ΞΕΕ: Οι τάσεις του ξενοδοχειακού κλάδου διεθνώς

Η εποικοδομητική χρήση των πόρων ανθρώπινου δυναμικού και η αποτελεσματική κατανάλωση ενέργειας, στο επίκεντρο του 6ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ, “Securing Resources: Addressing Today’s Major Challenge in Hospitality”.

ΞΕΕ: Οι τάσεις του ξενοδοχειακού κλάδου διεθνώς

Τις τάσεις της παγκόσμιας ξενοδοχειακής βιομηχανίας τα προσεχή έτη, σκιαγράφησε το 6ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας (6th International Hospitality Forum), που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, σε συνεργασία με την Phocuswright, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως συμβουλευτικές εταιρείες, με εξειδίκευση στον Τουρισμό, και το οποίο ολοκληρώθηκε σήμερα στο Metropolitan Expo στο περιθώριο της HORECA 2023.

Στην κορυφαία αυτή εκδήλωση-θεσμό για τον κλάδο της ξενοδοχίας, της οποίας την έναρξη κήρυξε με χαιρετισμό του ο Υπουργός Τουρισμoύ κ. Βασίλης Κικίλιας, συμμετείχαν για ακόμη μια χρονιά διακεκριμένοι εκπρόσωποι της Πολιτείας, καθώς και ξένοι και Έλληνες ομιλητές εκπροσωπώντας κορυφαία διεθνή ξενοδοχειακά brands, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον κλάδο των συμβουλευτικών επιχειρήσεων.

Το Φόρουμ πραγματοποιήθηκε και το παρακολούθησαν τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά περισσότερα από 1.200 άτομα, από την Ελλάδα και 17 χώρες του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι το 6o Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο: “Securing Resources: Addressing Today’s Major Challenge in Hospitality”, είχε δύο βασικές θεματικές ενότητες σχετικά με την εποικοδομητική χρήση των πόρων ανθρώπινου δυναμικού και την αποτελεσματική κατανάλωση ενέργειας, καθώς και τις ευκαιρίες βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου της φιλοξενίας.

Κορυφαία στιγμή του Φόρουμ αποτέλεσε η παρουσίαση της μελέτης της Phocuswright με τίτλο: “Hospitality Reboot : Embracing Trends Facing Challenges”.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα παρακάτω:

  • Το 41% ευρωπαίων ταξιδιωτών εξετάζουν τη διαμονή τους σε μέρη που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές
  • Το 74% των ανθρώπων που κατέληξαν σε ξενοδοχείο αναζήτησαν πρώτα και την εναλλακτική μίας βραχυχρόνιας μίσθωσης.
  • Αναδεικνύονται ως σημαντικά δύο συμπεράσματα: ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνολογίας στην εμπειρία των επισκεπτών (digitization of the travel experience) και η αύξηση των ψηφιακών νομάδων.
  • Σημειώνεται ότι το 58% των ψηφιακών νομάδων είναι πάνω από 35 ετών ενώ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν υψηλότερο εισόδημα και υψηλότερη μόρφωση.

Ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας κατά την έναρξη του συνεδρίου, υπογράμμισε ότι:

«Είναι εντυπωσιακό ότι τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ολοκλήρωσαν την σεζόν του 2022 με μία μείωση της τάξεως του 21% ενώ η Ελλάδα με πολύ λιγότερο. Η μέση δαπάνη, λοιπόν, για την χώρα μας αυξήθηκε στο 8%. Εμείς από μεριά μας κάναμε πράξη την επέκταση της τουριστικής σεζόν ενώ δαπανήσαμε περίπου 105 εκατ. ευρώ για προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και τουρισμού για όλους με στόχο την υποστήριξη της μεσαίας οικογένειας. Ταυτοχρόνως με το πρόγραμμα «Εξοικονομώ» δαπανήθηκαν 170 εκατ. ευρώ κυρίως για ξενοδοχεία κάτω από 50 κλίνες ώστε να προχωρήσουν σε ενεργειακή αναβάθμιση καθώς και σε κάθε ενέργεια που σχετιζόταν με την βελτίωση των υποδομών των τουριστικών επιχειρήσεων».

Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός (φωτο), προέβη μετά το πέρας του 6ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας στην ακόλουθη δήλωση:

«Η γνώση είναι δύναμη. Κι αυτή είναι η αποστολή του Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ως θεσμού διαλόγου κι ανταλλαγής τεχνογνωσίας και εμπειριών, με υψηλή προστιθέμενη αξία για τα μέλη μας, για κάθε Έλληνα ξενοδόχο που η επιχειρηματική στρατηγική του πρέπει να προσαρμόζεται στις διακυμάνσεις των τάσεων της παγκόσμιας αγοράς. Γι’ αυτό και στόχος μας είναι η περεταίρω ενδυνάμωσή του μέσα από τη συνένωση όλων των δυνάμεων του ελληνικού τουρισμού. Πετύχαμε πολλά ως τώρα, με το 90% των ομιλητών μας να είναι από το εξωτερικό και να εκπροσωπούν κορυφαία brands και επιχειρήσεις με ηγετικό ρόλο. Βάζουμε νέους στόχους για πολλά περισσότερα, ώστε να κάνουμε την Αθήνα ένα παγκόσμιο σταυροδρόμι γνώσης, δικτύωσης και ώσμωσης μεταξύ όλων των δυνάμεων της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v