Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Σφήνα" και από Aegean για Ολυμπιακή

Στη διάθεση του Δημοσίου θέτει η Aegean προσφορά ύψους 110 εκατ. ευρώ (πτητικό έργο, τεχνική βάση) για την Ο.Α., σημειώνοντας ότι προτίθεται να εξαγοράσει και την Πάνθεον έναντι 60 εκατ. ευρώ. Δηλώσεις Βασιλάκη. 

Σφήνα και από Aegean για Ολυμπιακή
Στη διάθεση του Δημοσίου θέτει η Aegean προσφορά ύψους 110 εκατ. ευρώ (πτητικό έργο, περιουσιακά στοιχεία τεχνικής βάσης) για την Ολυμπιακή, σημειώνοντας ότι προτίθεται να εξαγοράσει και την Πάνθεον έναντι 60 εκατ. ευρώ.  

Παράλληλα, σημειώνει ότι είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού για να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το Δημόσιο.   

Σημειώνεται ότι νωρίτερα κατέθεσε προσφορά για την Ολυμπιακή και η αμερικανική ιδιωτική εταιρία Chrysler Aviation.

Η ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρει τα εξής:  

"Η AEGEAN AIRLINES θέτει στη διάθεση του ελληνικού δημοσίου τη δική της πρόταση για την αποκρατικοποίηση των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής.

Λαμβάνοντας υπόψη την ανοιχτή δημόσια πρόσκληση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων προς ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους για την υποβολή προτάσεων για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, η AEGEAN AIRLINES υπέβαλε σήμερα στο ελληνικό δημόσιο πρόταση για την αγορά:

α) Των περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ύψους 90 εκατ. ευρώ (ποσό διπλάσιο της ελάχιστης αποτίμησης των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου).

β) Των περιουσιακών στοιχείων της τεχνικής βάσης ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, διατίθεται να εξαγοράσει την Πάνθεον στην καθαρή αξία των ιδίων κεφαλαίων της που υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ.

Στόχος της AEGEAN και των μετόχων της είναι η δημιουργία μιας ισχυρότερης ελληνικής αεροπορικής εταιρίας με το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος, ώστε να μπορεί να σταθεί με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές στον διεθνή ανταγωνισμό, στο πλαίσιο του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου.

Σε περίπτωση που η πρότασή μας τύχει της αποδοχής του ελληνικού δημοσίου, είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο υπάρχων ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά, στην οποία ήδη άλλωστε έχουν ενταχθεί πρόσφατα νέοι παίκτες. Φυσικά, η υποβολή πρότασης για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών παραμένει υποχρέωση της εταιρίας μας.

Η AEGEAN δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το ελληνικό δημόσιο. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούνται εκατοντάδες εκατ. ευρώ λειτουργικών ζημιών, που θα επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο σε περίπτωση ανάληψης του έργου και της ιδιοκτησίας της Ο.Α. από άλλον φορέα σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα.

Το πρόσφατο κύμα συγχωνεύσεων, εξαγορών και αποκρατικοποιήσεων στον ευρωπαϊκό αεροπορικό κλάδο με τη δημιουργία εξαιρετικά ισχυρών σχημάτων καθιστά την κίνηση αυτή αναγκαία για τη μακροπρόθεσμη διασφάλιση σημαντικής, ποιοτικής, βιώσιμης και ανεξάρτητης εξυπηρέτησης της Ελλάδας και των αναγκών του τουρισμού της στον τομέα αυτόν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κίνηση εξωτερικού που αντιπροσωπεύει το 80% του συνόλου της κίνησης των 38 ελληνικών αεροδρομίων οι δύο κύριες ελληνικές αεροπορικές εταιρίες αθροιστικά εκπροσωπούν μόλις το 17%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον κύριο αερομεταφορέα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών υπερβαίνει το διπλάσιο.

Η πρόσφατη αποκρατικοποίηση και συγχώνευση της Alitalia με την Air One, εξέλιξη την οποία ακολούθησε η συμμετοχή της Air France στο συγκεκριμένο σχήμα, η εξαγορά της βελγικής SN Brussels (πρώην Sabena) από τη Lufthansa, η αναμενόμενη συγχώνευση της British Airways με την Iberia καθώς και η εξελισσόμενη εξαγορά της Austrian από τη Lufthansa καθιστούν προφανή τα πλεονεκτήματα απο τη δημιουργία ενός ισχυρότερου ελληνικού σχήματος.

Πεποίθησή μας είναι ότι τόσο οι ανάγκες του ελληνικού τουρισμού, της ελληνικής οικονομίας όσο και οι προσδοκίες των 70.000 Ελλήνων μετόχων μας εξυπηρετούνται βέλτιστα με τη δημιουργία μιας μεγάλης ελληνικής αεροπορικής εταιρίας με βασικό πυρήνα τη σημερινή AEGEAN.

Διαθέτοντας προηγμένη τεχνογνωσία, τον νεότερο στόλο στην περιοχή μας, εξαιρετικό στελεχικό δυναμικό, συμμετοχή σε διεθνείς συμμαχίες, ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση, επιτυχημένη πορεία στον κλάδο, αναγνώριση στο ελληνικό και στο διεθνές επίπεδο, σε συνδυασμό με την ιστορία και το βάρος του όνοματος της Ολυμπιακής, η νέα ελληνική αεροπορική εταιρία μπορεί να δημιουργήσει έναν πραγματικό εθνικό πρωταθλητή.

Η Aegean Airlines είναι η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη αεροπορική εταιρία στην Ελλάδα μεταφέροντας το 2008 6 εκατ. επιβάτες. Είναι εισηγμένη εταιρία στο Χρηματιστήριο Αθηνών με βασικούς μετόχους 6 από τους σημαντικότερους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ έχει συνολικά 70.000 Έλληνες μετόχους.

H Aegean πραγματοποιεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην ελληνική αεροπορική βιομηχανία ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, ανανεώνοντας τον στόλο της με ολοκαίνουργια Airbus A320/A321, με συνέπεια να διαθέτει τον νεαρότερο στόλο στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Έχει δημιουργήσει 2.300 νέες θέσεις εργασίας και το καλοκαίρι του 2009 θα πραγματοποιεί 200 πτήσεις την ημέρα σε 47 δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού καθώς και 50 επιπλέον για πτήσεις charter.

Η AEGEAN AIRLINES και οι σύμβουλοί της είναι στη διάθεση του ελληνικού δημοσίου για τη συζήτηση και διαμόρφωση των κειμένων των αναγκαίων συμφωνιών που θα πρέπει να υπογραφούν".

- Ευτύχης Βασιλάκης: Σε δύο μήνες μπορούμε να αναλάβουμε την Ολυμπιακή

"Το μεγάλο πλεονέκτημα της πρότασής μας είναι ότι έχουμε τη δυνατότητα να αναλάβουμε την εταιρία μόλις 2 μήνες από την υπογραφή της συμφωνίας, ενώ η MIG θέλει να την αναλάβει 6 μήνες μετά την υπογραφή, κάτι που σημαίνει 180 εκατομμύρια ευρώ επιβάρυνση για το κράτος" τόνισε πριν από λίγο ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η Aegean προσφέρει διπλάσιο τίμημα έναντι της MIG για την εταιρία πτητικού έργου της Ολυμπιακής. "Προσφέρουμε διπλάσιο τίμημα από τη ΜIG για την εταιρία πτητικού έργου και η προσφορά μας για την τεχνική βάση είναι επίσης ελαφρώς υψηλότερη, ενώ το σύνολο φτάνει στα 170 εκατομμύρια ευρώ", σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean υποστήριξε ότι η πρόταση που κατατέθηκε διευκολύνει το ελληνικό δημόσιο το οποίο έχει πλέον προσφορά από μια εταιρία που έχει πετύχει ήδη στην ελληνική αγορά. "Η κυβέρνηση θα πρέπει να αισθάνεται αρκετά ικανοποιημένη με δεδομένο ότι στο τέλος του Ιανουαρίου ήταν το μηδέν και σήμερα έχει να επιλέξει μεταξύ αξιόπιστων προσφορών.

Θεωρώ αυτονόητο ότι το κράτος πρέπει να προστατέψει το συμφέρον του και να επιλέξει την πρόταση που θα του δίνει τα περισσότερα χρήματα. Ελπίζω και πιστεύω ότι το Δημόσιο θα αξιοποιήσει τις προτάσεις από τις οποίες έχει να αποκομίσει οφέλη αλλά και να πάει η αερομεταφορά στη χώρα μας σε πιο υγιή βάση.

Δεν πρέπει να φοβίζει η πρόταση της Aegean για τη δημιουργία μονοπωλίου. Στην ελληνική αγορά υπάρχουν έξι εταιρίες που δραστηριοποιούνται ήδη".

Για το ενδεχόμενο διατήρησης εργαζομένων της Ο.Α. στο νέο σχήμα, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι "η διαδικασία του κράτους διαχωρίζει το ένα θέμα από το άλλο, πουλά στοιχεία ενεργητικού και δίνει τη δυνατότητα να στήσεις μια εταιρία από την αρχή κάνοντας νέες προσλήψεις", ωστόσο ανέφερε ότι μειονέκτημα της διαδικασίας είναι ότι δεν έχει προσδιοριστεί επαρκώς όπως ήταν αρχικά ο διαγωνισμός. Οι απευθείας διαπραγματεύσεις είναι ανοιχτές.

Σε ερώτηση γιατί η Aegean δεν υπέβαλε πρόταση στον αρχικό διαγωνισμό πώλησης της Ο.Α., ο κ. Βασιλάκης σημείωσε: "Στην αρχή το κράτος έδειχνε ότι ήθελε να φέρει στην Ελλάδα τεχνογνωσία από το εξωτερικό, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον γιατί η δραστηριότητα ήταν μικρή σε μέγεθος αλλά και προβληματική. Από τη στιγμή όμως που η κυβέρνηση απευθύνθηκε στην ελληνική αγορά δεν ήταν δυνατόν η μοναδική υγιής ελληνική εταιρία να μην ενδιαφερθεί".

Τέλος, ερωτηθείς για το οικονομικό κλίμα εντός του οποίου κατατέθηκε η πρόταση, ο αντιπρόεδρος της Aegean ανέφερε πως "λαμβάνουμε υπόψη την κρίση, αλλά πιστεύουμε ότι για τις αεροπορικές εταιρίες ίσως η λύση σε αυτή είναι να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v