Με σταθερό βηματισμό στον δρόμο προς την πλήρη επαναφορά τους στα προ πανδημίας επίπεδα κινήθηκαν τον Φεβρουάριο τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, το 40% των οποίων έχει ανακτήσει ή έχει ξεπεράσει τα νούμερα του 2019.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Γηραιάς Ηπείρου αυξήθηκε σε ποσοστό 48% τον Φεβρουάριο σε σχέση με πέρυσι -όταν οι επιπτώσεις στα ταξίδια παρέμεναν ορατές εξαιτίας της παραλλαγής Ομικρον- ενώ η ψαλίδα συγκριτικά με το 2019 έκλεισε στο -12%, σε επίπεδα αντίστοιχα με εκείνα του περασμένου Ιανουαρίου (-11%).
Τον ρυθμό έδωσε η διεθνής αεροπορική κίνηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 58%, τη στιγμή που η κίνηση εσωτερικού κατέγραψε άνοδο 22% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Τα αεροδρόμια της Ε.Ε. σημείωσαν τον Φεβρουάριο αύξηση 53% ως προς την επιβατική κίνηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με τις καλύτερες επιδόσεις να καταγράφονται στους αερολιμένες της Κύπρου (+92%), της Μάλτας (+92%) και της Αυστρίας (+81%).
Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Φεβρουάριος 2019), η επιβατική κίνηση στην Ε.Ε. βρέθηκε στο -12%, με σημαντικές αποκλίσεις ως προς τις επιμέρους επιδόσεις. Τα αεροδρόμια σε 10 χώρες πέτυχαν πλήρη ανάκαμψη τον Φεβρουάριο, με τα καλύτερα νούμερα να σημειώνονται από στην Πορτογαλία (+18,9%), στο Λουξεμβούργο (+10,9%), στην Κύπρο (+9,7%), στη Μάλτα (+5,3%) και στη Βουλγαρία (+4,9%).
Αντίθετα, τα αεροδρόμια της Σλοβακίας (-46,7%), της Σλοβενίας (-38,5%), της Γερμανίας (-33%), της Τσεχικής Δημοκρατίας (-29,9%) και της Σουηδίας (-28,3%) απείχαν περισσότερο από την πλήρη επαναφορά στα προ πανδημίας νούμερα.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών Ε.Ε., τα αεροδρόμια της Ισπανίας (+2,2%) σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα και ακολούθησαν εκείνα στη Γαλλία (-7,3%), την Ιταλία (-10,6%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-12,9%).
Στα αεροδρόμια της υπόλοιπης Ευρώπης, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 23% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία επιβάρυνε τις επιδόσεις, με την επιβατική κίνηση στη Ρωσία να αυξάνεται μόλις κατά +1,5%. Εντωμεταξύ, άλλες αγορές σημείωσαν εντυπωσιακά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων του Ισραήλ (+111,2%), της Αρμενίας (+91,5%), της Μολδαβίας (+89,7%) και της Σερβίας (+88,2%).
Η επιβατική κίνηση στα 5 κορυφαία ευρωπαϊκά αεροδρόμια αυξήθηκε κατά +55% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ωστόσο παρέμεινε μειωμένη κατά 11,7% σε σχέση με τα προπανδημικά επίπεδα (Φεβρουάριος 2019). Μεταξύ των πέντε κορυφαίων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, εκείνα της Κωνσταντινούπολης και της Μαδρίτης παρέμειναν τα μόνα που ανέκτησαν πλήρως τα προ πανδημίας επίπεδα.
Η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης σε 5 ακόμη μεγάλα αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και εκείνο της Αθήνας, επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό χάρη στις ενδοευρωπαϊκές και υπερατλαντικές πτήσεις, αλλά και στη σημαντική αύξηση της χωρητικότητας από Ultra-Low Cost αερομεταφορείς.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατέγραψε αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό 2,2% σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα, ενώ υψηλές αποδόσεις σημείωσαν και τα αεροδρόμια σε Λισαβόνα (+18,8%), Τελ Αβίβ (+13,6%), Δουβλίνο (+2,4%) και Πάλμα ντε Μαγιόρκα (+1,1%). Στον αντίποδα, Βερολίνο (-44,1%), Μόναχο (-29,3%), Ελσίνκι (-28,1%), Πράγα (-28,7%), Φρανκφούρτη (-25%), Λονδίνο-Γκάτγουικ (-22,3%) και Στοκχόλμη (-21,5%) παρέμειναν σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2019.