Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανδ. Ανδρεάδης: Οι μειωμένες εκπτώσεις «κλειδί» για τα κέρδη των ξενοδοχείων

Οι προβλέψεις του διευθύνοντος συμβούλου και Co-Managing Partner του ομίλου Sani/Ikos για το 2024. Τα νέα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας και η μεγάλη πρόκληση του ελληνικού τουρισμού.

Ανδ. Ανδρεάδης: Οι μειωμένες εκπτώσεις «κλειδί» για τα κέρδη των ξενοδοχείων

Σε επίπεδο υψηλότερα των 20 δισ. ευρώ εκτιμά ότι θα διαμορφωθούν τα έσοδα από τον ελληνικό τουρισμό το 2023 ο διευθύνων σύμβουλος και Co-Managing Partner του ομίλου Sani/Ikos, Δρ. Ανδρέας Ανδρεάδης, θέτοντας, ωστόσο, τον πήχη των επιδόσεων κάτω από τα 21 δισ. ευρώ. Χαρακτήρισε, δε, το 2023 ως μια πάρα πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, επισημαίνοντας ότι ο τουρισμός πολυτελείας θα είναι αυτός που θα κάνει διαφορά το 2024, χάρη στη δυναμική που διαφαίνεται ότι έχει.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2019, χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις κινήθηκαν ελαφρά πάνω από τα 18 δισ. ευρώ. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο παράγοντας που καθορίζει στο τέλος τα οικονομικά αποτελέσματα των τουριστικών επιχειρήσεων δεν είναι οι τιμές καθαυτές αλλά οι εκπτώσεις τις οποίες παρέχουν οι ξενοδόχοι προκειμένου να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα την πληρότητα στα καταλύματά τους. Όπως τόνισε, φέτος, σε γενικές γραμμές δόθηκαν λιγότερες εκπτώσεις σε σχέση με άλλες χρονιές, με το ποσοστό των εκπτώσεων που έκανε ο όμιλος Sani/Ikosτο 2023 να διαμορφώνεται κάτω από το 7% σε σύγκριση με το 13% περίπου των προηγούμενων ετών, με στόχο την επίτευξη πληρότητας στο 95%.

«Η μεγάλη διαφορά πέρα από το γεγονός ότι οι τιμές είναι υψηλότερες σε ποσοστό 10%-15% σε σχέση με το 2019, είναι οι λιγότερες εκπτώσεις. Δεν είναι πόσο ανεβάζεις την τιμή. Αν κάνεις 10% και 20% εκπτώσεις σε όλο το προϊόν σου, είσαι κάτω με μια αύξηση τιμής 10%. Εμείς ως όμιλος παραδοσιακά για να επιτύχουμε πληρότητα 95% κάνουμε εκπτώσεις 13% στο συνολικό προϊόν μας. Φέτος, η έκπτωσή μας είναι κάτω από 7%, δηλαδή 6 μονάδες στον τζίρο μας. Αρα, ο κυριότερος παράγοντας που επηρεάζει τα αποτελέσματα δεν είναι η αύξηση των τιμών αλλά οι εκπτώσεις, άρα η ζήτηση», είπε χαρακτηριστικά.

«Αντιδράς γρήγορα στη ζήτηση που οδηγεί τελικά στην τελική τιμή στο τέλος της σεζόν», προσέθεσε, επισημαίνοντας ότι φέτος το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί περαιτέρω σε ποσοστό 10%.

Πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Αν. Ανδρεάδη, τα κέρδη των ξενοδοχείων στις περισσότερες περιπτώσεις φέτος θα διαμορφωθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά το 2024, ο επικεφαλής του ομίλου Sani/Ikos τόνισε ότι η ζήτηση για ξενοδοχεία και υπηρεσίες πολυτελείας παραμένει ισχυρή. «Δεν βλέπω μείωση στο luxury για το 2024. Εμείς έχουμε ήδη προπωλήσει το 20% για το 2024», προσέθεσε, εκτιμώντας ότι η μέση αύξηση των τιμών για το 2024 θα κινηθεί στο 8%-10% σε σχέση με το 2023. Βέβαια, ο ίδιος εστίασε στη μεγάλη πρόκληση στην οποία καλείται να αντεπεξέλθει ο ελληνικός τουρισμός, την έλλειψη εργαζομένων, χαρακτηρίζοντάς τη, μάλιστα, ως «ρίσκο για την Ελλάδα» και δηλώνοντας απαισιόδοξος σχετικά με την άμεση επίλυση του ζητήματος.

«Χωρίς προσωπικό δεν υπάρχουν υπηρεσίες. Είναι μεγάλο πρόβλημα η έλλειψη προσωπικού και περίπλοκο ζήτημα η εύρεση εργαζομένων. Είναι σοβαρό ζήτημα. Θεωρώ ότι είναι το στρατηγικό ρίσκο της Ελλάδας σήμερα», είπε χαρακτηριστικά ο Αν. Ανδρεάδης.

Νέες επενδύσεις

Στα επόμενα επενδυτικά βήματα του ομίλου με το ελληνικό DNA, όπως αυτοπροσδιορίζεται, περιλαμβάνονται δύο ακόμη νέα projects, ένα στην Ελλάδα και ένα στο εξωτερικό, οι λεπτομέρειες των οποίων αναμένεται να ανακοινωθούν προσεχώς, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και ένα ευρύ πρόγραμμα ανακαινίσεων σε κάποια από τα υφιστάμενα ξενοδοχεία της εταιρείας. Πέρα από αυτά τα projects, ο όμιλος, ο οποίος εξετάζει επισταμένα την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του σε νέους προορισμούς, έχει εξασφαλίσει νέα επενδυτικά έργα δυναμικότητας σχεδόν 1.000 δωματίων, σουιτών και βιλών για την επέκταση της μάρκας Ikos στην Ελλάδα (Κρήτη) και την Πορτογαλία (Αλγκάρβε), που προγραμματίζεται να λειτουργήσουν το 2025 και το 2027 αντίστοιχα.

Άλλωστε, στόχος του ομίλου Sani/Ikos είναι να συνεχίσει την ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων Sani Resort και Ikos Resorts στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μέχρι σήμερα, μέσω των εμπορικών σημάτων του Sani Resort και Ikos Resorts, αναπτύσσει και λειτουργεί πάνω από 3.450 δωμάτια και σουίτες σε 12 ιδιόκτητα ξενοδοχειακά συγκροτήματα στην Ελλάδα και την Ισπανία. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v