Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα πλήρη κείμενα της σύμβασης πώλησης ΟΑ-MIG

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την σύμβαση πώλησης των τριών εταιρειών της Ολυμπιακής Αεροπορίας στην MIG. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να συζητηθεί και ψηφιστεί πριν το Πάσχα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Τα πλήρη κείμενα της σύμβασης πώλησης ΟΑ-MIG
Κατατέθηκε σήμερα στην Βουλή το σχέδιο νόμου για την σύμβαση πώλησης των τριών εταιρειών της Ολυμπιακής Αεροπορίας από το Ελληνικό Δημόσιο στην MIG. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να συζητηθεί και ψηφιστεί πριν από το κλείσιμο της Βουλής για τις γιορτές του Πάσχα.

Στο αναλυτικό κείμενο της σύμβασης, το οποίο δημοσιεύεται στη διπλανή στήλη "Συνοδευτικό Υλικό" περιλαμβάνονται οι λεπτομέρειες πώλησης των τριών εταιρειών της Ολυμπιακής στην Marfin Investment Group, όπως αυτές συμφωνήθηκαν ανάμεσα στις δύο πλευρές κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων που προηγήθηκαν, ορίζονται οι υποχρεώσεις των δύο πλευρών και καθορίζεται με ακρίβεια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί κατά το μεταβατικό διάστημα πριν από το πέρασμα των εταιρειών στον Όμιλο MIG.

Για την εξαγορά της εταιρείας πτητικού έργου, Πάνθεον από την οποία θα ενοικιάσει το όνομα και το εμπορικό σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, της εταιρείας τεχνικής βάσης καθώς και της εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης η MIG θα καταβάλλει στο ελληνικό δημόσιο ποσό 177,2 εκατομμυρίων ευρώ ενώ θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχο των συγκεκριμένων εταιρειών από την 1η Οκτωβρίου του 2009.

Να σημειώσουμε ότι, όπως αναφέρεται στο τμήμα της σύμβασης που αφορά στην Πάνθεον αναφέρεται ότι το δικαίωμα χρήσης της εμπορικής ονομασίας «Ολυμπιακή», του λογότυπου και των κατατεθειμένων εμπορικών σημάτων έχει παραχωρηθεί από την Εταιρεία Σημάτων Ολυμπιακής αντί 30,7 εκατομμύρια ευρώ. Τα σήματα παραχωρούνται περίοδο 25 + 25 ετών, ωστόσο σε περίπτωση που περάσει τριετής περίοδος χωρίς αυτά να χρησιμοποιηθούν τότε αυτόματα θα επιστρέψουν στην δικαιοδοσία του ελληνικού δημοσίου.

Η χρονοθυρίδα (slot) στο αεροδρόμιο του Χίθροου του Λονδίνου αποτιμήθηκε ως το πλέον ακριβό slot της ΟΑ αντί 9.970.588 ευρώ, ακολουθεί αυτό στο αεροδρόμιο Κένεντυ της Νέας Υόρκης αντί 2.294.118 ευρώ.

Έναντι 882.353 ευρώ έχουν αποτιμηθεί τα slots σε Παρίσι και Μιλάνο ενώ μικρότερες είναι η αποτιμήσεις των υπολοίπων χρονοθυρίδων Ρώμη, Φραγκφούρτη, Λονδίνο (Γκάτγουϊκ), Βρυξέλες και Βουκουρέστι.

Στην σύμβαση για την πώληση της εταιρείας Επίγειας Εξυπηρέτησης αναφέρεται ότι η MIG εξαγοράζει τα δικαιώματα παροχής περιορισμένων υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα πέντε απελευθερωμένα ελληνικά αεροδρόμια ήτοι:

-Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ): σύμβαση που λήγει τον Μάρτιο του 2015 ( αποτίμηση 13.138.000 ευρώ)

-Θεσσαλονίκη (Αεροδρόμιο Μακεδονία): σύμβαση που λήγει τον Μάρτιο του 2016 (αποτίμηση 3.566.000 ευρώ)

-Ηράκλειο (Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης): σύμβαση που λήγει τον Μάρτιο του 2016 (αποτίμηση 4.292.000 ευρώ)

-Ρόδος (Αεροδρόμιο Διαγόρας): σύμβαση που λήγει το 2012 (αποτίμηση 4.069.000 ευρώ ) και

-Κέρκυρα (Αεροδρόμιο Ιωάννης Καποδίστριας): σύμβαση που λήγει το 2012 (αποτίμηση 2.335.000 ευρώ).

Επίσης η MIG εξαγοράζει τα δικαιώματα για την παροχή υπηρεσιών συνδρομής σε άτομα με περιορισμένη κινητικότητα (ΑΠΚ) στον ΔΑΑ, που λήγει τον Μάρτιο του 2013 καθώς και τα δικαιώματα λειτουργίας του εμπορευματικού σταθμού ( με αποτίμηση 10,724,000 ευρώ) και των εγκαταστάσεων εξοπλισμού επίγειας υποστήριξης στον ΔΑΑ (αποτίμηση 6,676,000 ευρώ) που λήγουν το 2026.

Σε ότι αφορά την περίπτωση της εταιρείας Τεχνικής Βάσης η MIG εξαγοράζει τις μακροχρόνιες μισθώσεις για δύο υπόστεγα ΣΕΔ (Συντήρησης, Επισκευής και Διόρθωσης) και σχετικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών οι οποίες λήγουν το 2026 (με δυνατότητα παράτασης) σύμφωνα με την Σύμβαση ΔΑΑ. Το Κτίριο 56 έχει αποτιμηθεί αντί 15.007.489 ευρώ ενώ το κτίριο 57 έχει αποτιμηθεί έναντι 1.692.511 ευρώ.

* Το πλήρες κείμενο των συμβάσεων με τη MIG, η αιτιολογική έκθεση και το νομοσχέδιο δημοσιεύονται στη διπλανή στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v