Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποια σούπερ μάρκετ επενδύουν στις ΑΠΕ

Τι σχεδιάζουν Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και METRO για τη μείωση του ενεργειακού κόστους που έχει υπερτριπλασιαστεί και πιέζει τα περιθώρια κέρδους. Το παράδειγμα της Χαλκιαδάκης.

Ποια σούπερ μάρκετ επενδύουν στις ΑΠΕ

Πριν από λίγες ημέρες ένας χρήστης του Twitter, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ, ανέβασε μια φωτογραφία με τον λογαριασμό παρόχου ενέργειας. To ποσό που καλείται να πληρώσει είναι τριπλάσιο από αυτό που κατέβαλε την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

Η άνοδος του ενεργειακού κόστους αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο για τις επιχειρήσεις. «Είναι αυτό που μας κρατάει ξύπνιους το βράδυ», λέει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ με πανελλαδικό δίκτυο.

Για τη συγκεκριμένη αλυσίδα, το ενεργειακό κόστος έχει γίνει το δεύτερο πιο σημαντικό έξοδο στη λειτουργία της. «Με εξαίρεση το κόστος προσωπικού, η συμμετοχή του κόστους ενέργειας στα υπόλοιπα έξοδα είναι πάνω από 10%», λέει.

Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στρέφονται στην παραγωγή ενέργειας επενδύοντας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Όπως ο όμιλος METRO που προγραμματίζει επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε κατά την επίσκεψή του στην HoReCa o Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου METRO είναι αυξημένο κατά 10 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα προηγούμενα πλάνα της διοίκησης καθώς εντάχθηκε σε αυτό πρόγραμμα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών σε καταστήματα και αποθήκες του ομίλου. Η επένδυση στα φωτοβολταϊκά θα ξεπεράσει τα 18 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας.

Η METRO δεν είναι η μοναδική εταιρεία του κλάδου που αποφάσισε να επενδύσει στις ΑΠΕ. Ήδη η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει φωτοβολταϊκά πάνελ σε κάποια καταστήματά της, αλλά η παραγωγή είναι μικρή, ενώ στο νέο κατάστημα της Σκλαβενίτης στο πρώην ακίνητο της Renault, επί των οδών Λ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά στη Ν. Φιλαδέλφεια, υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση στην οροφή της κατασκευής φωτοβολταϊκών συστοιχιών.

Πάντως, η πρώτη αλυσίδα που επένδυσε στις ΑΠΕ, πολύ πριν ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση και οι υπόλοιποι μεγάλοι ενδιαφερθούν για τα φωτοβολταϊκά, είναι η Κρητική Χαλκιαδάκης.

Η αλυσίδα, νούμερο ένα παίκτης στη Μεγαλόνησο, εγκατέστησε το πρώτο φωτοβολταϊκό πριν από 11 χρόνια στα κεντρικά της και ήδη φωτοβολταϊκά net metering, δηλαδή με αυτοπαραγωγή που σημαίνει ότι παράγεις και καταναλώνεις αμέσως, βρίσκονται στις στέγες ακόμη 5 καταστημάτων της.

Επίσης η Χαλκιαδάκης, είναι η πρώτη αλυσίδα που εγκατέστησε πριν από τρία χρόνια φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η επένδυση στις ΑΠΕ θα βοηθήσει τις αλυσίδες, όπως λέει άλλο στέλεχος γνωστής αλυσίδας, «να ανεξαρτητοποιηθούν ενεργειακά ακόμη και να γίνουν παραγωγοί ενέργειας ή να συμμετάσχουν σε σχήματα παραγωγών ενέργειας σε μεγάλα πάρκα». Ήδη υπάρχουν αρκετές προτάσεις στο τραπέζι για αδειοδότηση όπως αποκαλύπτει γνωστός επιχειρηματίας του κλάδου, ο οποίος εκτιμά ότι «πολύ σύντομα θα αρχίσουμε να βλέπουμε την υλοποίηση όλων αυτών των επενδυτικών σχεδίων, κάποια εκ των οποίων θα γίνουν σε συνεργασία με παρόχους ενέργειας».

Μια μέση επένδυση για φωτοβολταϊκά κυμαίνεται από 80 έως 100.000 ευρώ το κάθε πάρκο και η απόσβεση της επένδυσης γίνεται σε 5 χρόνια.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v