ΟΛΠ: Υλοποίηση πεζογέφυρας σύνδεσης με ΗΣΑΠ

Την υλοποίηση του έργου ”Κατασκευή Πεζογέφυρας Σύνδεσης Επιβατικού Λιμένα Πειραιά με Σταθμό ΗΣΑΠ”, κόστους 2.626.718 ευρώ, ανακοίνωσε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

ΟΛΠ: Υλοποίηση πεζογέφυρας σύνδεσης με ΗΣΑΠ
Την υλοποίηση του έργου ”Κατασκευή Πεζογέφυρας Σύνδεσης Επιβατικού Λιμένα Πειραιά με Σταθμό ΗΣΑΠ”, κόστους 2.626.718 ευρώ, ανακοίνωσε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, το εν λόγω έργο αναμένεται να προσφέρει άνετη, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση όλων των πεζών επιβατών - επισκεπτών που καταφθάνουν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στον Πειραιά και επιθυμούν να εισέλθουν στο επιβατικό λιμάνι.

Το έργο δημοπρατήθηκε, ύστερα από μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του ΟΛΠ, προκειμένου να αξιολογηθεί η προσφορότερη λύση για την ανισόπεδη σύνδεση του χώρου του επιβατικού λιμένα Πειραιά με τον ιστό της πόλης και τους σταθμούς των διαφόρων μέσων μαζικής μεταφοράς (ΟΑΣΑ, ΗΣΑΠ, ΟΣΕ, κ.λ.π).

Η αξιολόγηση της προσφορότερης λύσης έγινε με πολυκριτιριακή ανάλυση με βάση κριτήρια οικονομικά, λειτουργικά, περιβαλλοντολογικά και κατασκευαστικά.

Από την αξιολόγηση προκρίθηκε η κατασκευή υπέργειας σύνδεσης του χώρου του Λιμένα με την περιοχή του σταθμού ΗΣΑΠ στον Πειραιά στον χώρο της Πλατείας Οδησσού.

Η επιλογή της θέσης κατασκευής της πεζογέφυρας έγινε με βάση το γεγονός ότι είναι κεντροβαρική του αναπτύγματος των κρηπιδωμάτων του λιμανιού, συνδέει απευθείας το λιμάνι με το σταθμό του ΗΣΑΠ, ο οποίος μεταφέρει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους επιβάτες των πλοίων, που προσέρχονται στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς ιδιωτικό μέσο μετακίνησης, για να ταξιδέψουν.

Ήδη το έργο εκτελείται από την εταιρία ΠΡΟΕΤ με τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας.

Η υπέργεια πεζογέφυρα θα έχει άνοιγμα 40 μ. και θα βρίσκεται σε ύψος 5,00 μ., ώστε να επιτρέπει τη διέλευση μεγάλων φορτηγών.

Για την εξυπηρέτηση του κοινού που θα την χρησιμοποιεί (πεζοί ταξιδιώτες, επιβάτες δηλαδή που μεταφέρουν ως επί το πλείστον ογκώδεις αποσκευές), προβλέπονται μηχανικά μέσα (κυλιόμενες σκάλες) και ανελκυστήρες για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα (ΑΜΚ).

Η ανάγκη για ανισόπεδη σύνδεση του λιμανιού με τον ιστό της πόλης προέκυψε από το γεγονός ότι η διακίνηση πεζών εγκάρσια της λεωφόρου, που περιβάλλει το Κεντρικό Λιμάνι και ειδικότερα στην περιοχή περί τον σταθμό του ΗΣΑΠ ανέρχεται σε περιόδους αιχμής σε 1.500 περίπου άτομα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ ο φόρτος αιχμής των οχημάτων στην λεωφόρο αυτή ανέρχεται σε περίπου 3.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

Σημειώνεται ιδιαίτερα ότι, πέραν της ταλαιπωρίας των επιβατών - επισκεπτών, κατά τις ημέρες αιχμής της κίνησης του Λιμένα (ιδίως την θερινή περίοδο) ο χώρος του πεζοδρομίου, ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δεν επαρκούσε για την αναμονή των πεζών με αποτέλεσμα να καταλαμβάνεται από αυτούς μεγάλο μέρος του καταστρώματος της οδού στην οποία ο κυκλοφοριακός φόρτος από οχήματα είναι τεράστιος.

Αυτό πέραν της τριτοκοσμικής εικόνας που έδιδε για τον Λιμένα δημιουργούσε σοβαρότατο ενδεχόμενο τροχαίων ατυχημάτων που έχουν κατ’ επανάληψη συμβεί στο παρελθόν.

Η διαρκώς εντεινόμενη αύξηση της επιβατικής κίνησης στον συγκεκριμένο χώρο όπου προσδένουν τα πλοία από και προς τα νησιά των Κυκλάδων καθιστά δυσμενέστερη και επικινδυνότερη την όλη κατάσταση σε κάθε τουριστική περίοδο.

Παράλληλα, επιδείχθηκε επιμέλεια και καταβλήθηκε προσπάθεια, ώστε η κατασκευή της μεταλλικής πεζογέφυρας να συνδυάζει τις λειτουργικές απαιτήσεις πρόσβασης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά, με τις ιδιαιτερότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος, από πλευράς αρχιτεκτονικής, αισθητικής και ιστορικότητας, του πρώτου λιμανιού της χώρας.

Είναι βέβαιο ότι η πεζογέφυρα αυτή ότι θα αποτελέσει ορόσημο για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v