Αιχμές αφήνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιος Κούλογλου για την Euroasia Interconnector, την εταιρία που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας, αλλά και για στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τη στάση που κρατούν στο τμήμα Κρήτης – Αττικής.
Ο κ. Κούλογλου με ερώτηση του που κατέθεσε προς τον αρμόδιο Επίτροπο Ενέργειας Μιγκελ Αριας Κανιέτε αναφέρει: «Σοβαρά ερωτηματικά εγείρει η τακτική που ακολουθούν στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με το έργο για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής». Και διευκρινίζει: «Παρά τις συμφωνίες, όπως αυτή στις 8 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες για την προκήρυξη στις αρχές του 2019 του διαγωνισμού, επιδιώκουν με κάθε μέσο τη συμμετοχή της εταιρείας Euroasia Interconnector στη κοινοπραξία για την εκτέλεση του έργου, έστω και με το ποσό των 24.000 ευρώ!»
Κατά τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ οι επιπτώσεις είναι: «Προκαλείται έτσι η καθυστέρηση ενός έργου που είναι εξαιρετικά επείγον και ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα και τη Κρήτη. Συγχρόνως βλάπτεται σοβαρά η εικόνα της ΕΕ που εμφανίζεται να συμμαχεί χωρίς αρχές με μια εταιρεία, παρά τη βεβαιωμένη καθυστέρηση του έργου με ευθύνη της και την πλήρη αδυναμία της να εξεύρει έστω και μέρος των απαραίτητων κεφαλαίων».
Και οι ερωτήσεις που απευθύνει προς τον Επίτροπο είναι:
1. Γιατί κύκλοι της Κομισιόν στηρίζουν τόσο ένθερμα την Euroasia Interconnector Ltd, διακινδυνεύοντας την υλοποίηση του έργου και το κύρος της ΕΕ;
2. Έχει η Κομισιόν διερευνήσει την οικονομική κατάσταση, το μετοχικό κεφάλαιο και τα περιουσιακά στοιχεία της Euroasia Interconnector;
Ουσιαστικά τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί ο κ. Κούλογλου προέρχονται από πρόσφατες παρατηρήσεις κύκλων του ΑΔΜΗΕ, οι οποίος αμφισβητούν την κεφαλαιακή επάρκεια του Euroasia Interconnector αλλά και τη μετοχική σύνθεση του φορέα υλοποίησης του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Σημειώνεται ότι οι τεχνικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Κομισιόν μετά την απόφαση της ΡΑΕ να αναθέσει στον ΑΔΜΗΕ την εκτέλεση του έργου της διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής σε θυγατρική του εταιρία κατέληξαν σε ναυάγιο.