεσες προτεραιότητες του ΟΛΘ ΑΕ περιλαμβάνονται και τα κατωτέρω θέματα για τα οποία έγινε ειδική αναφορά:

Υπηρεσίες Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Στο τελικό στάδιο, όσον αφορά στην προετοιμασία του φακέλου και την υποβολή του για ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο, βρίσκεται ο σχεδιασμός του ΟΛΘ, αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας.

Το επενδυτικό σχέδιο και η φιλοσοφία της εταιρείας είναι να δραστηριοποιηθεί σε μία αγορά, η οποία εμφανίζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης και παρουσιάζει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω διεύρυνσης του δυνητικού πελατολογίου, με στόχο να προσθέσει αξία στις υπηρεσίες του λιμένα και να αναβαθμίσει το ρόλο του στην ευρύτερη περιοχή.

Η πρώτη φάση του έργου αφορά την εκμετάλλευση έκτασης 100 περίπου στρεμμάτων στη βάση του 6ου προβλήτα, όπου θα κατασκευασθούν οι απαραίτητοι αποθηκευτικοί χώροι και τα γραφεία.

Στρατηγικές Συνεργασίες

Το τελευταίο διάστημα έντονο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει ισχυρές ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να αναπτύξουν συνεργασίες με τον ΟΛΘ και να τοποθετηθούν στρατηγικά στη Θεσσαλονίκη.

Τέτοιου είδους συνεργασίες είναι ιδιαιτέρως σημαντικές, καθώς θα ενδυναμώσουν το ρόλο του λιμανιού στην ευρύτερη περιοχή καθιστώντας το σημαντικό κρίκο στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα και επιπρόσθετα η πόλη θα αποτελέσει μια σημαντική πύλη διεθνούς εμπορίου, με άμεσα θετικά αποτελέσματα τόσο στην τοπική όσο και στην εθνική οικονομία, με ταυτόχρονη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Εθνικό Κέντρο Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΚΑΛ).

Το ΕΚΑΛ ιδρύθηκε από αρχές Αυγούστου και έχει έδρα του την πόλη της Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένα θα στεγάζεται εντός των εγκαταστάσεων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Σκοπός του Κέντρου, στο οποίο συμμετέχουν ως ιδρυτικά μέλη οι δώδεκα (12) Οργανισμοί Λιμένων που είναι Ανώνυμες Εταιρίες, είναι να προωθήσει την ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων εξυπηρετώντας κοινά συμφέροντα, ενημερώνοντας και πληροφορώντας τα μέλη του για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα της λιμενικής βιομηχανίας και φυσικά αντιμετωπίζοντας τα κοινά προβλήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v