Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Στα 65,8 εκατ. τα κέρδη στο Q1

Χαμηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών τα καθαρά κέρδη του ΟΤΕ στο α΄ τρίμηνο, στα 65,8 εκατ. ευρώ. Καλύτερα των προσδοκιών τα EBITDA, μικρή υποχώρηση στα έσοδα, αλλά και profit warning από τον Οργανισμό.

ΟΤΕ: Στα 65,8 εκατ. τα κέρδη στο Q1
Χαμηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών τα καθαρά κέρδη του ΟΤΕ στο α΄ τρίμηνο, στα 65,8 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μείωση 75,5% σε ετήσια βάση. 

Τα EBITDA του Οργανισμού διαμορφώθηκαν στα 478,7 εκατ., υπερβαίνοντας οριακά τις εκτιμήσεις.

Τα έσοδα του ΟΤΕ υποχώρησαν 3,1% στο 1,4 δισ. ευρώ από 1,45 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.  

Αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters προέβλεπαν ότι τα καθαρά κέρδη του ΟΤΕ στο α΄ τρίμηνο του 2010 θα διαμορφωθούν στα 94 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΤΕ προειδοποιεί για περαιτέρω επιβάρυνση των μεγεθών στο 2010. Χαρακτηριστικά, αναφέρει: "Δεδομένων της αναμενόμενης αρνητικής επίδρασης των μέτρων στήριξης της ελληνικής οικονομίας στην κατανάλωση, του έντονου ανταγωνισμού στην τηλεπικοινωνιακή αγορά και των δύσκολων οικονομικών συνθηκών σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος, ο ΟΤΕ δεν αναμένει ότι η μείωση των εσόδων σε όλες τις δραστηριότητές του θα παραμείνει, κατά το υπόλοιπο του 2010, στα επίπεδα του α΄ τριμήνου 2010.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η κερδοφορία του ομίλου, όπως αποτυπώνεται στο προσαρμοσμένο EBITDA ως ποσοστό των εσόδων, θα μπορούσε επίσης να επηρεαστεί".


* Δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου, κ. Π. Βουρλούμη

Ο κ. Παναγής Βουρλούμης σημείωσε τα εξής: "Παρά τις αρνητικές οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα και το δύσκολο περιβάλλον στις άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, ο ΟΤΕ επέδειξε αντοχή κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, συγκρατώντας τον βαθμό απώλειας εσόδων στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε τριμήνων.

Στο πλαίσιο προσαρμογής των ελληνικών επιχειρήσεων και των Ελλήνων καταναλωτών στους αυστηρούς όρους του νέου οικονομικού πακέτου στήριξης είναι πιθανόν να σημειωθεί αύξηση των αποσυνδέσεων μαζί με μείωση της δαπάνης για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Αν και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για την υπεράσπιση της θέσης μας στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, θεωρούμε ότι δεν θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τον ρυθμό μείωσης εσόδων και κερδοφορίας του α΄ τριμήνου για όλο το έτος".

Ο κ. Βουρλούμης πρόσθεσε: "Ο ΟΤΕ, ένας από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους ομίλους της ελληνικής αγοράς, σκοπεύει να αναλάβει τον ρόλο που του αναλογεί στην προσπάθεια αναγέννησης της οικονομίας της χώρας μας. Στη διάρκεια της προσπάθειας αυτής θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να εξασφαλίσουμε πως προστατεύονται τα μακροχρόνια συμφέροντα όλων των ενδιαφερόμενων μερών της εταιρίας μας, χωρίς εξαίρεση".


* Πρόθεση εξόδου από το ΝΥSE

Ο ΟΤΕ σήμερα ανακοίνωσε την πρόθεσή του για έξοδο από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Σημειώνεται ότι οι μετοχές του ΟΤΕ είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τη μορφή αποθετηρίων τίτλων (ADRs).

Τονίζεται ότι την ανωτέρω απόφαση έλαβε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΤΕ στη χθεσινή συνεδρίασή του. Ο ΟΤΕ εκτιμά ότι οι διαδικασίες εξόδου από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης θα έχουν ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2010.

Όπως επισημαίνεται, η απόφαση του ΟΤΕ για έξοδο από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έχει ως στόχους τη μείωση του λειτουργικού κόστους και της πολυπλοκότητας των οικονομικών αναφορών και τη συγκέντρωση της διαπραγμάτευσης των μετοχών του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αγορά που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ρευστότητα για τις μετοχές του. Ο ΟΤΕ θα συνεχίζει να καλύπτει τις ανάγκες των επενδυτών του στις ΗΠΑ, να τηρεί τα υψηλότερα επίπεδα εταιρικής διακυβέρνησης και να παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση στα αγγλικά.

Τέλος, ο ΟΤΕ σκοπεύει να διατηρήσει πρόγραμμα Level I ADRs, το οποίο θα επιτρέπει στους επενδυτές να κάνουν πράξεις με τα ADRs του ΟΤΕ στην αγορά OTC (οver the counter). Διατηρεί το δικαίωμα, για οποιονδήποτε λόγο, να καθυστερήσει ή και να ακυρώσει τις σχετικές διδικασίες που αναφέρθηκαν προηγουμένως.


* Αναλυτικά τα αποτελέσματα α΄ τριμήνου του ΟΤΕ

Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, τον αυξημένο ανταγωνισμό και τη μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται, ο όμιλος ΟΤΕ κατάφερε να ελέγξει την απώλεια των εσόδων του.

Σε συγκρίσιμη βάση (εξαιρουμένων των εσόδων της θυγατρικής Cosmofon το α΄ τρίμηνο του 2009 και των εσόδων της Zapp στη Ρουμανία τo α΄ τρίμηνο του 2010) τα έσοδα μειώθηκαν μόλις κατά 2,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, κυρίως λόγω της βελτίωσης των δραστηριοτήτων στην κινητή τηλεφωνία, ιδιαίτερα στην Ελλάδα.

Τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, κατά το α΄ τρίμηνο του 2010, ανήλθαν στα 930,6 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένου του αντιλογισμού του κόστους της εθελουσίας αποχώρησης το ίδιο διάστημα, ως αποτέλεσμα της συνεισφοράς 4% του ελληνικού δημοσίου στο ΙΚΑ, και αναπροσαρμόζοντας για άλλα κόστη του προγράμματος πρόωρης αποχώρησης, τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 1,9% από την αντίστοιχη περίοδο του 2009.

Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις χαμηλότερες χρεώσεις από τους εγχώριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και στη μείωση στα λοιπά λειτουργικά έξοδα. Τα έξοδα μισθοδοσίας (συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων για αποζημιώσεις συνταξιοδοτήσεων και λογαριασμό νεότητας) παρέμειναν σταθερά, καθώς η μείωση του προσωπικού του ομίλου αντιστάθμισε τις αυξήσεις στη μισθοδοσία και στα επιδόματα. Οι χρηματορροές από λειτουργικές δραστηριότητες επιβαρύνθηκαν με την πληρωμή ειδικού φόρου 113,1 εκατ. Εξαιρουμένης αυτής της πληρωμής, οι χρηματορροές βελτιώθηκαν το α΄ τρίμηνο.

Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν το α΄ τρίμηνο του 2010, κυρίως λόγω των χαμηλότερων επενδύσεων σε όλες τις δραστηριότητες, κυρίως στην κινητή τηλεφωνία. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία ως ποσοστό των εσόδων του ομίλου το α΄ τρίμηνο του 2010 ήταν 13,6%, σε σχέση με 15,2% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία της ΟΤΕ Α.Ε., της RomΤelecom και της Cosmote ανήλθαν σε 45,3 εκατ. ευρώ, 40,4 εκατ. και 99,4 εκατ. αντίστοιχα.

1. ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στο α΄ τρίμηνο του 2010 οι δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα κατέγραψαν την απώλεια περισσότερων από 120.000 PSTN και ISDN γραμμών, σημαντική αύξηση στον ρυθμό των αποσυνδέσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα. Αξιοποιώντας τις υπηρεσίες Αδεσμοποίητης Πρόσβασης στο Τοπικό Βρόχο (LLU), ένας αυξημένος αριθμός πελατών επέλεξε οικονομικά πακέτα υπηρεσιών φωνής του ανταγωνισμού. Στο σημερινό ρυθμιστικό περιβάλλον, και παρά τις συνεχείς προσπάθειες να προωθήσει τα πρόσφατα πακέτα φωνής ενιαίας χρέωσης, ο ΟΤΕ δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί με προσφορές ανάλογες (τιμολογιακά) του ανταγωνισμού, που ελκύουν όλο και περισσότερους συνδρομητές που δίνουν έμφαση στην τιμή.

Δεδομένου ότι η ανάπτυξη του LLU ενισχύθηκε το τελευταίο διάστημα από τη ζήτηση για προϊόντα φωνής παρά για ευρυζωνικές υπηρεσίες και συνδυαστικά προϊόντα, ο ΟΤΕ εστιάζει στον εντοπισμό και στη διακράτηση των πελατών αυτών που είναι πιθανότερο να επιλέξουν ανταγωνιστικά προϊόντα. Οι πρωτοβουλίες αυτές της εταιρίας, που επιφέρουν άμεση μείωση του ARPU (μέσα έσοδα ανά πελάτη), στοχεύουν στη συγκράτηση της απώλειας γραμμών και στην εξασφάλιση της δυνατότητας ενισχυμένων πωλήσεων στο μέλλον.

Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Ο ΟΤΕ θα επιδιώξει, επίσης, να μειώσει τους χρόνους λήψης ρυθμιστικής έγκρισης, ώστε να μπορεί να προσφέρει τιμολογιακές προτάσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται για τον Έλληνα καταναλωτή.

Στο τέλος Μαρτίου 2010, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα έφθασε τα 2,3 εκατομμύρια συνδρομητές από 1,8 εκατομμύριο έναν χρόνο πριν. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις, το τρίμηνο, ήταν περισσότερες από 145.000, ενώ ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει και τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής μέσω LLU. Kατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις του ΟΤΕ στη λιανική ξεπέρασαν τις 33.000.

Τον Φεβρουάριο, ο ΟΤΕ διέθεσε πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη λύση Internet - ομιλίας - τηλεόρασης, που είχε μεγάλη απήχηση. Τον Μάρτιο ο ΟΤΕ βελτιστοποίησε τις υπηρεσίες του ADSL, παρέχοντας μόνο δύο ταχύτητες πρόσβασης (2 Mbps και έως 24 Mbps) και αναβαθμίσεις που προσφέρονται στους πελάτες χωρίς επιπλέον χρέωση.

Ως αποτέλεσμα, το συνδυαστικό προϊόν Conn-x DP8, που είχε διατεθεί το προηγούμενο τρίμηνο και προσφέρει υπηρεσίες φωνής και ευρυζωνικό Internet, διατίθεται τώρα σε ταχύτητες μέχρι 24 Mbps. Στο τέλος Μαρτίου 2010 το Conn-x DP8 είχε ήδη προσελκύσει περισσότερους από 72.500 συνδρομητές. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (pay-TV) του ΟΤΕ είναι πλέον διαθέσιμες στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας. Οι συνδρομητές IPTV στο τέλος του τριμήνου ανήλθαν σε 23.432.

Στην αγορά των επιχειρησιακών πελατών, o OTE διατήρησε τη θέση του στην αγορά των υπηρεσιών δεδομένων και στην ενοποίηση δικτύων, ενώ συνέχισε να αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό, τιμολογιακά, ιδιαίτερα στις υπηρεσίες φωνής και connectivity. Στο σημερινό οικονομικό πλαίσιο, οι επιχειρησιακοί πελάτες αξιολογούν τις υποδομές των τηλεπικοινωνιών τους, αποσυνδέοντας αχρησιμοποίητες γραμμές ή γραμμές που υπολειτουργούν, αναβάλλοντας ή ακυρώνοντας όλα τα έργα, εκτός από τα πλέον κρίσιμα.

Στο περιβάλλον αυτό, ο ΟΤΕ κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδα από τις υπηρεσίες δεδομένων αλλά και systems integration, στα υψηλά επίπεδα του πρώτου τριμήνου του 2009, όμως σημείωσε επιβράδυνση στις υπηρεσίες ευρυζωνικής πρόσβασης (Conn-x@Work). Tα μεγάλα εταιρικά έργα, που σε πολλές περιπτώσεις περιορίζονται σε μέγεθος σε σχέση με τις αρχικές προδιαγραφές, εξακολουθούν να παίζουν βασικό ρόλο στην πορεία των δραστηριοτήτων της εταιρίας στην αγορά των επιχειρησιακών πελατών.

Στο α΄ τρίμηνο του 2010, τα έσοδα από μηνιαία πάγια σημείωσαν, ακόμα μία φορά, σημαντική μείωση ως αποτέλεσμα των αποσυνδέσεων γραμμών, ενώ τα έσοδα από κλήσεις σταθερού προς κινητό μειώθηκαν, ως αποτέλεσμα της μείωσης των τελών διασύνδεσης από σταθερό ή κινητό προς κινητό. Τα έσοδα από υπηρεσίες ADSL αλλά και LLU σημείωσαν αύξηση κυρίως λόγω της ανάπτυξης των αγορών ευρυζωνικών υπηρεσιών και υπηρεσιών φωνής μέσω LLU.

Τα λειτουργικά έξοδα, εξαιρουμένων των προγραμμάτων αποχώρησης και των φόρων και αποσβέσεων, μειώθηκαν κατά 7,4% στο τρίμηνο κυρίως λόγω της χαμηλής μείωσης των εξόδων μισθοδοσίας και του διψήφιου ποσοστού πτώσης στα λοιπά λειτουργικά έξοδα. Ως αποτέλεσμα, το προσαρμοσμένο EBITDA, ως ποσοστό των εσόδων, διατηρήθηκε σταθερό από τρίμηνο σε τρίμηνο.

2. ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

Eνώ η κατάσταση στη Ρουμανία έχει αρχίσει να εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης, η οικονομία είναι ακόμη περιορισμένη από την επίδραση της κρίσης του 2009, συμπεριλαμβανομένης και της σημαντικής αύξησης στην ανεργία.

Παρά τις αντίξοες αυτές συνθήκες, η RomTelecom κατάφερε να συγκρατήσει την πτώση των εσόδων της σε μόλις 3,3% το α΄ τρίμηνο του 2010, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Αυτή η μείωση στο τρίμηνο οφείλεται κυρίως στην πτώση 12% στα έσοδα από τις παραδοσιακές υπηρεσίες φωνής, λόγω της μείωσης 4% του ARPU, και στην απώλεια γραμμών της τάξης του 8% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2009.

Η στρατηγική της RomΤelecom αποσκοπεί στο να αντισταθμίσει την απώλεια των εσόδων στη σταθερή τηλεφωνία, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς σε νέους αναπτυσσόμενους τομείς, όπως η ευρυζωνικότητα και οι υπηρεσίες δορυφορικής τηλεόρασης. Η μείωση αυτή των πελατών των παραδοσιακών υπηρεσιών (PSTN) φωνής, στο έτος, αντισταθμίστηκε από την αύξηση των πελατών νέων υπηρεσιών (xDSL και συνδρομητικής τηλεόρασης).

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου η RomΤelecom πέτυχε αύξηση 3% του συνόλου των διακριτών συνδρομητών των υπηρεσιών (RGUs), που ανήλθαν σε 4,5 εκατομμύρια. Οι πελάτες xDSL αυξήθηκαν κατά 13% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο 2009, ενώ η διείσδυση ξεπέρασε το 29% του συνόλου των συνδρομητών PSTN και σχετικά έσοδα αυξήθηκαν σε ποσοστό 8%. Αντίστοιχα, ο αριθμός των συνδρομητών δορυφορικής τηλεόρασης αυξήθηκε κατά 23%, ξεπερνώντας τις 890.000, οδηγώντας τη διείσδυση στις συνδέσεις PSTN στο 33% και αυξάνοντας τα σχετικά έσοδα κατά 55% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2009.

Η RomΤelecom παρουσιάζει μια σειρά προϊόντων νέας γενιάς για να ανταποκριθεί ή να ξεπεράσει τις προσφορές του ανταγωνισμού. Στην περίπτωση των ευρυζωνικών υπηρεσιών, για παράδειγμα, η εταιρία εφαρμόζει μια λύση εξοικονόμησης κόστους, προσφέροντας ταχύτητες έως και 100 Mbps σε συγκεκριμένες περιοχές.

Η πλατφόρμα του IPTV (διαδικτυακής τηλεόρασης), που διέθεσε πρόσφατα προσφέρει δυνατότητες διαδραστικού video-on-demand και είχε προσελκύσει 4.000 συνδρομητές (του συνδυαστικού πακέτου που περιλαμβάνει VoIP, Internet υψηλών ταχυτήτων και διαδικτυακής τηλεόρασης) μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2010. Την ίδια περίοδο, η νέα υπηρεσία VDSL Internet πολύ υψηλών ταχυτήτων (20 - 30 Mbps) έχει ήδη προσελκύσει 8.000 συνδρομητές, στις 10 πόλεις στις οποίες διατίθεται. Τέλος, στις 31 Μαρτίου 2010, οι συνδέσεις CDMA έφτασαν τις 40.000, σχεδόν 50% περισσότερες από όσες υπήρχαν στο τέλος του 2009.

Η RomTelecom προσφέρει υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και στους εταιρικούς πελάτες. Στο τέλος του Μαρτίου 2010, η εταιρία διαχειριζόταν 18.000 PCs, σχεδόν διπλάσιο αριθμό απ' ό,τι στις αρχές του έτους. Η RomTelecom ήταν επίσης ο πρώτος πάροχος από την κεντρική και ανατολική Ευρώπη που απέκτησε πιστοποίηση της Cisco, Cisco Managed Services Channel Partner.

Tέλος, με στόχο την ενίσχυση της διείσδυσης των υπηρεσιών Internet υψηλών ταχυτήτων, η RomTelecom δημιούργησε ένα δεύτερο brand με το όνομα NextGen.

Η RomTelecom ενίσχυσε για μία ακόμη φορά τις ενέργειές της για τη μείωση του κόστους. Η αύξηση 6,6% στα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων, σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2009, οφείλεται κυρίως στον τετραπλασιασμό του κόστους περιεχομένου και στον διπλασιασμό των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Οι περισσότερες από τις άλλες κατηγορίες εξόδων ήταν μειωμένες.

Τον Ιανουάριο 2010, η RomTelecom προχώρησε σε εξωτερική ανάθεση (οutsourcing) των δραστηριοτήτων συντήρησης του δικτύου μεταγωγής της, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο το προσωπικό της κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου 2010.

3. ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ

Το α΄ τρίμηνο του 2010 οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας του ομίλου διαμορφώθηκαν σε περίπου 21,8 εκατ., 9,5% περισσότεροι σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2009.

Κινητή τηλεφωνία - Ελλάδα

Το α΄ τρίμηνο του 2010, η πελατειακή βάση της COSMOTE διαμορφώθηκε σε 8,8 εκατομμύρια, ενισχυμένη κατά 4,8% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2009. Η πλειονότητα των νέων συνδέσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο αφορά σε πελάτες καρτοκινητής. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι συνδέσεις καρτοκινητής σημείωσαν μείωση, αποτέλεσμα της υποχρεωτικής διαδικασίας ταυτοποίησης που ξεκίνησε στα μέσα του δ΄ τριμήνου του 2009.

Εκτιμάται ότι τα έσοδα από υπηρεσίες το α΄ τρίμηνο του 2010 για το σύνολο της αγοράς κινητής στην Ελλάδα συνέχισαν να μειώνονται, καταγράφοντας παρόμοιες τάσεις με το 2009. Η πτώση αυτή οφείλεται στη μείωση των τελών διασύνδεσης, στις μειούμενες τιμολογιακές χρεώσεις αλλά και στη συνεχιζόμενη πτώση στην ιδιωτική κατανάλωση. Αντίθετα, η COSMOTE κατόρθωσε να συγκρατήσει τη μείωση των εσόδων από υπηρεσίες στο 2,1% το α΄ τρίμηνο.

Η μείωση των εσόδων από υπηρεσίες οφείλεται κυρίως στην πτώση των εσόδων από εισερχόμενη κίνηση κατά σχεδόν 24%, λόγω μείωσης των τελών τερματισμού και ενίσχυσης της κίνησης εντός δικτύου. Αντίθετα, τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση υπηρεσιών ενισχύθηκαν κατά 2,3%. Την πτώση των εσόδων από υπηρεσίες αντιστάθμισαν οι πωλήσεις συσκευών. Τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου δεν αποτυπώνουν πλήρως τον νέο γύρο έντασης του ανταγωνισμού στις χρεώσεις της καρτοκινητής που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο ούτε τις τελευταίες μακροοικονομικές εξελίξεις.

Η COSMOTE έρχεται πρώτη στην ελληνική αγορά σε πελάτες κινητού ευρυζωνικού Ιnternet, με τα έσοδα από ευρυζωνικές υπηρεσίες να ενισχύονται κατά 66% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ο δείκτης μικτού AMOU αυξήθηκε κατά σχεδόν 16% το α΄ τρίμηνο του 2010, στα 231 λεπτά, συνεχίζοντας την τάση των προηγούμενων τριμήνων. Θετική ήταν η επιρροή κυρίως από τον AMOU της καρτοκινητής που αυξήθηκε κατά περισσότερο από 29%, λόγω των σημαντικών προσφορών για κίνηση εντός δικτύου.

Ο δείκτης μικτού ARPU για το α΄ τρίμηνο του 2010 διαμορφώθηκε σε 16 ευρώ, μειωμένος κατά 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ως αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης του ARPU καρτοκινητής. Η πτώση στο ARPU συμβολαίων οφείλεται κυρίως στη μείωση των τελών εισερχόμενης κίνησης και στην ανταπόκριση των πελατών στις προσφορές ευρυζωνικών υπηρεσιών, όπου το ARPU είναι σε γενικές γραμμές χαμηλότερο.

Το α΄ τρίμηνο του 2010, η κερδοφορία EBITDA της COSMOTE στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά 7,6% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2009, ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 37,5%, σημαντικά ενισχυμένο σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα λόγω των σημαντικών πρωτοβουλιών για τον περιορισμό των εξόδων, ιδίως διανομής και marketing, αλλά και της μείωσης των εξόδων διασύνδεσης.

Κινητή τηλεφωνία - Αλβανία

Κατά το α΄ τρίμηνο του 2010, η AMC προσέλκυσε περίπου 99.000 καθαρές νέες συνδέσεις, με την πελατειακή της βάση να ξεπερνά στο τέλος της περιόδου τα 2 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 43% περίπου σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2009.

Τα έσοδα και το περιθώριο EBITDA της AMC επηρεάστηκαν σημαντικά από την υποτίμηση του τοπικού νομίσματος, τη ρύθμιση των τιμών χονδρικής και λιανικής της εταιρίας, από τον περιορισμό της διεθνούς εισερχόμενης κίνησης, καθώς και από τον έντονο ανταγωνισμό.

Κινητή τηλεφωνία - Βουλγαρία

Το α΄ τρίμηνο του 2010, η GLOBUL αύξησε τους συνδρομητές συμβολαίου κατά 4% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι πελάτες συμβολαίου της εταιρίας ανέρχονται πλέον σε 2,1 εκατομμύρια, αποτελώντας το 56% της πελατειακής της βάσης. Αντίθετα, οι πελάτες καρτοκινητής μειώθηκαν κατά σχεδόν 13% από το α΄ τρίμηνο του 2009, αποτέλεσμα της υποχρεωτικής διαδικασίας ταυτοποίησης και της έμφασης που δίνει η εταιρία στην αύξηση των πελατών συμβολαίου. Η συνολική πελατειακή βάση της GLOBUL στο τέλος Μαρτίου του 2010 διαμορφώθηκε σε 3,8 εκατομμύρια περίπου.

Τα έσοδα από υπηρεσίες μειώθηκαν κατά 2% περίπου το α΄ τρίμηνο του 2010, ως αποτέλεσμα μακροοικονομικών παραγόντων, του έντονου ανταγωνισμού στους εταιρικούς πελάτες συμβολαίου και της μείωσης στα τέλη διασύνδεσης.

Η GLOBUL πραγματοποίησε μεγάλα βήματα για τη μείωση του κόστους, επιτυγχάνοντας σημαντικό περιορισμό των εξόδων σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων πωλήσεων και διανομής (-45%) και τιμολόγησης και είσπραξης (-13%).

Κινητή τηλεφωνία - Ρουμανία

Η πελατειακή βάση της COSMOTE Ρουμανίας διαμορφώθηκε σε 7,2 εκατομμύρια το α΄ τρίμηνο του 2010, με τους πελάτες συμβολαίου να αποτελούν το 21%. Η αύξηση των πελατών συμβολαίου, ιδίως των εταιρικών, οδήγησε σε σημαντική ενίσχυση των εσόδων. Παράλληλα, αυξήθηκαν και οι πελάτες καρτοκινητής, παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό σε αυτόν τον τομέα της αγοράς. Τα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά σχεδόν 8% το α΄ τρίμηνο, με τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση να ενισχύονται σε ποσοστό 11%.

Εξαιρουμένης της Zapp, η πτώση της κερδοφορίας EBITDA θα είχε διαμορφωθεί σε 27%, αποτέλεσμα κυρίως των αυξημένων εξόδων δικτύου, καθώς και των εξόδων πωλήσεων και διανομής. Επιπλέον, η σημαντική πτώση των τελών διασύνδεσης διεθνούς εισερχόμενης κίνησης επηρέασαν σημαντικά την κερδοφορία.

Με το μερίδιο αγοράς της να ξεπερνά ήδη το 23% και με δυνατότητα παροχής υπηρεσιών τρίτης γενιάς μετά την εξαγορά της Zapp, η COSMOTE Ρουμανίας δίνει έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στους τομείς των ευρυζωνικών υπηρεσιών και των εταιρικών πελατών. Η ενσωμάτωση της Zapp συνεχίζεται κανονικά, ενώ ήδη το α΄ τρίμηνο έχουν επιτευχθεί συνέργιες σε επίπεδο εσόδων και κόστους.

4. ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Ο OTE ανακοινώνει την πρόθεσή του για έξοδό του από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE).

Στις 12 Μαΐου ο ΟΤΕ ανακοίνωσε την πρόθεσή του για έξοδο από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Οι μετοχές του ΟΤΕ είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τη μορφή αποθετηρίων τίτλων (ADRs). Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΤΕ αποφάσισε σχετικά στη χθεσινή συνεδρίασή του.

Ο ΟΤΕ εκτιμά ότι οι διαδικασίες εξόδου από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης θα έχουν ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2010.

Η απόφαση του ΟΤΕ για έξοδο από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έχει ως στόχους τη μείωση του λειτουργικού κόστους και της πολυπλοκότητας των οικονομικών αναφορών και τη συγκέντρωση της διαπραγμάτευσης των μετοχών του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αγορά που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ρευστότητα για τις μετοχές του. Ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να καλύπτει τις ανάγκες των επενδυτών του στις ΗΠΑ, να τηρεί τα υψηλότερα επίπεδα εταιρικής διακυβέρνησης και να παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση στα αγγλικά.

--- Προοπτικές

Δεδομένων της αναμενόμενης αρνητικής επίδρασης των μέτρων στήριξης της ελληνικής οικονομίας στην κατανάλωση, του έντονου ανταγωνισμού στην τηλεπικοινωνιακή αγορά και των δύσκολων οικονομικών συνθηκών σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος, ο ΟΤΕ δεν αναμένει ότι η μείωση των εσόδων σε όλες τις δραστηριότητές του θα παραμείνει, κατά το υπόλοιπο του 2010, στα επίπεδα του α΄ τριμήνου 2010.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η κερδοφορία του ομίλου, όπως αποτυπώνεται στο προσαρμοσμένο EBITDA ως ποσοστό των εσόδων, θα μπορούσε επίσης να επηρεαστεί. Η διοίκηση σκοπεύει να προχωρήσει ενεργητικά σε πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη μείωση της απώλειας εσόδων, του κόστους λειτουργίας και στην εξοικονόμηση χρηματορροών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v