Ανατιμήσεις φωτιά 18% στα γαλακτοκομικά σε μια διετία

Βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι καταναλωτές στη χώρα μας για να αγοράσουν γάλα, γιαούρτι, τυρί. Πλέον, δείχνουν λιγότερο ενδιαφέρον για το αν τα προϊόντα είναι ελληνικά ή βιολογικά. Τι δείχνουν τα στοιχεία της NielsenIQ.

Ανατιμήσεις φωτιά 18% στα γαλακτοκομικά σε μια διετία

Βαρύς είναι ο λογαριασμός που πλήρωσαν οι καταναλωτές, την τελευταία διετία, για την αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων -γάλα, γιαούρτι, τυρί- με τις τιμές τους να έχουν αυξηθεί 18%. Παρ’ όλα αυτά η υποχώρηση της κατανάλωσης είναι σχετικά μικρή σε σύγκριση με τη μεγάλη αύξηση των τιμών, ανέφερε η κυρία Έφη Γιαννακοπούλου, Sales & Engagement Associate στη NielsenIQ, σε συνέδριο για τον κλάδο που διοργάνωσε η εταιρεία Boussias

«Όλες οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν υψηλό ρυθμό αύξησης της μέσης τιμής, ενώ δεν έχει επηρεαστεί η ζήτηση» είπε η κυρία Γιαννακοπούλου που έφερε ως παράδειγμα την κατηγορία των προϊόντων γιαούρτης και επιδορπίων, η μέση τιμή των οποίων έχει αυξηθεί 8,7% ωστόσο ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε υψηλό ποσοστό ανάπτυξης 4,7%. Στα τυροκομικά η ζήτηση διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα ενώ απώλειες, σχετικά μικρές της τάξεως του 2,1%, σημείωσαν πέρυσι οι πωλήσεις σε όγκο του γάλακτος με την αξία να σημειώνει αύξηση 7,9%. 

Η ραγδαία άνοδος της τελικής τιμής είχε πάντως επιπτώσεις στην επιλογή των προϊόντων. Ενώ τη διετία 2020 και 2021, 6 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 60%) δήλωνε ότι όταν αγοράζει τρόφιμα επέλεγε αυτά να είναι ελληνικής προέλευσης, το ποσοστό αυτό έχει υποχώρησε στο 43%.

Με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ, η αξία της κατηγορίας ξεπερνά τα 2,4 δισ. ευρώ σημειώνοντας ανάπτυξη 8,9% έναντι του 2022 -σ.σ. τα 2,2 δισ. ευρώ αφορούν πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ οι οποίες πέρυσι αυξήθηκαν κατά 8,7% έναντι του 2022 και 21% έναντι του 2021- με τα προϊόντα του κλάδου να αποτελούν βασικά για το ελληνικό καλάθι.

«Μια στις 6 αγορές περιλαμβάνουν κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν, 1 στα 4 αγοραστικά «ταξίδια» γίνονται για αγορά γαλακτοκομικών με την κατηγορία να είναι υψηλής επαναγοράς και για αυτό τον λόγο οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε ό,τι αφορά την τιμή» είπε η ίδια.  

Οι ανατιμήσεις έχουν οδηγήσει σε αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου. «Ο Έλληνας δείχνει μειωμένο ενδιαφέρον, αν τα προϊόντα είναι εγχώρια ή βιολογικά ή οικολογικά. Η τάση αυτή παρατηρείται ιδιαίτερα στα βιολογικά προϊόντα που εμφανίζει φθίνουσα πορεία, ενώ η κατηγορία των φυτικών εμφανίζει μεν ανάπτυξη αλλά με συγκρατημένους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν» σημείωσε η κυρία Γιαννακοπούλου. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v