Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δηλώσεις στήριξης για τον Ελληνοιταλικό αγωγό

Δηλώσεις στήριξης του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου, έναντι των άλλων ανταγωνιστικών σχεδίων, έκανε στη Ρώμη ο Ιταλός υφυπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ενέργειας, Stefano Saglia.

Δηλώσεις στήριξης για τον Ελληνοιταλικό αγωγό
Δηλώσεις στήριξης του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου, έναντι των άλλων ανταγωνιστικών σχεδίων, έκανε στη Ρώμη ο Ιταλός υφυπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ενέργειας, Stefano Saglia.
 
Σύμφωνα με αυτές, η Ιταλία θεωρεί τον αγωγό φυσικού αερίου ITGI (Interconnection, Turkey, Greece –Italy) ως έργο άμεσης προτεραιότητας που πρέπει να υλοποιηθεί στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη διαφοροποίηση και την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού.

Mε δεδομένο ότι η Ιταλία, μέσω κρατικά ελεγχόμενων εταιρειών, συμμετέχει και στο ρωσικών συμφερόντων αγωγό South Stream, ο κ. Saglia διευκρίνισε, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ότι η ιταλική Κυβέρνηση "δεν άλλαξε ιδέα".
 
Επίσης, ότι προτιμά να στηρίξει εντονότερα έργα του αποκαλούμενου νοτίου διαδρόμου, στα οποία περιλαμβάνεται ο (ITGI) καθώς, όπως είπε, "είναι το έργο που διαθέτει τις πλέον άμεσες δυνατότητες υλοποίησης ι αξιοποιώντας ήδη υπάρχουσες υποδομές".

Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο αγωγός αυτό, εστιάζει κυρίως στη δυναμικότητά του. Επισημαίνει δηλαδή ότι ο ITGI θα μεταφέρει περίπου 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο, έναντι των 16 δισ. κυβικών που μπορεί να προμηθεύσει συνολικά το Αζερμπαϊτζάν, από τα οποία τα 6 δισ. διατίθενται ήδη στην Τουρκία.
 
Ως γνωστόν ανταγωνιστικά σχέδια, όπως ο αγωγός Nabucco, σχεδιάζεται για χωρητικότητα άνω των 30 δισ. κυβικών, ποσότητα που δεν μπορεί να καλυφθεί από άμεσα προσβάσιμες πηγές φυσικού, όπως αυτές που διαθέτει το Αζερμπαϊτζάν στην Κασπία, από τα κοιτάσματα Deniz I kai II.

"Προς το παρόν, ας κατασκευάσουμε τον ITGI και μετά βλέπουμε εάν ενδεχομένως μπορεί να συμπληρωθεί με τον South Stream ή με τον Nabucco. Δεν αλλάξαμε ιδέα αλλά ο ITGI είναι σήμερα περισσότερο υλοποιήσιμος" δηλώνει συμπληρωματικά ο κ. Saglia, θέση την οποία προβάλει και η Ελληνική Κυβέρνηση διά της υπουργού και του υφυπουργού ΠΕΚΑ Τίνας Μπιρμπίλη και Γιάννη Μανιάτη.

Επιπλέον, ο ίδιος έκανε γνωστό ότι το Αζερμπαϊτζάν πρότεινε πρόσφατα στην ιταλική Κυβέρνηση τη σύναψη διμερούς συμφωνίας για το φυσικό αέριο.

Σημειώνεται ότι το έργο του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού, λειτουργεί ήδη στο πρώτο σκέλος του, με το διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Τουρκίας. Το χερσαίο τμήμα του, μήκους 600 χιλιομέτρων, από το ύψος της Κομοτηνής έως τις ακτές της Θεσπρωτίας θα κατασκευάσει ο ΔΕΣΦΑ.

Το υποθαλάσσιο τμήμα του από τη Θεσπρωτία στο Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλεύεται η εταιρεία Ποσειδών, με συμμετοχή 50% ΔΕΠΑ και 50% ιταλική Edison. Στο μεγαλύτερο μέρος του, το έργο έχει εξασφαλίσει τις προκαταρκτικές περιβαλλοντικές εγκρίσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία.

Η Edison, που αποτελεί στρατηγικό εταίρο των ΕΛ.ΠΕ. στην ηλεκτροπαραγωγή, είναι η δεύτερη μεσαία σε μέγεθος ενεργειακή εταιρεία, με μονάδες ηλεκτροπαραγωγής περίπου 10.000 MW και έντονη δραστηριότητα στην προμήθεια, αποθήκευση και διανομή φυσικού αερίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v