Ορίζοντα λειτουργίας το καλοκαίρι του 2021 έχει η επένδυση της Legendary Food στη Στοά Αρσακείου, στην οποία σκοπεύει να δημιουργήσει μια πρότυπη κλειστή αγορά τροφίμων κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαικών food halls.
Μετά την κατακύρωση του σχετικού διαγωνισμού που διεξήγε η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, ιδιοκτήτρια της Στοάς και ολόκληρου του οικοδομικού τετραγώνου του Αρσακείου, στην Legendary Food το περασμένο καλοκαίρι, οι νέοι διαχειριστές του χώρου ανέφεραν σε σχετική εκδήλωση παρουσίασης ότι προχωρούν σε επένδυση της τάξης των 12 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση συνολικά 11.000 τμ εμπορικών χώρων. Η συμφωνία αφορά σε πολυετή μίσθωση των χώρων (37 έτη) και αρχικό ετήσιο μίσθωμα της τάξης του 1,2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Άρη Κεφαλογιάννη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ειδικού σκοπού Legendary Food τα κεφάλαια που απαιτούνται για την υλοποίηση της παραπάνω επένδυσης προέρχονται από ίδιους πόρους αλλά και από επενδυτικά κεφάλαια. Συγκεκριμένα, πέραν του ίδιου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συμμετέχουν οι κ.κ. Βαγγέλης Κοντζιάς και Παναγιώτης Τριανταφυλλόπουλος (τραπεζικά στελέχη) και ο γνωστός brand strategist, Πήτερ Οικονομίδης, ενώ μέσω ΑΜΚ ύψους 3,5 εκατ. ευρώ αναμένεται να λάβει θέση και νέο σχήμα επενδυτών.
Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Θέατρο Τέχνης και ο χώρος εκδηλώσεων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Κατά τον κ. Κεφαλογιάννη στόχος είναι το Food Hall να προβάλλει την ποιοτική ελληνική παραγωγή τροφίμων και τη σύγχρονη ελληνική γαστρονομία, μισθώνοντας αφενός καταστήματα σε Έλληνες παραγωγούς αλλά και δημιουργώντας χώρους εστίασης. Σήμερα λειτουργούν συνολικά 55 καταστήματα στο Μέγαρο Αρσακείου, ωστόσο, η αρχιτεκτονική μελέτη (η οποία αναμένεται να ανατεθεί σύντομα σε ένα δίδυμο ξένων και ελληνικών αρχιτεκτονικών γραφείων) θα δημιουργήσει τη νέα εικόνα του χώρου και άρα την συνολικά αξιοποίησιμη επιφάνεια.
Σύμφωνα με τον ίδιο στην πρώτη φάση λειτουργίας η εν λόγω αγορά εκτιμάται ότι θα προσελκύσει 3 εκατ. επισκέπτες σε ετήσια βάση, ενώ εκτίμησε ότι η μέση απόδειξη θα κινηθεί στα 14 ευρώ. Πρόσθεσε δε ότι η όλη επένδυση εκτιμάται να είναι κερδοφόρα από τη δεύτερη ολοκληρωμένη χρήση της.
Σ’αυτό το στάδιο επένδυσης θα προστεθεί επίσης και ηλεκτρονικό κατάστημα εμπορίας προϊόντων ελληνικής διατροφής αλλά και μια σειρά συμπληρωματικών δράσεων.
Σε δεύτερο χρόνο, η Legendary Foods επιδιώκει την επέκταση του πολυχώρου μέσω franchise σε μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τόκιο, αλλά και τη δημιουργία ενός fund που θα επενδύει σε Έλληνες παραγωγούς.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη η ίδρυση ενός εξιδεικευμένου fund θα βοηθήσει τη δημιουργία clusters αλλά και την ενίσχυση καινοτόμων και ποιοτικών παραγωγικών προσπαθειών έτσι ώστε να αποκτήσουν μέγεθος και καλύτερη πρόσβαση στις ξένες αγορές.
Τέλος, στο περιθώριο της εκδήλωσης παρουσίασης της επένδυσης ανάφερε την πιθανότητα εισαγωγής της Legendary Food στο Χρηματιστήριο σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.