Σε υποδομές-ακίνητα το 83% των αποκρατικοποιήσεων

Εκτός χρονοδιαγράμματος βρίσκονται οι περισσότεροι από τους διαγωνισμούς για πώληση ακινήτων ή υποδομών, με κορυφαία παραδείγματα την επέκταση της σύμβασης για το "Ελ. Βενιζέλος" και τα πακέτα σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Σε υποδομές-ακίνητα το 83% των αποκρατικοποιήσεων
«To 83% του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, συνολικού ύψους 50 δισ. ευρώ, αφορά σε ακίνητα ή υποδομές» (σ.σ.: αεροδρόμια, λιμάνια, δίκτυα ύδρευσης, οδικούς άξονες), είπε την Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων Κ. Μητρόπουλος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε Γερμανούς επιχειρηματίες.

Με δεδομένο το αρνητικό κλίμα στην αγορά ακινήτων, ο κ. Μητρόπουλος δεν φάνηκε και τόσο αισιόδοξος για την πορεία του προγράμματος. «Μέχρι στιγμής ασχοληθήκαμε κυρίως με την ανανέωση της σύμβασης με τον ΟΠΑΠ και τη σύμβαση για τα VLTs (φρουτάκια), ενώ μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί και η πώληση των Κρατικών Λαχείων», υποστήριξε.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων επισήμανε πως μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για το Ελληνικό, για τον οποίο εσχάτως προσελήφθη ένας ακόμα σύμβουλος.

Εκτός χρονοδιαγράμματος βρίσκονται και οι περισσότεροι από τους άλλους διαγωνισμούς για πώληση ακινήτων ή υποδομών, με κορυφαία παραδείγματα την επέκταση της σύμβασης για το «Ελευθ. Βενιζέλος» και τα πακέτα σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Η ομιλία του κ. Μητρόπουλου στην εκδήλωση για τους Γερμανούς επιχειρηματίες δείχνει πως η κυβέρνηση κρατάει πολύ μικρό καλάθι, ειδικά για τα ακίνητα και τις υποδομές.

Προτεραιότητα έχουν τα 35 κτίρια που στεγάζουν ήδη υπηρεσίες του Δημοσίου και πέρασαν στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων με στόχο να διατεθούν μέχρι το τέλος του χρόνου με τη μέθοδο sale and lease back (πώληση και επαναμίσθωση). Για τα υπόλοιπα ακίνητα, οι εννέα τράπεζες που προσελήφθησαν ως σύμβουλοι έχουν αναλάβει να καταγράψουν λεπτομερώς την κατάσταση στην οποία βρίσκονται (από νομική και ιδιοκτησιακή πλευρά), ώστε να είναι περισσότερο σαφής ο τρόπος αξιοποίησης.

Ειδικά για το Ελληνικό, εν μέσω των σεναρίων που συνοδεύουν την επανεμφάνιση του Κατάρ (με την πρόσφατη συμφωνία για τα Μεταλλεία Κασσάνδρας), στην κυβέρνηση υποστηρίζουν πως μπορεί να υπάρχει παραχωρησιούχος το 2012. Γι’ αυτό και οι σύμβουλοι βιάζονται να ξεκαθαρίσουν το νομικό - ιδιοκτησιακό καθεστώς των ακινήτων που θα ενταχθούν στο έργο. Όσο για το μοντέλο ανάπτυξης της τεράστιας περιοχής, αναφέρεται πως ο παραχωρησιούχος θα έχει μεγάλα περιθώρια με βάση ένα πολύ γενικό σχέδιο που θα πάρει από τους κυβερνητικούς συμβούλους.

Αεροδρόμιο και λιμάνια

Κατά πληροφορίες, οι Γερμανοί της Hochtief (όλα δείχνουν πως πωλούν τη Hochtief Airport στην κινεζική ΗΝΑ) δεν απαντούν στις προθεσμίες που θέτει το Δημόσιο. Επενδύουν στο γεγονός πως θα υπάρξει μεγαλύτερο «κούρεμα» στα ελληνικά ομόλογα και συνεπώς το νέο κλίμα θα επιτρέψει να υπογράψουν καλύτερη συμφωνία. Κάποιοι υποστηρίζουν πως οι Κινέζοι συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις αφού το Δημόσιο επιδιώκει, παράλληλα με την επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης, να πουλήσει το ποσοστό του (55%) στην εταιρία διαχείρισης του «Ελευθ. Βενιζέλος».

Η συγκεκριμένη πώληση είχε προγραμματιστεί για το α΄ τρίμηνο του 2012, αλλά μάλλον θα γίνει μαζί με τη μεταβίβαση των Γερμανών στους Κινέζους.

Η χρηματιστηριακή συγκυρία και η ανάγκη ξεκαθαρίσματος σε πολλά περιφερειακά λιμάνια (που θα ενταχθούν υπό τη σκέπη του ΟΛΠ και του ΟΛΘ) δεν επιτρέπουν αισιοδοξία και για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ιδιωτικοποίησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v