Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Folli: Τα καυτά “ντεσού” για την πώληση των ΚΑΕ

Τι συζητούν Folli και Dufry. Η απόσχιση του κλάδου, η εισφορά σε SPV και η πώληση του 51%. Δάνεια 335 εκατ. θα αναλάβουν οι Ελβετοί. Άνω των 200 εκατ. το τίμημα. Υπό την κρησάρα των τραπεζών το deal.

Folli: Τα καυτά “ντεσού” για την πώληση των ΚΑΕ
Την έγκριση των πιστωτριών τραπεζών του ομίλου αναμένει η Follli Follie και ο ελβετικός όμιλος DuFry, για να προχωρήσουν στην σύναψη συμφωνίας για την πώληση του κλάδου ταξιδιωτικού εμπορίου, δηλαδή της δραστηριότητας των πρώην ΚΑΕ, στον ελβετικό όμιλο.

Παρ΄ ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συζητήσεις εδώ και μερικούς μήνες, οι οποίες έχουν φθάσει, πλέον, σε προχωρημένο επίπεδο, υπογραφή συμφωνίας δεν υπάρχει ακόμη. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες, το σχήμα που έχουν συμφωνήσει προφορικά απαιτεί την έγκριση των πιστωτριών τραπεζών του ομίλου Folli Follie.

Ο όμιλος Folli Follie, απαντώντας σε ερώτηση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για τον κλάδο των ΚΑΕ διευκρινίζοντας βέβαια ότι δεν έχει επιτευχθεί ακόμη συμφωνία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day, Folli Follie και Dufry έχουν καταρχήν συμφωνήσει στο εξής σχήμα: την απόσχιση του κλάδου του travel retail και την εισφορά του σε εταιρία ειδικού σκοπού, το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της οποίας θα εξαγοράσει εν συνεχεία η Dufry.

Μαζί με τη δραστηριότητα, ο ελβετικός όμιλος αναμένεται να αναλάβει επίσης δάνεια ύψους 335 εκατ. ευρώ, που αποτελούν το 40% περίπου του υφιστάμενου συνολικού δανεισμού του ομίλου Folli Follie, καθώς και να καταβάλλει επιπλέον τίμημα –που σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες- ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με στοιχεία αναλυτών, η τμηματική απόκτηση του 57% των ΚΑΕ από τον όμιλο Folli Follie είχε κοστίσει 360 εκατ. ευρώ περίπου.

Για να πάρει «σάρκα και οστά» το deal θα πρέπει όμως να ανάψουν πράσινο φως οι πιστώτριες τράπεζες του ομίλου Folli Follie. Σύμφωνα με πληροφορίες οι τράπεζες ζήτησαν την υποβολή επιχειρησιακού σχεδίου για την νέα εταιρεία της οποίας το 51% θα αγοράσει η Dufry προκειμένου να διαπιστώσουν την ικανότητα εξυπηρέτησης των δανείων ύψους 335 εκατ. ευρώ με τα οποία θα επιβαρυνθεί.

Ταυτόχρονα, με δεδομένου ότι έως σήμερα, σημαντικό μέρος της ρευστότητας του ομίλου υποστηρίζονταν από τη δραστηριότητα του κλάδου ταξιδιωτικού εμπορίου, ο οποίος επίσης συνεισέφερε το 40% των κερδών EBITDA του ομίλου Folli Follie (με βάση στοιχεία του α’ εξαμήνου 2012), οι πιστώτριες τράπεζες, οφείλουν να εξετάσουν τη «βιωσιμότητα» του χρέους που ήδη έχει δημιουργηθεί στον όμιλο.

Με βάση τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2012, οι δανειακές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 736,2 εκατ.ευρώ, ενώ αφαιρουμένων των ταμειακών διαθεσίμων στις 30-06-2012, αγγίζουν τα 619 εκατ.ευρώ.

Από το παραπάνω σύνολο, 256,7 εκατ. ευρώ αφορούν σε μακροπρόθεσμα δάνεια ενώ ποσό 479,5 εκατ. ευρώ σε βραχυπρόθεσμα. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2012 έληξε δάνειο ύψους 213 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο δεν κατέστη ληξιπρόθεσμο, μια και ο όμιλος Folli Follie διαθέτει «προστασία» έναντι των πιστωτών του για τα δάνεια που έληξαν εντός του 2012, μέσω waver το οποίο εκτίνεται έως και τις 31 Ιανουαρίου του 2013.

Ποια είναι η "νύφη", ποιός ο "γαμπρός"

Τα πρώην ΚΑΕ διαθέτουν σήμερα 97 καταστήματα λιανικού ταξιδιωτικού εμπορίου σε 47 σημεία πώλησης σε 25 αεροδρόμια, 11 μεθοριακούς σταθμούς και 11 λιμάνια. Ειδικά όσον αφορά στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, λειτουργεί συνολικά 22 καταστήματα στους χώρους αναχώρισης ταξιδιωτών.

Επίσης η θυγατρική εταιρεία Ελληνικές Διανομές ΑΕ, λειτουργεί συνολικά 16 καταστήματα, 10 εκ των οποίων στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Επιπλέον, διαθέτει άδεια πώλησης καυσίμων σε μεθοριακούς σταθμούς η οποία ενεργοποιήθηκε εκ νέου πρόσφατα.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2012, ο κλάδος του travel retail, εμφάνισε κύκλο εργασιών 116 εκατ. ευρώ (+1,1%), αντιστοιχώντας στο 21,8% του συνολικού τζίρου του ομίλου. Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε παρά τη μείωση κατά 7% της επιβατικής κίνησης, καθώς ενισχύθηκε η μέση απόδειξη ανά πελάτη κατά 8,4% στα 45,3 ευρώ και η διείσδυση κατά 1,56%.

Σε ετήσια βάση σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2011 ο τομέας του λιανικού ταξιδιωτικού εμπορίου εμφάνισε πωλήσεις 298,4 εκατ. ευρώ (+15,1%) και αφορούσε το 28,5% της συνολικής δραστηριότητας (1,021 δις. ευρώ). Το λειτουργικό κέρδος (EBIT) του συγκεκριμένου τομέα ανήλθε σε 80,288 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος Dufry κατέχει ηγετικό μερίδιο στη διεθνή αγορά των Duty Free, ενώ το τελευταίο διάστημα εμφανίζεται αρκετά επιθετικός ως προς την επέκταση του. Τον περασμένο Αύγουστο δαπάνησε συνολικά 957 εκατ.δολάρια για την εξαγορά τεσσάρων ομοειδών εταιριών σε αντίστοιχες αναδυόμενες αγορές (Αργεντινή, Ουρουγουάη, Εκουαδόρ, Αρμενία).

Διαθέτει δραστηριότητες σε 44 χώρες, όπου λειτουργεί περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε αεροδρόμια, κρουαζιερόπλοια, λιμάνια, και άλλα τουριστικά σημεία ενώ απασχολεί πάνω από 13.800 εργαζόμενους. Έχει αναπτύξει ισχυρό χαρτοφυλάκιο μακροπρόθεσμων συμβάσεων παραχώρησης με αερολιμενικές αρχές και άλλους φορείς και είναι σε θέση να παρέχει στους πελάτες του διεθνή brands από περισσότερους από 1.500 προμηθευτές.

Στο α` εξάμηνο του 2012 εμφάνισε κύκλο εργασιών 1,25 δισ. ευρώ περίπου, ενισχυμένο κατά 28,4% χάρη στις εξαγορές που συνέβαλαν κατά 19,5%, ενώ τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους αυξήθηκαν 34,9% στα 51,5 εκατ. ευρώ περίπου.

Η μητρική εταιρεία, Dufry Ltd, έχει έδρα στην Ελβετία. Είναι εισηγμένη στις χρηματιστηριακές αγορές της Ελβετίας και της Βραζιλίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v