Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττική Οδός: Παζάρι για τη μεταβατική περίοδο και την κατανομή των εσόδων

Τριμερής η διαπραγμάτευση για την πρωτοφανή μετάβαση του asset, με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ του υφιστάμενου παραχωρησιούχου, με αυστηρό ορίζοντα 5μήνου. Πώς θα διαμορφωθεί το έσοδο για το ελληνικό δημόσιο στο «κενό» μετάβασης.

Αττική Οδός: Παζάρι για τη μεταβατική περίοδο και την κατανομή των εσόδων

Πληροφορίες για τη μετάβαση της Αττικής Οδού από τον νυν Παραχωρησιούχο, την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ, στον διάδοχό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ, δια στόματος του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου.

Στο πλαίσιο παρουσίας του στο 7ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών ITC 2024, επιβεβαίωσε τη διερεύνηση της δυνατότητας επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, σημειώνοντας, ωστόσο, πως δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις.

Ανάφερε πως υφίσταται περίπλοκη διαδικασία μεταβίβασης με «άγνωστους Χ», καθώς είναι η πρώτη φορά που ένα asset μεταβιβάζεται από ιδιώτη σε ιδιώτη, υπογραμμίζοντας ασφαλώς πως το δημόσιο και ειδικότερα το υπουργείο Υποδομών είναι ο «κύριος του έργου».

Ο κ. Ταχιάος εμφατικά τόνισε πως η μεταβίβαση οφείλει να διεκπεραιωθεί εντός 5μήνου (έως τις 12 Φεβρουαρίου 2025), ημερομηνία που θα σημάνει και το οικονομικό κλείσιμο, σημειώνοντας πως είναι δεσμευτική.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, ανάφερε πως δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις υπέρ του υφιστάμενου λειτουργού (Αττικές Διαδρομές, θυγατρικής της κοινοπραξίας Άκτωρ Παραχωρήσεις- Άβαξ), σημειώνοντας πως η μετάβαση αφορά σε μια τριμερή διαπραγμάτευση, όπου πέραν του υπουργείου, θα συμμετάσχουν «δύο ενήλικες» (σ.σ. υφιστάμενος Παραχωρησιούχος και οι διάδοχες εταιρείες που έχει συστήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

Πρόσθεσε ωστόσο πως η συμπληρωματική σύμβαση θα πρέπει να αποδίδει έσοδα στον κύριο του έργου, ήτοι το ελληνικό δημόσιο. Κατά έμμεσο τρόπο, ο υφυπουργός έγειρε υπέρ της λύσης διαχείρισης της Αττικής Οδού από τον σημερινό λειτουργό, σημειώνοντας πως «εφόσον η παραχώρηση εξέπνευσε, κατά τη γνώμη μου, το μέσο κόστος κτήσης αποσβέσεων θα πρέπει να εισπράττεται από το δημόσιο».

Σημειώνεται πως το κόστος διέλευσης μειώνεται από την 6η Οκτωβρίου 2024 στα 2,5 ευρώ κι εφόσον η προηγούμενη σύμβαση έχει περαιωθεί συμβατικά αλλά και χρηματοοικονομικά, το δημόσιο επιδιώκει να εισπράξει στο πεντάμηνο διάστημα της μετάβασης μέρος των πόρων, εξαιρώντας ασφαλώς τα λειτουργικά έξοδα του λειτουργού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v