Με ΣΔΙΤ προχωρούν δύο διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ

Στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας εισέρχονται ιδιωτικά κεφάλαια καθώς το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να προχωρήσει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ δύο μεγάλα έργα.

  • της Μάρως Τσαντίλα
Με ΣΔΙΤ προχωρούν δύο διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ
Στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας εισέρχονται ιδιωτικά κεφάλαια καθώς το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να προχωρήσει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ δύο μεγάλα έργα.

Συγκεκριμένα, με τη μέθοδο της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα θα προχωρήσουν τα έργα για την εφαρμογή της τηλεματικής αλλά και το σύστημα αυτόματης συλλογής κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες.

Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΑ και όπως αναφέρουν πληροφορίες η εταιρία συμβούλων Planning ανέλαβε να μελετήσει και να υποβάλει προτάσεις στη διοίκηση για το πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί η μέθοδος ΣΔΙΤ στα δύο έργα. Ερώτημα το οποίο μένει επίσης να απαντηθεί μέσω μελέτης είναι αν την ευθύνη λειτουργίας των δύο έργων θα έχουν ιδιώτες ή ο ΟΑΣΑ.

Το κόστος σύνταξης της μελέτης από την Planning ανέρχεται στις 45.000 ευρώ.

Την εφαρμογή της μεθόδου ΣΔΙΤ στα δύο έργα, που θεωρούνται κρίσιμης σημασίας για τον ουσιώδη εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, είχε προαναγγείλει στις αρχές του μήνα ο υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης με συνέντευξή του στο "Βήμα της Κυριακής".

Ο κ. Χατζηδάκης ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εισόδου των ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες ανέφερε: "Θα λειτουργήσει το πρόγραμμα της τηλεματικής, έτσι ώστε να υπάρχει έλεγχος της κυκλοφορίας των λεωφορείων αλλά και για να μπορεί και ο επιβάτης στη στάση να πληροφορείται πότε θα έρθει το επόμενο λεωφορείο, όπως και ένα πρόγραμμα για ηλεκτρονικό εισιτήριο. Τα δύο τελευταία προγράμματα θα προχωρήσουν με ΣΔΙΤ. Ελπίζω ότι σε έναν χρόνο θα μπορέσουμε να έχουμε θετικά και ορατά αποτελέσματα".

Τα έργα της τηλεματικής και του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ), με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 55 εκατομμύρια ευρώ, είχαν προκηρυχτεί το 2006 από τον ΟΑΣΑ, ωστόσο πρόσφατα η διακομματική επιτροπή της Βουλής αποφάσισε τη ματαίωση των δύο διαγωνισμών καθώς είχε παρέλθει η περίοδος ισχύος των προσφορών και των εγγυητικών επιστολών που είχαν καταθέσει οι ενδιαφερόμενες εταιρίες.

Στην τελική φάση του διαγωνισμού για την τηλεματική, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 26 εκατ. ευρώ, είχαν καταθέσει προσφορές οι:

-PC Systems - N-Topos - ATM (Azienda Transporti Milanesi) - Solari Udine.
-Άκτωρ ΑΤΕ - Atron Electronic - PSI.
-Enterprise - Digital Architect - Altec.
-Elsag.
-Thales - Info-Quest.
-Siemens - Intracom IT Services.

Ο διαγωνισμός αναφερόταν στην ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος εποπτείας των 2.100 λεωφορείων της ΕΘΕΛ και των 366 τρόλεϊ των ΗΛΠΑΠ, καθώς και παροχή πληροφοριών στους επιβάτες σε συνολικά 150 "έξυπνες στάσεις".

Στον επίσης ματαιωθέντα διαγωνισμό για την προμήθεια και εφαρμογή του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 28,8 εκατ. ευρώ, στην τελική φάση συμμετείχαν τα εξής σχήματα:

-Thales Transportation Systems - Thales Electronic Systems - Info-Quest.
-Indra Sistemas.
-Siemens - Intersav.
-ΑΡΤ - Marac - VTI.

Έργο του διαγωνισμού ήταν η αντικατάσταση των υφιστάμενων χάρτινων εισιτηρίων με smart cart, στην οποία θα αποθηκευόταν η χρηματική αξία των διαδρομών που επιθυμούσε ο χρήστης.

---Αντιδράσεις εργαζομένων

Να σημειώσουμε τέλος ότι η προώθηση των δύο έργων με ΣΔΙΤ προκάλεσε την αντίδραση του σωματείου των τεχνικών του ΟΑΣΑ, που σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για μεθόδευση του ΥΜΕ, ώστε να ματαιώσει τους διαγωνισμούς οι οποίοι ήταν ενταγμένοι στο Γ΄ ΚΠΣ, με στόχο να τους προκηρύξει εκ νέου με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Ο προβληματισμός των εργαζομένων εστιάζεται κυρίως στο ποιος θα αναλάβει τη λειτουργία των δύο έργων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v