Δύο εναλλακτικές λύσεις εξετάζει ο ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να προστεθεί και πλωτή δεξαμενή LNG στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας.
Καταρχήν, ο Διαχειριστής κατέληξε στην απόφαση η πλωτή μονάδα να έχει δυνατότητες μόνον αποθήκευσης και όχι και επαναεριοποίησης. Δηλαδή, πηγαίνει στη λύση του Floating Storage Unit (FSU) και όχι στο Floating Storage Regasification Unit (FSRU). Η επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, που θα ξεφορτώνεται στην πλωτή μονάδα, θα γίνεται στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού ΥΦΑ, στο νησί της Ρεβυθούσας.
Με αυτά τα δεδομένα, ο Διαχειριστής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξετάζει αυτή τη στιγμή:
- Είτε τη μίσθωση ενός καραβιού για ένα έτος, το οποίο μπορεί να μετατραπεί σε FSU μέσα σε δύο μήνες.
- Είτε την αγορά καραβιού, που, επίσης θα χρειαστεί μετατροπή, αλλά θα παραμείνει ως μόνιμη πλωτή υποδομή.
Τα κόστη των εναλλακτικών επιλογών έχουν συμπεριληφθεί σε μελέτη κόστους-οφέλους του ΔΕΣΦΑ, που έχει παραδοθεί ήδη στο ΥΠΕΝ. Σε αυτή τη φάση δεν είναι γνωστή η δαπάνη κάθε μίας επιλογής, ωστόσο, την τελική λύση θα εγκρίνει η ΡΑΕ, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.
Σε κάθε περίπτωση, και για τις δύο λύσεις θα απαιτηθεί διεθνής διαγωνισμός, για την επιλογή της συμφερότερης πρότασης. Η πλωτή δεξαμενή, με την οποία αποφασίστηκε να ενισχυθεί η δυναμικότητα της Ρεβυθούσας, λόγω της ουκρανικής κρίσης και της απειλής διακοπής του ρωσικού φυσικού αερίου, στόχος είναι να λειτουργεί και σαν δεξαμενή εξισορρόπησης αερίου.
Σήμερα, τη Ρεβυθούσα, εκτός από τους εγχώριους προμηθευτές, χρησιμοποιούν και δύο χώρες της ΝΑ Ευρώπης. Η Βουλγαρία και η Ρουμανία, για την κάλυψη των αναγκών τους υπό την τρέχουσα συγκυρία.